  • 11. Data: 2008-04-28 13:10:55
    Temat: Re: Proste (dla stałych bywalców) pytania
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > A jesteś pewien? Teraz nie chce mi się szukać, ale jak robiłem sobie
    > taką ściągę, to właśnie liczyłem po zaokrągleniu w górę.
    >
    > Analogicznie - podstawa opodatkowania w PIT-37 (dział E na formularzu)
    > też jest zaokrąglana do złotówki w górę.

    Pomyliło mi się, nie czytaj tego ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-04-28 13:12:59
    Od: "ZaX" <z...@c...onet.pl>

    > Wadą tej publikacji jest to, że VAT
    > jest potraktowany dość ogólnie, choć do prostych operacji poradnik się
    > nadaje. Pewnie wynika to ogólnie z dużego skomplikowania tego podatku,
    > jak również z faktu, że o samym VAT pan Markowski napisał osobny poradnik.

    No tak... "kreacji rynku usług" ciąg dalszy. :( "Studia nad VAT-em" -
    przypomina mi to trochę badanie "klucza" w "Limes inferior" Zajdla (prorok
    jaki, czy co?).

    >   Ponoć trzeba jeszcze robić ZUS-DRA. To znaczy składać nie trzeba, ale
    > formularze w papierach trzeba mieć. Z taką opinią tutaj się spotkałem.
    >
    >   O płaceniu składek ZUS pamiętasz? I ich zmianie co kwartał?

    Pamiętać, to pamiętam. To tyle kasy, że pamiętam również długo potem.

    Ale jeśli chodzi o skarbówkę, to więcej papierków już nie? Nie, żebym chciał -
    najchętniej dałbym sobie spokój i z tym VAT-7K - tylko oni potem kary jakieś mi
    naliczyć mogą, jak ich papierkiem nie udelektuję.

    ZaX

  • 13. Data: 2008-04-28 13:19:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Liwiusz pisze:

    > A jesteś pewien? Teraz nie chce mi się szukać, ale jak robiłem sobie
    > taką ściągę, to właśnie liczyłem po zaokrągleniu w górę.

    A ta ściąga to ile lat temu była potrzebna?

    Ordynacja podatkowa:
    Art. 63. § 1. Podstawy opodatkowania, kwoty podatków, z zastrzeżeniem §
    2, odsetki za zwłokę, opłaty prolongacyjne, oprocentowanie nadpłat oraz
    wynagrodzenia przysługujące płatnikom i inkasentom zaokrągla się do
    pełnych złotych w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50
    groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy
    podwyższa się do pełnych złotych.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2008-04-28 19:44:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2008, ZaX wrote:

    > Ale co to znaczy "płacimy zaliczki"? Jakie "zaliczki", i z czego niby
    > wynikające? I jak mam obliczyć ich wartość?

    Hm... chyba wlazłeś na jezdnię i zaczynasz się interesować, co to jest
    to czerwone na słupie ;)
    Potraktuj poważnie: 3000..4000 postów na początek. Żeby obić się o co
    ważniejsze tematy (szansa że nie przeoczysz i będziesz wiedział o co
    chodzi).
    Na szczęście układ jest taki, że samo opóźnienie zaliczki nie stanowi
    przekroczenia przepisów, na przyszłorocznym PIT-36 będzie do wypełnienia
    pozycja "odsetki" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-04-28 19:47:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2008, ZaX wrote:

    > Ale jeśli chodzi o skarbówkę, to więcej papierków już nie?

    Jeśli masz wybór kwartalny dla PIT *i* VAT (to się robi osobno, zakładam
    że wiesz) i nie robi się "dziwnych" transakcji to starczy.
    Trzeba przyznać, że parę lat upłynęło i już uprościli ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-04-30 13:27:35
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0804282145330.2336@a64wrk>,

    > Jeśli masz wybór kwartalny dla PIT *i* VAT (to się robi osobno, zakładam
    > że wiesz) i nie robi się "dziwnych" transakcji to starczy.

    Akurat. A NIP-1? Toć kolega miejsce przechowywania dokumentów zmienił,
    może i coś jeszcze... ;P

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 17. Data: 2008-04-30 19:48:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2008, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Akurat. A NIP-1? Toć kolega miejsce przechowywania dokumentów zmienił,
    > może i coś jeszcze... ;P

    A to mogło być :), prawda i thx.

    pzdr, Gotfryd