  • 1. Data: 2003-01-16 13:34:37
    Temat: Prywatny import a procedury podatkowe
    Od: "Leszek" <l...@g...pl>

    Chciałbym kupić coś prywatnie przez Internet za granicą (pojedyncze sztuki,
    nie ilości handlowe, towar codziennego użytku nie podlegający akcyzie i
    żadnym szczególnym przepisom podatkowym). Jak w takim przypadku wygląda
    procedura z punktu widzenia np. cła ? Sprzedawca pakuje kupiony przeze mnie
    produkt, wysyła do Polski, ten trafia na granicę, i ... ???

    LM

  • 2. Data: 2003-01-16 19:23:16
    Temat: Re: Prywatny import a procedury podatkowe
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > procedura z punktu widzenia np. cła ? Sprzedawca pakuje kupiony przeze mnie
    > produkt, wysyła do Polski, ten trafia na granicę, i ... ???

    Szczegóły zależą od tego czym to jest wysłane, a w zasadzie kto jest w Polsce
    spedytorem.
    Jeśli poczta polska, to będziesz musiał fatygować się do najbliższego Urzędu celnego
    Pocztowego. Jest ich w Polsce mało!
    Jeśli firmą spedycyjną typu DHL, Hartwig itp., to zgłoszą się do ciebie pisemnie,
    telefonicznie, co z tym zrobić

    Pamiętaj, że drobny import indywidualny wysyłkowo jest kosztowny. Transport,
    ewentualne cło, VAT, koszty manipulacyjne odprawy
    celnej.
    Jeśli towar nie jest wart przynajmniej $1000 to nie warto zawracać sobie importem
    głowy.

  • 3. Data: 2003-01-20 10:25:46
    Od: "Leszek" <l...@g...pl>

    Dzięki