  • 1. Data: 2004-08-10 14:05:53
    Temat: Prowadzenie biura rachunkowego przez os fizyczna?
    Od: "Arkadiusz" <a...@c...home.pl>

    Wiam!
    Chce otworzyć biuro rachunkowe. Posiadam doświadczenie, lecz nie ukończylem
    jeszcze szkoly wyzszej, wiec nie moge starać się o licencje MF. Moja matka
    jest doradcą podatkowym oraz ma licecje MF. Czytając rozporządzenie MF z 18
    lipca 2002r. wynika, iż prowadzić taką działalność mogą:
    1) osoby fizyczne uprawnione do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych,
    2) niemajace osobowości prawnej spółki handlowe oraz wspólnicy spółki
    cywilnej, jezeli:
    a)czynności związane z tą działalnością wykonuje conajmniej jeden ze
    wspólników spółki, uprawniony do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
    b) powierzają wykonywanie czynności związanych z tą dzałalnością pracownikom
    uprawnionym do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

    Pytanie:
    Czy dobrze rozumię, że mógłbym otworzyć biuro rachunkowe tylko jako spółka
    handlowa bądź cywilna i zatrudnic pracownika z uprawnieniami?
    Czy jest mozliwość prowadzenia biura jako osoba fizyczna, zartrudniająca
    pracownika z uprawnieniami?
    Czy nieda się tego zrobić jako osoba fizyczna zatrudniająca pracownika z
    uprawnieniami?

    Z góry dziękuje
    Pozdrawiam
    Arek

  • 2. Data: 2004-08-10 14:44:47
    Od: "@_nteneum" <n...@a...com>

    Użytkownik "Arkadiusz" <a...@c...home.pl> napisał w wiadomości
    > Wiam!
    > Chce otworzyć biuro rachunkowe. Posiadam doświadczenie, lecz nie
    ukończylem
    > jeszcze szkoly wyzszej, wiec nie moge starać się o licencje MF.

    nie jest wymagane wyksztalcenie wyzsze

    wystarczy srednie w rozumieniu rozp z ktoregos tam lipca 2002 r

    pozdr

  • 3. Data: 2004-08-10 15:33:22
    Od: "Arkadiusz" <a...@c...home.pl>

    > wystarczy srednie w rozumieniu rozp z ktoregos tam lipca 2002 r

    Zgadza sie, tak to jest jak sie czyta zbyt wiele ustaw na raz. Wymog
    wyzszego wyksztalcenia jest na "doradce podatkowego".
    OK. Ale dalej ponawiam pytanie, poniewaz musze to szybko zalatwic, zdanie
    egzaminu jednak troche potrwa. Dzialalność chcialbym rozpocząć jak
    najszybciej.

    Arek

  • 4. Data: 2004-08-10 15:53:41
    Od: "@_nteneum" <n...@a...com>

> [...]
    > OK. Ale dalej ponawiam pytanie, poniewaz musze to szybko zalatwic, zdanie
    > egzaminu jednak troche potrwa. Dzialalność chcialbym rozpocząć jak

    najlepiej spółkę cywilną założyć, albo filię mamy otworzyć.

    najpierw znajdź kogoś kto ci licencji użyczy

  • 5. Data: 2004-08-10 21:48:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2004, @_nteneum wrote:
    [...]
    >+ najlepiej spółkę cywilną założyć, albo filię mamy otworzyć.

    Uwaga: dywaguję, jakby co - nie bić :)
    Jak wiemy S.C. ma wady (odpowiedzialność !).
    Załóżmy że mama Arkadiusza byłaby niechętna.
    Czy istnieją przeciwwskazania do spółki komandytowej ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-08-18 13:07:44
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > najlepiej spółkę cywilną założyć, albo filię mamy otworzyć.

    oj, obawiam się, że s.c. niczego nie rowiązuje - minimum sp. z o.o.i
    zatrudnić pracownika z licencją. bo w s.c. obydwaj właściciele muszą mieć
    licencję, jeśli dobrze pamiętam.

    pozdrawiam
    monika

  • 7. Data: 2004-08-18 13:12:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kalina napisał:

    > oj, obawiam się, że s.c. niczego nie rowiązuje - minimum sp. z o.o.i
    > zatrudnić pracownika z licencją. bo w s.c. obydwaj właściciele muszą mieć
    > licencję, jeśli dobrze pamiętam.

    Nie bardzo dobrze pamiętasz.

    "§ 2. 1. Działalność usługową w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych
    mogą wykonywać następujące podmioty:
    1) osoby fizyczne uprawnione do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych,
    2) niemające osobowości prawnej spółki handlowe oraz wspólnicy spółki
    cywilnej, jeżeli:
    a) czynności związane z tą działalnością wykonuje co najmniej jeden ze
    wspólników spółki, uprawniony do usługowego prowadzenia ksiąg
    rachunkowych, lub
    b) powierzają wykonywanie czynności związanych z tą działalnością
    pracownikom uprawnionym do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych,"

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-08-19 07:54:30