  • 1. Data: 2005-02-24 12:13:00
    Temat: koszty kredytu bankowego
    Od: "cz cz" <c...@p...com>

    Witam !

    Czy poniesione oplaty celem uzyskania kredytu bankowego można zaliczyć w
    koszty uzyskania przychodów?
    Są rózne interpretacje takiej sytuacji.

    pozdrawiam - Czeslaw

  • 2. Data: 2005-02-24 20:31:45
    Temat: Re: koszty kredytu bankowego
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Czy poniesione oplaty celem uzyskania kredytu bankowego można
    > zaliczyć w koszty uzyskania przychodów?
    > S? rózne interpretacje takiej sytuacji.

    Tak, jeżeli kredyt był brany na działalność.
    Jeżeli np. kupujesz samochód na firmę i wprowadzasz go do środków
    trwałych - tak. Jeżeli będziesz stosować kilometrówkę - nie.
    Do zaliczenia w koszty nawet nie musi być wystawiona faktura na te
    wydatki - wystarczą kwity opłat do banku i umowa o kredyt. To samo
    dotyczy odsetek - wystarczy plan spłat rat z wyodrębnionymi odsetkami
    + dowody wpłat.

  • 3. Data: 2005-02-25 07:11:17
    Od: "cz cz" <c...@p...com>

    Witam - dziekuje za potwierdzenie mojego stranowiska. Też mialem takie samo
    zdanie. A argument o kredycie na działalność jest tym podstawowym.
    pozdrawiam - Czesław