  • 1. Data: 2002-11-26 20:20:25
    Temat: Przekaz elektroniczny ZUS
    Od: "Roman Miler" <r...@m...pl>

    Jak wygląda sprawa elektronicznego przekazu dokumentów w przypadku biur
    księgowych.Czy każdy płatnik musi wystąpić o rejestrację do do punktu
    rejestracyjnego osobiście? Jak to wygłąda w przypadku gdy biuro prowadzi np.
    30 płatników? czy dla każdego trzeba osobno generować wniosek rejestrację
    WO1?
    Czy ktoś to już prerabiał?
    pozdrawiam
    Roman Miler

  • 2. Data: 2002-11-26 20:40:21
    Temat: Re: Przekaz elektroniczny ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Roman Miler napisał:
> [...]
    > 30 płatników? czy dla każdego trzeba osobno generować wniosek rejestrację
    Przerabiałam. Można przesyłać dokumenty klientów jednym kluczem wydanym
    na biuro. Trzeba tylko zgłosic biuro jak jednostke prowadząca księgi
    rachunkowe danej firmy - druki ZPA lub ZFA, i wtedy nie trzeba wyrabiac
    oddzielnego klucza dla kazdego klienta. U mnie to działa od ok. pół roku.
    Trzeba tez uwazac żeby sie nie pogubic w potwierdzeniach - nie ma na
    nich nazwy przesłanego pliku tylko identyfikator potwierdzenia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-11-26 23:05:37
    Od: j...@i...pl (Jacek)

> [...]
    > Trzeba tez uwazac żeby sie nie pogubic w potwierdzeniach - nie ma na
    > nich nazwy przesłanego pliku tylko identyfikator potwierdzenia.

    Można (ja tak robię) przesłać zestaw (generowany na poziomie programu
    Płatnik) zawierający nieograniczoną liczbę plików z danymi klientów z
    zachowniem zasady nie "mieszania" dokumetów rozliczeniowych i
    zgłoszeniowych.
    Jacek
    W takim zestawie nie

  • 4. Data: 2002-11-27 07:48:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > Płatnik) zawierający nieograniczoną liczbę plików z danymi klientów z
    > zachowniem zasady nie "mieszania" dokumetów rozliczeniowych i

    Hmm.. Ja dostałam w ZUS dokładnie odwrotne instrukcje - żeby nie mieszac
    w jednym pliku kilku klientów. I to pod zadnym pozorem bo na 100% nie
    przejdzie.
    A rodzaje dokumentów nie sa wazne. Ma byc jeden plik - jeden klient.
    Na tą zasadę pracownik ZUSu kładł szczególny nacisk.

    A więc znowu - co ZUS to inne zasady?

    > Jacek
    > W takim zestawie nie

    Nie bądź okrutny - co "w takim zestawie nie..."? Umre z ciekawości :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-11-27 21:56:55
    Od: j...@i...pl (Jacek)

> [...]
    > A rodzaje dokumentów nie sa wazne. Ma byc jeden plik - jeden klient.
    > Na tą zasadę pracownik ZUSu kładł szczególny nacisk.

    O kurcze !!! - to ja w takim razie juz trzeci rok źle przesyłam. A tak na
    poważnie - w ZUS to pracują z reguły bardzo niekompetentni ludzie - tak więc
    co do zasady unikam kontaktów bezpośrednich z tą instytucją.
    Przesyłanie pojedynczych zestawów i późniejsze odbieranie poszczególnych
    potwierdzeń to coś z rodzaju sado-maso, Maddy jak Ty sobie z tym radzisz ?
    No chyba, że masz tych zestawów niewiele.
    Zauważ, że sposób, który Ci polecono nie jest zły tyle że bardzo
    pracochłonny.

    > Nie bądź okrutny - co "w takim zestawie nie..."? Umre z ciekawości :-)))
    Nie umieraj to po prostu jakieś śmieci.
    Jacek