  • 1. Data: 2012-03-01 18:33:36
    Temat: Przetłumaczcie na polski
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Co to znaczy "podatek pobrany przez płatnika"?

    Czytam ulotkę do PIT-36 i tam w p. 7 piszą:
    7. wykazują należny zryczałtowany podatek dochodowy, o którym mowa w
    art. 29, 30, 20a ustawy, jeżeli podatek nie został pobrany przez płatnika.

    W moim konkretnym przypadku chodzi o osobę, która pracuje na umowę o
    pracę plus prowadzi DG i rozlicza się w formie ryczałtu od przychodów.

    Jacek

  • 2. Data: 2012-03-01 20:43:49
    Temat: Re: Przetłumaczcie na polski
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Jacek pisze:

    > W moim konkretnym przypadku chodzi o osobę, która pracuje na umowę o
    > pracę plus prowadzi DG i rozlicza się w formie ryczałtu od przychodów.

    To Ciebie to nie dotyczy najkrocej mowiac.
    PIT-36 to zreszta nie Twoj formularz.

    Z dzialalnosci przeciez PIT juz zlozyles, do konca stycznia, PIT-28,
    nieprawdaz?

    Wiec teraz pozostal Ci tylko do konca kwietnia PIT-37.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2012-03-01 20:58:01
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-01 21:43, SDD pisze:

> [...]
    > nieprawdaz?
    >
    > Wiec teraz pozostal Ci tylko do konca kwietnia PIT-37.

    Dzięki za odpowiedź.
    Tak też zrobiłem, ale po ostatnich modyfikacjach (np. podawanie PESEL
    zamiast NIP) nabrałem wątpliwości.
    Nadal nie rozumiem o co chodzi z tym podatkiem "pobranym przez podatnika".
    Czy mam rozumieć, że fiskus uważa, że jemu należny podatek "pobiera" sam
    podatnik i ma go potem wpłacić fiskusowi?
    \
    Jacek

  • 4. Data: 2012-03-01 21:09:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-01, Jacek <n...@g...com> wrote:

> [...]
    > Czy mam rozumieć, że fiskus uważa, że jemu należny podatek "pobiera" sam
    > podatnik i ma go potem wpłacić fiskusowi?

    To znaczy, że istnieją podatnicy i płatnicy.
    Jak prowadzisz DG to jesteś i podatnikiem i płatnikiem jednocześnie.
    Jak np. masz etat, to pracodawca jest płatnikiem i pobiera część pensji
    pracownika (podatnika) i ją wpłaca w jego imieniu do US.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2012-03-01 21:14:11
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-03-01 21:58, Jacek wrote:

    > Nadal nie rozumiem o co chodzi z tym podatkiem "pobranym przez podatnika".

    Jeszcze raz uważnie przeczytaj kto ma pobrać ten podatek ...
    (Miałeś dobrze w poście otwierającym...)

    > Czy mam rozumieć, że fiskus uważa, że jemu należny podatek "pobiera" sam
    > podatnik i ma go potem wpłacić fiskusowi?

    Bingo. Bardzo często tak bywa że płatnikiem jest podatnik ...

    --
    spp