  • 1. Data: 2012-02-28 17:52:52
    Temat: Urząd Kontroli Skarbowej chce dane klientów
    Od: " Maniucha 333" <m...@g...pl>

    Witajcie,
    Urząd Kontroli Skarbowej przysłał pismo do agencji pośrednictwa nieruchomociami
    z prośbą o dane osobowe osób, które za pośrednictwem agencji wynajęły w latach
    2007-2011 nieruchomość lub kupiły nieruchomość.
    Powolują się na artykuł 7c ustawy o kontroli skarbowej, że mają prawo
    przetwarzać dane osobowe bez wiedzy osób.
    Dane te potrzebują aby sprawdzić rzetelnośc składanych przez podatników
    deklaracji podatkowych.
    Chcą imie, nazwisko, adres i PESEL.
    Dane te są na każdej umowie pośrednictwa, trzeci egzemplarz posiadamy w teczce.

    Czy da sie jakoś uniknąć przekazywania tych danych ?

  • 2. Data: 2012-02-28 19:48:06
    Temat: Re: Urząd Kontroli Skarbowej chce dane klientów
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]
    > teczce.
    > Czy da sie jakoś uniknąć przekazywania tych danych ?

    Nie znam sie na zawilosciach prawnych, ale dla mnie "przetwarzanie" a
    "pozyskiwanie" to 2 zasadniczo rozne kwestie. Jesli wiec art. 7 nie mowi
    nic o obowiazku udostepniania US danych na ich tylko prosbe to chyba
    nie ma takiego obowiazku.
    AM

  • 3. Data: 2012-02-28 20:45:49
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-28 20:48, Hades wrote:

> [...]
    > "pozyskiwanie" to 2 zasadniczo rozne kwestie. Jesli wiec art. 7 nie mowi
    > nic o obowiazku udostepniania US danych na ich tylko prosbe to chyba

    Ale art. 7c jest praktycznie o zupełnie czym innym - fakt że mogą
    zbierać informacje bez wiedzy podatników jest najmniej istotny w tym
    przypadku:

    Art. 7c. 1. Organy kontroli skarbowej w celu realizacji ustawowych zadań
    w zakresie, o którym mowa
    w art. 2 ust. 1 pkt 1-3, mogą zbierać i wykorzystywać informacje, w tym
    dane osobowe, od osób
    prawnych, jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej oraz
    osób fizycznych
    prowadzących działalność gospodarczą, o zdarzeniach mających bezpośredni
    wpływ na powstanie lub
    wysokość zobowiązania podatkowego oraz przetwarzać je w rozumieniu
    przepisów o ochronie danych
    osobowych, takSe bez wiedzy i zgody osoby, której dane te dotyczą.
    2. Informacje, o których mowa w ust. 1, są udostępniane na podstawie
    postanowienia organu kontroli
    skarbowej, w terminie i formie określonej przez ten organ. W
    uzasadnieniu postanowienia naleSy wskazać
    okoliczności, z których wynika konieczność pozyskania Sądanych informacji.
    3. Podmiotowi, do którego skierowano postanowienie, o którym mowa w ust.
    2, przysługuje zaSalenie
    do Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej.

    Tak więc wygląda na to że możecie odwołać się do GIKS ale nie potrafię
    sobie wyobrazić argumentów które by go przekonały.

    --
    spp

  • 4. Data: 2012-02-28 20:58:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/28/2012 2:45 PM, spp wrote:
    > Tak więc wygląda na to że możecie odwołać się do GIKS ale nie potrafię
    > sobie wyobrazić argumentów które by go przekonały.

    odpisałem na p.s.prawo
    arguemtny są w punkcie drugim. UKS musi wskazać okoliczność
    uzasadniającą pozyskanie takich danych.
    Sama cheć skontrolowania niewiadomo kogo to za mało.

    Albo niech wskażą konkretną transakcję, labo konkretnego podatnika, ale
    nie "wszytko jak leci".

  • 5. Data: 2012-02-28 21:00:49
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "spp"
    [ciach]

> [...]

    > Tak więc wygląda na to że możecie odwołać się do GIKS ale nie potrafię sobie
    > wyobrazić argumentów które by go przekonały.

    Jest (chyba) tylko 1 ale. US chce pozyskac dane nie odnoszace sie
    do 1 konkretnej sprawy, ale wszystkich danych jaki leci. I to jest chyba
    nie do konca zgodne z przepisami. Na to powolalo sie niedawno allegro
    w zwiazku z zamowieniem publicznym Izby Skarbowej we Wroclawiu na
    "wyszukiwacz" informacji o danych zakonczonych aukcji ze nie mozna
    zbierac danych uzytkownikow gremialnie jak leci a tylko w zwiazku z
    konkretna sprawa.
    AM

  • 6. Data: 2012-02-28 21:06:19
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-28 21:58, witek wrote:

> [...]
    > Sama cheć skontrolowania niewiadomo kogo to za mało.
    >
    > Albo niech wskażą konkretną transakcję, labo konkretnego podatnika, ale

    To jest argument. :)

    --
    spp