    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Proste Pytanie
    Date: Mon, 25 Jun 2007 22:46:03 -0500

    ups.com...

    >Hehe ciekawe
    >A wiecie ze jak niezaplace w USA podatku to zamkna mnie do paki?
    >Pieniadze ktore zarobie w USA i na terenie USA, musze dla USA zaplacic
    >podatek stanowy i federalny, i nie obchodzi ich Polska i umowa z jakas
    >mala europejska popierdowka.

    W USA płacisz podatek amerykański i mało ich obchodzi czy gdzieś jeszcze
    masz coś płacić czy nie.
    I tu zaczynają się ale. Co najmniej dwa.
    Polska z USA ma podpisaną umową o unikaniu podwójnego opodatkowania i może
    się zdarzyć, że
    a) zarobek w USA jest całkowicie/ częściowo zwolniony z podatku
    amerykańskiego
    b) podatek do zapłacenia w Polsce można pomniejszyć o podatek zapłacony w
    USA, jeśli był obowiązek jego zapłacenia.

    Prawo amerykańskie jest takie, że zaliczkę zwykle i tak pobiora, niezależnie
    od tego czy podatek trzeba zapłacić czy nie.
    A dopiero w rozliczeniu podatkowym na koniec roku wychodzi całość do zwrotu.
    Stąd taki biznes kręcą firmy oferujące zwrot podatku.

    Co do zamykania w pace za nierozliczenie podatku to jest to bajka. Za
    nierozliczenie podatku nie zamykają, ale z powodzeniem można posiedzieć, za
    fałszywe rozliczenie podatku i nieujawnienie dochodów.