  • 1. Data: 2003-01-23 18:01:26
    Temat: Przychód w PDOF?
    Od: ".:wojtek:." <b...@p...onet.pl>

    Do 1.01.2003 zmieniła się zasada kwalifikowania do przychodu, teraz decyduje
    data wystawienia faktury, nie pózniej niź w ostatnim dniu dostarczenia
    towaru, wykonania usługi itp. Mam pytanie przy usługach ciągłych, jezeli
    wykonuje usługe od 1 stycznia do 31 stycznia, natomiast fakturę wystawiam do
    7 lutego. To kiedy faktury te staną sie u mnie przychodem w styczniu, czy w
    lutym?

  • 2. Data: 2003-01-23 19:00:15
    Temat: Re: Przychód w PDOF?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik .:wojtek:. napisał:
> [...]
    > 7 lutego. To kiedy faktury te staną sie u mnie przychodem w styczniu, czy w

    Chyba sam sobie wczesniej dałes odpowiedź - przychód masz w styczniu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-23 19:05:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, .:wojtek:. wrote:

> [...]
    >+ 7 lutego. To kiedy faktury te staną sie u mnie przychodem w styczniu, czy w

    Przecież sobie odpowiedziałeś... !
    W styczniu, niestety.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-01-23 19:14:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Przecież sobie odpowiedziałeś... !
    > W styczniu, niestety.

    Przesuń sobie wykonywanie
    usług na termin
    od np. 2.01.2003 do 2.02.2003
    i będzie wszystko po staremu :-)

  • 5. Data: 2003-01-23 21:04:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, cef wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ > >+ towaru, wykonania usługi itp. Mam pytanie przy usługach ciągłych,

    A nie zakwalifikujesz się tą metodą "na próbę" do nowego zapisu
    w Ordynacji pt. "obejscie podatku" ?? ;>
    W pytaniu było o usługach ciągłych...

    pzdr, Gotfryd
    (który zeznaje że przekopał okolice ustaw i ściśle rzecz biorąc
    artukułami "przeciw" rzucić nie umie...)

  • 6. Data: 2003-01-23 22:29:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > [...]
    > [...]
    >
    > A nie zakwalifikujesz się tą metodą "na próbę" do nowego zapisu
    > w Ordynacji pt. "obejscie podatku" ?? ;>
    > W pytaniu było o usługach ciągłych...

    No właśnie. Były ciągłe i są ciągłe.
    Zmienił się tylko moment wystawienia faktury.
    I ja akurat po lekturze noweli doszedłem do wniosku, że nie
    będę się bawił w jakieś wg mnie wymyślne wpisy.
    Powiadomiłem klienta (który to zaakceptował), że
    od nowego roku usługi są nadal ciągłe, ale wykonywane są
    w innych okresach. I mam dalej tak jak było:
    tzn faktura na początku każdego miesiąca i kwalifikująca
    się jako przychód z tego miesiąca, bo obejmuje
    kilka pierwszych dni nowego miesiąca.
    Na przełomie roku był mały problem, bo usługi
    jednorazowo trwały o dwa dni dłużej,a raz krócej :-))

    > pzdr, Gotfryd
    > (który zeznaje że przekopał okolice ustaw i ściśle rzecz biorąc
    > artukułami "przeciw" rzucić nie umie...)

    Nie ma tu żadnego obejścia podatku.
    Co miesiąc jest faktura i co miesiąc jest przychód.

    PS
    Jeszcze kilka lat temu dokumentacja KPiR była bardzo przejrzysta:
    praktycznie książka co do wpisów zgadzała się z rejestrami.
    Teraz mamy teoretyczne terminy otrzymania faktury,
    nieodliczalne paliwo, do tego doszły (u mnie) kombinacje
    z przesuwaniem na kolejny m-c eksportów, żeby nie "uciekł"
    obrót do zwrotu VAT, do tego jeszcze uszlachetnianie
    czynne (do VAT po zapłacie),
    a teraz jeszcze przychód wcześniej- faktura później?
    Nic tylko się powiesić :-)

  • 7. Data: 2003-01-23 23:23:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, cef wrote:
    [...]
    >+ PS
    >+ Jeszcze kilka lat temu dokumentacja KPiR była bardzo przejrzysta:
    >+ praktycznie książka co do wpisów zgadzała się z rejestrami.

    Ano... Ale Balcerowicz musiał odejść ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-30 10:55:47
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Thu, 23 Jan 2003 20:00:15 +0100, Maddy <m...@e...com.pl> piszesz:

    >Chyba sam sobie wczesniej dałes odpowiedź - przychód masz w styczniu.

