  • 1. Data: 2007-04-29 09:09:43
    Temat: Jaki forumlarz NIP1 czy NIP3
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    Skladam roczny pit i poniewaz zmienilem miejsce zamieszkania to skladam go
    do innego US niz w roku poprzednim. Prowadze rowniez DG i jest ona
    zarejestrowana pod adresem "nalezacym" do starego US. Rozumiem ze powinienem
    zlozyc formularz NIP ale nie bardzo wiem ktory. Co prawda NIP1 jest dla osob
    prowadzacych DG ale ja nie zmienilem nic zwiazanego z DG (dg ciagle podlega
    pod "stary" US i tam place podatki i wysylam VAT-7), tylko miejsce
    zamieszkania, a to jest istotne w PIT od dochodow osobistych. Pytanie ktory
    formularz NIP mam dolaczyc do PIT-36 ?

    Daniel

  • 2. Data: 2007-04-29 11:07:22
    Temat: Re: Jaki forumlarz NIP1 czy NIP3
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@s...precz napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > i wysylam VAT-7), tylko miejsce zamieszkania, a to jest istotne w PIT
    > od dochodow osobistych. Pytanie ktory formularz NIP mam dolaczyc do

    jak na mój gust, to powinienes zlozyc NIP-1 ale w "obowiazujacym US" czyli
    tam gdzie prowadzisz DG.
    A W PIT-36 mozesz ewentualnie w adnotacjach napisac ze DG prowadzona na
    terenie tego i tego US, choc pewnie i tak maja cie juz w jakiejs ewidencji,
    bo przeciez składałes PIT-5.

    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
    swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
    Frank Herbert

  • 3. Data: 2007-04-29 11:36:41
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message

> [...]
    > A W PIT-36 mozesz ewentualnie w adnotacjach napisac ze DG prowadzona na
    > terenie tego i tego US, choc pewnie i tak maja cie juz w jakiejs

    No ale PIT5 skladam od DG, a PIT36 od dochodow osobistych. Zreszta w NIP1
    jest pole na informacje o poprzednim wlasciwym US.
    Choc jak sie zastanowie to moze faktycznie powinienem zlozyc nip1 w starym
    US, co by ich poinformowac ze maja nie czekac na moje roczne zeznanie bo
    trafi ono do innego US.
    Daniel

  • 4. Data: 2007-04-29 15:22:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > No ale PIT5 skladam od DG, a PIT36 od dochodow osobistych.

    ale wszystko dotyczy podatku dochodowego.

    > Zreszta w
    > NIP1 jest pole na informacje o poprzednim wlasciwym US.

    ale ty masz cały czas jeden i ten sam "własciw urzad".

    > Choc jak sie zastanowie to moze faktycznie powinienem zlozyc nip1 w
    > starym US, co by ich poinformowac ze maja nie czekac na moje roczne
    > zeznanie bo trafi ono do innego US.

    dokładnie tak.

    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 5. Data: 2007-04-29 16:10:35
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    > ale ty masz cały czas jeden i ten sam "własciw urzad".

    Na formularzu PIT-36 stoi - adres zamieszkania w ostatnim roku podatkowym,
    za ktory skladane jest zeznanie, i wg mojej wiedzy na podstawie tego adresu
    wybieram US do zlozenia roczenego pita. Moge do tego miec 10 DG w 10 roznych
    miastach Polski, ale roczny pit sklada sie wg zamieszkania na ostatni dzien
    roku podatkowego.
    Mam watpliwosci ktory NIP wybrac, 1 czy 3, ale raczej na pewno wiem do
    ktorego US go wyslac.

    Daniel

  • 6. Data: 2007-04-29 18:22:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > tego miec 10 DG w 10 roznych miastach Polski, ale roczny pit sklada
    > sie wg zamieszkania na ostatni dzien roku podatkowego.

    ale ja nietwierdze inaczej.
    Twierdze tylko ze wlasciwy urzad ci sie nie zmienił, zmienił ci sie
    natomiast własciwy urzad ze wzgledu na podatek dochodowy.

    > Mam watpliwosci ktory NIP wybrac, 1 czy 3, ale raczej na pewno wiem do
    > ktorego US go wyslac.

    NIP-3 nie jest wogóle dla ciebie, bo jest dla osób nie prowadzacych DG!

    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
    niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde

  • 7. Data: 2007-04-30 07:19:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Apr 2007, Daniel Chlodzinski wrote:

    > Skladam roczny pit i poniewaz zmienilem miejsce zamieszkania to skladam go
    > do innego US niz w roku poprzednim. Prowadze rowniez DG i jest ona
    > zarejestrowana pod adresem "nalezacym" do starego US.

