  • 1. Data: 2005-06-12 15:28:48
    Temat: "Prowadzenie działalności"
    Od: "Robert O." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    w sytuacji, gdy osoba, mająca wcześniej założoną DG na swoje nazwisko, z
    powodów zdrowotnych - za radą inspektorki w ZUS wyrejestrowywuje ją z
    ubezpieczeń (!),natomiast DG działa nadal / pani inspektor została o tym
    powiadomiona , że pomaga rodzina /, prowadzona przez rodzinnego
    pełnomocnika - to czy w momencie ponownego zgłoszenia do ubezpieczeń - może
    być uznana za "osobę prowadzącą działalność" ?

    W systemie ZUS ta osoba nadal figuruje jako firma, od miesiąca pracuje na
    umowę, od której są odprowadzane składki przez płatnika / inna DG /. W
    nadesłanej dokumentacji ZUS prosi o korektę danych, bo został przez
    przypadek wpisany NIP tej DG...Jak to "wyprostować" ?
    Ta "DG na nazwisko" nadal istnieje, choć ma być zamknięta, bo nie przynosi
    już od ponad roku dochodów...
    Proszę o poradę,sprawa dotyczy bliskiej mi osoby...

  • 2. Data: 2005-06-12 21:21:16
    Temat: Re: "Prowadzenie działalności"
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Robert O." <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powodów zdrowotnych - za radą inspektorki w ZUS wyrejestrowywuje ją z
    > ubezpieczeń (!),natomiast DG działa nadal

    To masz zaległość wobec ZUS.
    Płacić musisz, nawet jeśli nie prowadzisz tej działalności osobiście, ale
    jednak prowadzisz.

  • 3. Data: 2005-06-12 22:05:50
    Temat: Re:
    Od: "Robert" <r...@N...gazeta.pl>

    Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > To masz zaległość wobec ZUS.
    > Płacić musisz, nawet jeśli nie prowadzisz tej działalności osobiście, ale
    > jednak prowadzisz.

    Witam, moja znajoma pytała się prawnika, który właśnie powiedział jej, ze w
    sytuacji choroby płatnika ,pełnomocnik może prowadzić taką firmę,i wtedy nie
    płaci się ZUS...
    Jak to jest naprawdę ?
    Można zwariować w tym kraju :(

  • 4. Data: 2005-06-12 22:15:35
    Temat: I co w tej sytuacji można zrobić ?
    Od: "Robert " <r...@N...gazeta.pl>

    Zapomniałem zapytać, jak można w tej sytuacji postąpić...Jeśli moja znajoma
    pójdzie i sama zgłosi "wątpliwości", zaraz ją "dopadną"...

  • 5. Data: 2005-06-12 22:36:39
    Temat: Re: I co w tej sytuacji można zrobić ?
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Robert " <r...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d8ic67$5r0$1@inews.gazeta.pl...
    > Zapomniałem zapytać, jak można w tej sytuacji postąpić...Jeśli moja
    znajoma
    > pójdzie i sama zgłosi "wątpliwości", zaraz ją "dopadną"...

    wyrejestrować z systemu ubezpieczeniowego z datą kiedy nastapiła
    okoliczność i z tyt DG nie uzyskiwano dochodu ze względów zdrowotnych
    i czekać na wezwanie celem wyjaśnienia lub samemu złozyć pismo w
    sprawie dlaczego tak późno - istnieje procedura według której zus może
    umorzyć zaległość -do pisma należy dołaczyć potwierdzenie z US o nie
    osiąganiu dochodu z prowadzonej i niewyrejestrowanej DG

    --
    Opix

  • 6. Data: 2005-06-13 07:06:53
    Od: "Robert Otis" <r...@g...pl>

    opix <s...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > umorzyć zaległość -do pisma należy dołaczyć potwierdzenie z US o nie
    > osiąganiu dochodu z prowadzonej i niewyrejestrowanej DG
    firma była prowadzona na jej nazwisko. Ona urodziła dziecko, oboje mają też
    chorobę przewlekłą od kilku lat. W ZUS składała dokumenty porodowe i tam
    powiedziano jej /ponieważ nic jej nie wypłacono z tyt.urodzenia dziecka/, że
    nie płaci składek, bo to okres bezskładkowy...Więc, ponieważ sama nie mogła -
    rodzina pomagała i trochę ojciec "biologiczny" dziecka, bo były długi w
    US...Tak więc dochód był,nieduży, ale pozwolił na regulację 3-ch decyzji
    ratalnych w US...Z tego, co wiem,to jeszcze czegoś tam nie uwzględnili, więc
    to "wisi" do zapłaty...
    Dodam, że ona na to dziecko nie ma alimentów / kiedyś pomagał
    finansowo "ojciec", ale teraz...siedzi w więzieniu /,nie brała nigdy
    zasiłków...

    Czy w tej sytuacji ma zgłosić tą "istniejącą" firmę i wyjaśniać wszystko,
    czy szukać innego wyjścia ?
    Myślała o innej firmie w nowym miejscu /nowej/,ale musiałaby mieć inne,nowe
    miejsce zamieszkania...A tamtą firmę zamknąć,bo i tak jedzie na stratach...
    Jak radzisz?
    Teraz ona trochę pracuje na umowę,ale chce wrócić do pracy na swoim, bo ma
    dużo do spłaty.

  • 7. Data: 2005-06-13 07:51:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Jun 2005, Robert O. wrote:

    >+ Proszę o poradę

    Hm... a do dobrej zasady przejrzenia ostatnich postów się
    zastosowałeś ?
    Napisałeś właśnie że nie życzysz sobie komentowania, dywagacji
    ani żadnych podobnych rozważań. Wyłącznie "porada". Od uprawnionego
    doradcy znaczy.
    Było nie dalej jak 3 dni temu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-06-13 08:00:40
    Od: "Robert " <r...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Napisałeś właśnie że nie życzysz sobie komentowania, dywagacji
    > ani żadnych podobnych rozważań. Wyłącznie "porada". Od uprawnionego

    Hmmm...a nie pomyliłeś mnie z kimś ? Pisałem różne posty, ale nie w tym
    temacie...
    Odśwież mi pamięć, proszę.

  • 9. Data: 2005-06-13 08:10:55
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Robert napisał:
> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Hmmm...a nie pomyliłeś mnie z kimś ? Pisałem różne posty, ale nie w tym
    > temacie...
    > Odśwież mi pamięć, proszę.

    Przecież Gotfryd zostawił cytat...

    pzdr

    Tomek

    Piekne dziewczyny i szybkie auta! >>> http://link.interia.pl/f1893

  • 10. Data: 2005-06-13 08:12:24
    Temat: Do Gotfryda
    Od: "Robert O." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam, przejrzałem ostatnie swoje posty / mam kopie w skrzynce / i nic
    takiego nie pisałem...Zawsze piszę na forum zachowując kulturę osobistą :),
    więc nie wiem, skąd... Ci to przyszło do głowy ?

    P.S. Ja wiem, że takie "porady" forumowiczów są cenne - ktoś poświęca swój
    czas, by innemu pomóc lub doradzić...