  • 1. Data: 2004-08-10 09:40:26
    Temat: Wpisy spoldzielczego wlasnosciowego prawa do KW
    Od: Tomasz Krosnowski <t...@a...com.pl>

    Witam.
    Mam pytanie z zakresu oplat sadowych.
    Jakis czas temu nabylem droga kupna (akt notarialny) spoldzielcze
    wlasnosciowe prawo do lokalu. Teraz chce zalozyc do niego Ksiege Wieczysta
    (w momencie kupna nie bylo jeszcze takowej). Problem polega na tym ze nie
    jestem w stanie okreslic definitywnie jaka powinna byc oplata za wpis
    spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu. Jedni mowia ze 1/5 wpisu
    stosunkowego - inne, ze 1/20. Z przepisow wynika jak dla mnie ze 1/20:

    Pozwole sobie przytoczyc fragment Rozporz?dzenia Ministra Sprawiedliwo?ci z
    dnia 17 grudnia 1996 r. w sprawie okre?lenia wysoko?ci wpisów w sprawach
    cywilnych:

    § 31. Pi?t? cz??? wpisu stosunkowego pobiera si? od wniosku o wpis:
    1) w?asno?ci (prawa u?ytkowania wieczystego), je?eli przepis szczególny nie
    stanowi inaczej,
    2) ograniczonego prawa rzeczowego, je?eli przepis szczególny nie stanowi
    inaczej,
    3) przelewu lub innego przej?cia prawa wpisanego.

    § 33. Dwudziest? cz??? wpisu stosunkowego pobiera si? od wniosku o wpis:
    1) w?asno?ci nabytej na podstawie umowy przeniesienia przez spó?dzielni?
    mieszkaniow? na cz?onka w?asno?ci domu jednorodzinnego lub lokalu w ma?ym
    domu mieszkalnym z prawem do dzia?ki zaj?tej pod budow?,
    2) w?asno?ci nabytej na podstawie umowy potwierdzaj?cej przekszta?cenie si?
    w?asno?ciowego spó?dzielczego prawa do lokalu w prawo odr?bnej w?asno?ci
    lokalu mieszkalnego lub we w?asno?? domu jednorodzinnego,
    3) w?asno?ciowego spó?dzielczego prawa do lokalu mieszkalnego,
    spó?dzielczego prawa do lokalu u?ytkowego oraz prawa do domu
    jednorodzinnego w spó?dzielni mieszkaniowej (prawa do lokalu mieszkalnego w
    domu budowanym przez spó?dzielni? mieszkaniow? w celu przeniesienia jego
    w?asno?ci na cz?onka spó?dzielni),
    4) przej?cia przez bank regionalny wierzytelno?ci zabezpieczonej hipotek?
    od zrzeszonego w nim banku spó?dzielczego.

    Tyle mowia przepisy. A w Sadzie zdania byly podzielone. Jedna z pracownic
    mowila 1/5, dzien pozniej inna mowila 1/20. Jak zrobic by zaplacic mniej?
    Czy moje rozumowanie jest zle (tzn oparcie sie na par 33 pkt 3)???
    Czy fakt nabycia lokalu na rynku wtornym ma tu znaczenie (znalazlem w necie
    opinie, ze jesli lokal byl nabyty na rynku wtornym to placi sie 1/5).
    Prosze o komentarze i pomoc.

    Z pozdrowieniami:
    --
    <- (Tomecki) ->

  • 2. Data: 2004-08-13 11:46:02
    Od: Tomecki <t...@a...com.pl>

    Tomasz Krosnowski wrote:

> [...]
    > Czy fakt nabycia lokalu na rynku wtornym ma tu znaczenie (znalazlem w
    > necie opinie, ze jesli lokal byl nabyty na rynku wtornym to placi sie

    Czy nikt nic nie wie na ten temat?

    --
    <- (Tomecki) ->