    Co to za DG (chodzi o formę) i dla jakiego podatku jest "zarejestrowana"?
    Bo układ jest taki:
    - dla 1.osobowej DG "firma to TY"
    - "właściwy" dla podatku dochodowego jest US miejsca zamieszkania, w 1.os
    DG pojęcie "siedziby firmy" jest bezprzedmiotowe (bo firma to *ty*,
    więc tam gdzie "siedzisz" masz siedzibę!), oczywiście w odróżnieniu
    od 'miejsca prowadzenia DG'
    - inaczej jest dla VAT, bo jeśli miejsce prowadzenia DG jest tylko
    na obszarze jednego US to on jest właściwy dla VAT (a nie miejsca
    zamieszkania), ale wystarczy wtedy "dopisać" miejsce zamieszkania
    (lub dowolne inne *spoza* obrębu tego pierwszego) żeby również dla
    VAT "właściwy" był US miejsca zamieszkania, art. 3 ustawy o VAT.

> [...]
    > prowadzacych DG ale ja nie zmienilem nic zwiazanego z DG (dg ciagle podlega

    IMO jesteś w błędzie :]
    Spotkam się z uporem co do pojęcia "siedziby DG" 1-os.DG i IMO winne
    są... druki urzędowe, na których jest nieprawidłowo (inaczej niż
    w ustawach!) miejsce na "siedzibę" (zamiast jak w ustawach "siedziba
    osoby prawnej albo innej jednostki organizacyjnej lub miejsce zamieszkania
    osoby fizycznej").

    > i tam place podatki i wysylam VAT-7)

    VAT tak, patrz jak wyżej.
    Ale PIT (w tym zaliczka) podpada pod "miejsce zamieszkania"!

    > tylko miejsce zamieszkania, a to jest istotne w PIT od dochodow osobistych.

    Nie.
    Od *wszystkich* dochodów rozliczanych indywidualnie przez podatnika.
    Również z najmu i również z DG!
    Zauważ: PIT-5 wcale *nie* dotyczył "przychodów z DG".
    Dotyczył "przychodów z DG i najmu", tak dla przykładu.
    I nie dotyczy przychodów "z określonej formy DG" - tam się *sumuje*
    wszystkie przychody z wszystkich form, przykładowo jak ktoś ma
    1-osobową i udziały w kilku S.C.
    Tak czy siak - rozlicza się *on*, osoba.
    W miejscu zamieszkania!

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-04-30 07:38:52
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    > Co to za DG (chodzi o formę) i dla jakiego podatku jest "zarejestrowana"?
    1.os z VATEM.

> [...]
    > w ustawach!) miejsce na "siedzibę" (zamiast jak w ustawach "siedziba
    > osoby prawnej albo innej jednostki organizacyjnej lub miejsce zamieszkania

    Hmm, czyli powinnienem placic zaliczki na podatek dochodowy do US odp. do
    miejsca zamieszkania, a na vat do miejsca prowadzenia dzialalnosci/siedziby
    ?

> [...]

    > wszystkie przychody z wszystkich form, przykładowo jak ktoś ma
    > 1-osobową i udziały w kilku S.C.
    > Tak czy siak - rozlicza się *on*, osoba.

    Czy moj urzad od VAT'u musi dostac jakas informacje ze zaliczki z PIT bedzie
    teraz dostawal inny urzad ? Ten inny dostanie NIP1 z nowym adresem
    zamieszkania razem z rocznym zeznaniem.
    Jak wyglada obwiazek informowania US o zmianach na forularzach NIP ? Jesli
    dobrze pamietam to nowy DO (nowy nr i seria) czy tez zmiana adresu
    zameldowania wymaga zlozenia NIP do 30 dni od momentu zmiany, czy zmiana
    miejsca zmieszkania, rowniez wymaga 30 dniowego terminu, czy wystarczy te
    dane zaktualizowac przy pierwszej zaliczce, formularzu PIT z nowego adresu
    zamieszkania.

    Daniel

  • 9. Data: 2007-04-30 08:07:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@s...precz napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Czy moj urzad od VAT'u musi dostac jakas informacje ze zaliczki z PIT
    > bedzie teraz dostawal inny urzad?

    Znaja twój adres zamieszkania, wiec sami beda wiedziec, gdzie powinienes
    placic.

    > Ten inny dostanie NIP1 z nowym
    > adresem zamieszkania razem z rocznym zeznaniem.

    Taki NIP-1 i tak powinni wysłąc według własciwosci. Ale na pewno przed
    odesłaniem sobie odnotuja nowe dane.

    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 10. Data: 2007-05-03 18:38:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Apr 2007, Daniel Chlodzinski wrote:

    > Hmm, czyli powinnienem placic zaliczki na podatek dochodowy do US odp. do
    > miejsca zamieszkania, a na vat do miejsca prowadzenia dzialalnosci ?

    Tak mi wychodzi z ustaw.

> [...]
    > zameldowania wymaga zlozenia NIP do 30 dni od momentu zmiany, czy zmiana
    > miejsca zmieszkania, rowniez wymaga 30 dniowego terminu

    Trzeba by zajrzeć do przepisów i NIP, ale AFAIR są "jednolite".

    pzdr, Gotfryd