  • 1. Data: 2002-11-26 18:52:13
    Temat: Pytanie: I-szy raz dochód w tym roku, a strata za rok ubiegły
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam serdecznie,
    sytuacja wygląda tak: jestem VATowcem i na moje nieszczęście ;-) w miesiącu
    listopadzie wskazuje już dochód około 3000zl netto, a kosztów nie widzę aby się
    wykrecić. Czy mam płacic i składać PIT-5 ??? Biorąc pod uwagę, że poprzedni rok
    kalendarzowy zakończyłem stratą około 12tyś netto???? Proszę o poradę.

    Pozdrawiam
    Damian

  • 2. Data: 2002-11-26 19:10:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik s...@p...onet.pl napisał:
> [...]
    > kalendarzowy zakończyłem stratą około 12tyś netto???? Proszę o poradę.

    Możesz zacząć odliczac strate z roku ubiegłego - nie więcej niż 50%
    rocznie, czyli w listopadzie możesz odliczyc maksymalnie 11/12 z 50%
    straty z zeszłego roku, oczywiście nie wiecej niż wykazałes dochodu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-11-26 20:10:33
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > rocznie, czyli w listopadzie możesz odliczyc maksymalnie 11/12 z 50%
    > straty z zeszłego roku, oczywiście nie wiecej niż wykazałes dochodu.

    Dobrze gdzie i jak mam to wpisać??? Czy składam PIT5 i to tam wpisuje i
    najważniejsze czy coś mnie to kosztuje????

    Pozdrawiam
    Damian

  • 4. Data: 2002-11-26 23:02:00
    Od: "Stan" <s...@p...com>

    > Możesz zacząć odliczac strate z roku ubiegłego - nie więcej niż 50%
    > rocznie, czyli w listopadzie możesz odliczyc maksymalnie 11/12 z 50%
    > straty z zeszłego roku, oczywiście nie wiecej niż wykazałes dochodu.

    A gdzie jest napisane, że trzeba odliczać stratę proporcjonalnie? Nie więcej
    niż 50 % w jednym roku!
    Pozdrowienia
    Staszek

  • 5. Data: 2002-11-27 13:22:28
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Stan" <s...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > aby się
    > poprzedni rok

    > A gdzie jest napisane, że trzeba odliczać stratę proporcjonalnie? Nie

    Przepraszam, może mam niaktualne dane, ale nie było to 1/3 straty z
    każdego z 3 lat ubiegłych ?

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-11-27 13:38:06
    Od: "Perfekt" <p...@w...pl>

    Wypełniasz PIT-5 i na pierwszej stronie w polu 32 deklaracji wpisujesz max
    50 % poniesionej straty nie więcej niż kwota z pozycji 29 i nic cie to nie
    kosztuje to jest twoje prawo. Powodzenia AgaBar

  • 7. Data: 2002-11-27 13:59:34
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Perfekt wrote:

    > Wypełniasz PIT-5 i na pierwszej stronie w polu 32 deklaracji wpisujesz
    > max 50 % poniesionej straty nie więcej niż kwota z pozycji 29 i nic
    > cie to nie kosztuje to jest twoje prawo. Powodzenia AgaBar

    Jeśli dochód po odliczeniu straty nie przekracza kwoty wolnej od
    podatku to wogle nie wypełniasz PIT-5

  • 8. Data: 2002-11-27 14:06:15
    Od: "Perfekt" <p...@w...pl>

    zgadza się

  • 9. Data: 2002-11-27 22:40:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Nov 2002, Bax wrote:

> [...]
    >+ > Nie więcej 50 % w jednym roku!
    >+
    >+ Przepraszam, może mam niaktualne dane, ale nie było to 1/3 straty

    Masz niekatualne dane - kiedyś było max. 1/3 z 3 lat, teraz
    jest max. 50% z 5 lat (znacznie korzystniej). Oczywiście ci
    którzy mają "starą" stratę (o ile jeszcze nie przepadła...)
    zaliczali "starą" na starych warunkach a "nową" na nowych.
    Zeszłoroczna na pewno jest "nowa" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-11-28 06:55:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bax napisał:
> [...]
    >>>
    > poradę.

    > więcej

    > Przepraszam, może mam niaktualne dane, ale nie było to 1/3 straty z
    Juz się zmieniło..
    Aha... faktycznie nie ma zapisu o konieczności proporcjonalnego
    rozbijania na miesiące, aczkolwiek spotkałm sie wielokrotnie z taka
    interpretacją.
    Ostatnio jakies 3 miesiace temu na szkoleniu ze Stowarzyszenia Księgowych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl