  • 1. Data: 2003-01-23 14:00:59
    Temat: koszty reprezentacji - VAT
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

    czy mozna odliczyc VAT od kosztow reprezentacji?

  • 2. Data: 2003-01-23 17:49:58
    Temat: Re: koszty reprezentacji - VAT
    Od: ".:wojtek:." <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SIKOM" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > nie
    > Użytkownik "Chris" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    Wydaje mi sie ze mozna jezeli jest sie Vatowcem :)

  • 3. Data: 2003-01-23 18:53:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SIKOM napisał:
    > nie
    > Użytkownik "Chris" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    A czemu nie? Podstawę prawną poproszę...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-01-23 19:04:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, .:wojtek:. wrote:

> [...]
    >+ > > czy mozna odliczyc VAT od kosztow reprezentacji?
    >+ > >
    >+ Wydaje mi sie ze mozna jezeli jest sie Vatowcem :)

    ...tylko pod warunkiem, że chce się go ponownie naliczyć:
    Art.2("Opodatkowaniu podlega").1 UoVAT:
    +++
    1) świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby
    reprezentacji albo reklamy,
    ---

    AFAIK oczywiście :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-23 19:25:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Art.2("Opodatkowaniu podlega").1 UoVAT:
    > +++
    > 1) świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby

    Ale juz od samego zakupu usług VAT sie odlicza i "kuniec".
    Np. za ogłoszenie w mediach, za projekt banera, plakatu czy ulotki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-01-23 19:47:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, Maddy wrote:
    [...stosik...]
    >+ >>+ > > czy mozna odliczyc VAT od kosztow reprezentacji?
    [...]
    >+ > 1) świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby
    >+ > reprezentacji albo reklamy,
    >+
    >+ Ale juz od samego zakupu usług VAT sie odlicza i "kuniec".

    A, thx. Pytanie było ogólne, 1. odpowiedź nieprecyzyjna i moje też :)

    >+ Np. za ogłoszenie w mediach, za projekt banera, plakatu czy ulotki.

    Hm... Jak to będzie z przysłowiowymi chipsami ?
    Zamawiać "karmienie gości" ?? ;)

    pzdr, Gotfryd
    (któremu znowu cosik RiR się zmarnowało...:()

  • 7. Data: 2003-01-24 00:50:25
    Od: "SIKOM" <s...@o...pl>

    nie

  • 8. Data: 2003-01-24 12:14:15
    Od: m...@p...onet.pl

    > czy mozna odliczyc VAT od kosztow reprezentacji?

    W przypadku towarów, zasada przekazywania lub zużycia ich na potrzeby
    reprezentacji i reklamy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od
    zakupu towarów przekazanych na potrzeby reprezentacji i reklamy.
    Samo ich przekazanie - zuzycie powoduje konieczność opodatkowania tej
    czynności - na podstawie art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy o VAT.

    W tym przypadku może - zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy o VAT - zdecydować się na
    nieodliczanie podatku naliczonego w momencie zakupu towarów, natomiast z chwilą
    ich przekazania (zużycia) na potrzeby reprezentacji i reklamy, czynność tę
    wykazać jako zwolnioną od podatku.

    Dla potwierdzenia czynności, o których mowa w art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy o VAT
    wystawia się fakturę wewnętrzną (koniecznie)- niezależnie od tego, czy
    zdecydowałeś się na opodatkowanie tych czynności, czy też na korzystanie z
    prawa do zwolnienia na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy o VAT.

    Natomiast nie stosuje sie obnizenia kwoty podatku należnego do nabywanych przez
    podatnika usług noclegowych i gastronomicznych (art. 25 ust. 1 pkt 3b ustawy o
    VAT).

    Pozdrawiam, Maris

  • 9. Data: 2003-01-24 12:24:20
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

    In article <0...@n...onet.pl>,
    m...@p...onet.pl says...

> [...]
    > podatnika usług noclegowych i gastronomicznych (art. 25 ust. 1 pkt 3b ustawy o

    To ja juz teraz zglupialem.

    Moze mi ktos lopatologicznie na przykladzie, konkretnym wyjasnic?

    Kupuje na swieta upominek, do przekazania kontrahentowi (ale ze mnie
    wazeliniarz nie? :))

    Na upominek dostaje fakture, wciagam ja do KPiR.
    I co dalej? Pogubilem sie zupelnie.

    K.

  • 10. Data: 2003-01-24 18:21:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003, Jakub Słocki wrote:
    [...]
    >+ m...@p...onet.pl says...
    [...]
    >+ To ja juz teraz zglupialem.

    Przecież wszystko było krok po kroku ;)

> [...]
    >+ wazeliniarz nie? :))
    >+
    >+ Na upominek dostaje fakture, wciagam ja do KPiR.

    A co wcześniej: nie napisałeś w którą pozycję wciągasz i czy
    wciągasz netto czy brutto :)

    *Jeśli* już wiesz "przy wciąganiu" że to RiR - to widziałeś
    że *masz wybór*:
    - wciągnąć netto
    - wciągnąć brutto

    Jeśli netto - to VAT do odliczenia i drugi raz do zapłacenia.
    Niby "wychodzi na zero", ale nie powoduje ci zamieszania
    w strukturze !
    Jeśli brutto - to VAT ignorujesz (tj. wpisujesz do KPiR), tyle
    że z tytuły sprzedaży zwolnionej "struktura" ci się krzywi...
    Więc zalezy: czy prowadzisz usługi zwolnione, czy i tak
    masz strukturę, czy.... (inaczej mówiąc: która komplikacja
    ci pasuje, tą wybierz :)).

    >+ Pogubilem sie zupelnie.

    Przeczytaj jeszcze raz i powoli :)
    Chyba że wolisz czytać w ustawie :>, IMHO komentarz był
    względnie przejrzysty... ;)

    pzdr, Gotfryd