  • 1. Data: 2011-01-20 22:41:28
    Temat: Psikus dotyczący pozycji faktury VAT-MP
    Od: Marek Perlecki <r...@g...com>

    Witam Szanownych Użytkowników!

    Wpędziłem się w kłopot :)

    Jestem małym podatnikiem rozliczającym się kwartalnie, metodą kasową.
    W okresie świątecznym, pod koniec ubiegłego miesiąca (i zarazem końca
    roku i kwartału) dokonaliśmy na rzecz klienta sprzedaży, dostawy i
    wystawiłem fakturę z terminem płatności ustalonym na kilkanaście dni
    później (już w styczniu). Niestety ja, stary dureń, nie zwróciłem
    uwagi, że ta jedna faktura została wydrukowana bez symbolu "MP" (tj.
    "Faktura VAT" zamiast "Faktura VAT-MP").

    Zauważyłem to dopiero teraz, gdy pieniądze zostały otrzymane.
    Sknociłem strasznie. Na wszelki wypadek podatek z tej faktury
    zamierzam odprowadzić teraz razem z innymi jako należny za poprzedni
    miesiąc (i kwartał) i również w deklaracji 7K ująć to za ubiegły
    kwartał.

    Moje pytanie dotyczy jednak tego - czy mogę poprawić brak "MP"
    używając faktury korygującej? Bo sprawa dotyka również nabywcę. Wiem,
    że teoretycznie faktury korygującej można użyć do skorygowania
    szerokiego zakresu pozycji na fakturze ("bądź jakiejkolwiek innej
    pozycji"). Nie jestem po prostu pewien czy nie schrzaniłem tego zbyt
    poważnie, żeby wystarczyła korygująca...

    Pozdrawiam!
    Marek

  • 2. Data: 2011-01-21 01:04:25
    Temat: Re: Psikus dotyczący pozycji faktury VAT-MP
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.01.2011 23:41, Marek Perlecki wrote:
> [...]
    > uwagi, że ta jedna faktura została wydrukowana bez symbolu "MP" (tj.
    > "Faktura VAT" zamiast "Faktura VAT-MP").

    Czyli wystawiłeś Fakturę VAT-MP z pewną wadą w postaci nadrukowania
    członu "-MP" na biało (lub wyjechaniem poza margines).
    IMHO jak najbardziej faktura korygująca, żeby czasem ktoś nie pomyślał
    że to jest zwykła faktura VAT.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2011-01-21 09:27:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011, tomek wrote:

    > Czyli wystawiłeś Fakturę VAT-MP z pewną wadą w postaci nadrukowania członu
    > "-MP" na biało (lub wyjechaniem poza margines).

    Tak wygląda.

    > IMHO jak najbardziej faktura korygująca, żeby czasem ktoś nie pomyślał że to
    > jest zwykła faktura VAT.

    Ano właśnie.
    Kontrahent go zagryzie - bo pewnie już ten VAT odliczył.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-01-24 13:53:40
    Temat: Re: Psikus dotyczący_pozycji_faktury_VAT-
    Od: "sylw_ia" <s.szczodrowska@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Witam,
    mam podobny problem, zapomniałam pisac MP na fakturach a wybrałam metodę kasową.
    Kontrahenci mnie zagryzą to pewne...mimo to chce naprawic to korektami, jednak mój
    program nie daje mozliwości wyst.faktury korygującej pomyłki w nagłówku faktury a
    jedynie dane ilościowo-wartosciowe.
    Moze ktoś posiada jakis wzór faktury korygujacej pozwalający wyjsc z tej opresji.
    Pozdrawiam Sylwia

  • 5. Data: 2011-01-24 18:14:24
    Od: "sylw_ia" <s.szczodrowska@WYTNIJ_TOwp.pl>

    [cytat]
    Ano właśnie.
    Kontrahent go zagryzie - bo pewnie już ten VAT odliczył.
    [/cytat]

    Ano własnie mnie zagryzą

  • 6. Data: 2011-01-27 07:22:09
    Od: "sylw_ia" <s.szczodrowska@WYTNIJ_TOwp.pl>