    Ale przecież nadal funkcjonuje wyjątek: VAT + KPiR + usługi ciągłe
    można ewidencjonwac w dacie wystawienia faktury. Czy coś przeoczyłem?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 9. Data: 2003-01-30 17:55:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej Popowski napisał:
    > Thu, 23 Jan 2003 20:00:15 +0100, Maddy <m...@e...com.pl> piszesz:

    > Ale przecież nadal funkcjonuje wyjątek: VAT + KPiR + usługi ciągłe
    > można ewidencjonwac w dacie wystawienia faktury. Czy coś przeoczyłem?

    Hmm... UoPDOF nie wspomina nic o usługach ciągłych. W ogóle nie operuje
    takim pojęciem.
    Dlaczego łączysz moment powstania obowiązku podatkowego VAT z momentem
    uzyskania przychodu?
    To niedobry nawyk, te dwa podatki maja nieliczne punkty styczne i
    wiekszośc to tylko zbiegi okoliczności.
    Mozna się nieźle "przejechać".

    Wygrzebałam więc cytat:

    "1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się, z
    zastrzeżeniem ust. 1d-1f, dzień wystawienia faktury (rachunku), nie
    później jednak niż ostatni dzień miesiąca, w którym nastąpiło:
    1) wydanie rzeczy, zbycie praw majątkowych oraz dostarczenie szelkiej
    postaci energii lub
    2) wykonanie usługi, lub
    3) otrzymanie zapłaty za wykonanie świadczenia - w pozostałych przypadkach.

    [...]

    1f. Jeżeli podatnik:
    1) jest podatnikiem podatku od towarów i usług niekorzystającym ze
    zwolnienia od tego podatku oraz
    2) prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów, oraz
    3) ewidencjonuje przychody w dacie wystawienia faktury, zgodnie z
    odrębnymi przepisami

    - za datę powstania przychodu uważa się dzień wystawienia faktury, a
    jeżeli faktura nie została wystawiona w terminie określonym w odrębnych
    przepisach, za datę powstania przychodu uważa się dzień, w którym
    faktura powinna być wystawiona; w przypadku gdy wydanie rzeczy, zbycie
    praw majątkowych, dostarczenie wszelkiej postaci energii, wykonanie
    usługi lub otrzymanie zapłaty za wykonanie świadczenia nastąpiło w
    grudniu danego roku podatkowego, a faktury dotyczące tych zdarzeń,
    zgodnie z odrębnymi przepisami, zostaną wystawione w roku następnym, za
    datę powstania przychodu uważa się ostatni dzień roku podatkowego, w
    którym miały miejsce te zdarzenia."

    No więc wychodzi że przychód mozna uznac w lutym. Ale już fakturę
    styczniową za usługi wykonane w grudniu należy uznac za przychód
    grudnia. Pod warunkiem że jest sie VATowcem.

    Niemniej o usługach ciągłych ani słowa w całej ustawie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-01-30 19:12:41
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Thu, 30 Jan 2003 18:55:49 +0100, Maddy <m...@e...com.pl> piszesz:

    >Hmm... UoPDOF nie wspomina nic o usługach ciągłych. W ogóle nie operuje
    >takim pojęciem.

    Chyba masz rację.

    >Dlaczego łączysz moment powstania obowiązku podatkowego VAT z momentem
    >uzyskania przychodu?

    Chodziło mi o to, że jednocześnie ma się na karku VAT i KPiR.

    >To niedobry nawyk, te dwa podatki maja nieliczne punkty styczne i
    >wiekszośc to tylko zbiegi okoliczności.
    >Mozna się nieźle "przejechać".

    A wogle można sobie wyrobić nawyki podatkowe? Ja raczej nie nadążam za
    śledzeniem zmian :-(

    >No więc wychodzi że przychód mozna uznac w lutym. Ale już fakturę
    >styczniową za usługi wykonane w grudniu należy uznac za przychód
    >grudnia. Pod warunkiem że jest sie VATowcem.

    Wygląda na to, że pod tym względem nic się nie zmieniło. Faktura za
    grudzień wystawiona w styczniu, to chyba ostatnia radość podatkowa
    (VAT w lutym a PDOF w kwietniu), jakiej jeszcze mi nie zabrali.

    Gnębi mnie natomiast, skąd wziąłem te "usługi ciągłe". Czy kiedyś
    istniało jakieś tego typu ogranizenie wobec ewidencjonowania przychodu
    w momencie wystawienia faktury?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski