  • 1. Data: 2005-02-24 12:45:07
    Temat: Prywatny samochód wprowadzany do DG a amortyzacja
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    Jestem właścicielem kilkuletniego samochódu osobowego (wartość na oko 10tys
    zł). Rozpoczynam działałność i z tego co wyczytałem w googlach, aby móc
    zaliczać wszystkie wydatki poniesione z związku z jego użytkowaniem
    powinienem wpisać go do EŚT. Nie wiem jednak jaką wartość środka trwałego
    powinienem podać? Oraz czy i jak długo powinienem go amortyzować?

    Pozdrawiam

    fenRis

  • 2. Data: 2005-02-24 12:48:29
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > powinienem podać? Oraz czy i jak długo powinienem go amortyzować?

    Ja wybralem wariant - przez 36 miesięcy.
    Tak wiec przez 3 lata, każdego miesiaca doliczam
    sobie do kosztów uzyskania przychodu 1/36 wartosci
    początkowej. Z tego co wiem, to minimum wynosci 30 miesiecy.

    latet

  • 3. Data: 2005-02-25 12:58:44
    Od: "ponton" <m...@p...onet.pl>

    > Nie wiem jednak jaką wartość środka trwałego
    > powinienem podać?

    rynkową, bez przegięć

    > Oraz czy i jak długo powinienem go amortyzować?

    samochód używany 2,5 roku czyli 30 m-cy

    Pamietaj również, że jak będziesz sprzedawał auto to będziesz musiał
    zaksięgować po stronie przychdów różnicę pomiędzy wartością księgową
    samochodu a ceną jego sprzedaży. Po 2,5 roku amortyzacji wartość księgowa
    wynosi 0,00.

    ponton

  • 4. Data: 2005-02-26 09:08:15
    Od: "latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > zaksięgować po stronie przychdów różnicę pomiędzy wartością księgową
    > samochodu a ceną jego sprzedaży. Po 2,5 roku amortyzacji wartość księgowa

    Chyba odwrtonie... Roznicę pomiedzy ceną sprzedazy,
    a wartoscia księgową. Czyli po 2,5 roku będzie to:
    cena - 0 = cena
    Czyli 100% ceny sprzedaży będzie przychodem.

    latet

  • 5. Data: 2005-02-28 11:34:35
    Od: "ponton" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > a wartoscia księgową. Czyli po 2,5 roku będzie to:
    > cena - 0 = cena
    > Czyli 100% ceny sprzedaży będzie przychodem.

    To miałem na myśli, zapominając że księgowość to dyscyplina bardzo ścisła
    :).

    Pozdrawiam,
    ponton

  • 6. Data: 2005-02-28 14:23:02
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > To miałem na myśli, zapominając że księgowość to dyscyplina bardzo ścisła
    > :).

    Nie wiem skad sie wzięło pojecie "zerowa wartosc ksiegowa",
    ale wydaje mi sie, ze jest ono bardzo mylące i ktoś moze
    sobie pomysleć, ze jak samochod ma "zerowa wartosc ksiegowa"
    to tak jakby nie bylo z nim juz zadnych problemów księgowych
    i zobowiązań finansowych w razie sprzedaży!

    Z ust zawodowej księgowej slyszalem raz twierdzenie,
    ze jak cos ma zerową wartosc księgową, to tak jakby tego
    nie było, wiec mozna sie tego pozbyć w dowolny sposob
    (sprzedać, wyrzucić, darowac), bez zadnego sladu w papierach
    i bez zadnych impkikacji podatkowych.
    Erchh......

    latet