  • 1. Data: 2006-12-17 13:25:33
    Temat: Pytanie o zasadnosc zmiany postanowienia nabycia spadku przed uplywem roku - czyli Art 679 § 1???
    Od: "Sevi" <w...@w...pl>

    Proszę o podpowiedź w rozstrzygnięciu następującej kwestii:

    W Art. 679. § 1. (565) napisano, że (..)
    ten, kto był uczestnikiem postępowania o stwierdzenie nabycia spadku,
    może tylko wówczas żądać zmiany postanowienia stwierdzającego
    nabycie spadku, gdy żądanie opiera na podstawie, której nie mógł
    powołać w tym postępowaniu, a wniosek o zmianę składa przed
    upływem roku od dnia, w którym uzyskał tę możność.

    Krotkie kalendarium sprawy:
    17.III.1988 - data powstania testamentu w którego posiadaniu jest
    najmlodszy syn z 4 rodzenstwa, ale nigdy nie ujawnia jego tresci pomimo
    próśb pozostalej trojki rodzenstwa i dlatego wnosza oni o
    stwierdzenie nabycia spadku

    25.V.1992 -najmłodszy syn z 4 rodzenstwa umiera, testament przejmuje
    wdowa po nim, ale nadal nie chce ujawnic tresci

    21.II.2005 - sad wydaje decyzje o stwierdzeniu nabycia spadku w 1/4
    dla kazdego z 4 rodzeństwa

    Ponieważ najmldoszy syn już nie zyje założono sprawę o
    stwierdzenie nabycia spadku po nim i:

    01.VI.2006 - sad wydaje decyzje o stwierdzeniu nabycia spadku po
    najmlodszym synu (temu który posiadal testament) a po którym
    dziedziczy wdowa, a ta wynajmuje adwokata i

    27.02.2006 - pojawia się wniosek o zmianę postanowienia o
    stwierdzenia nabycia spadku i podziale na 1/4 , wg. wniosku caly spadek
    nabywa wylacznie najmlodszy syn, a co za tym idzie wdowa po nim.

    Moja watpliwosc dotyczy kwestii czy wdowa po najmlodszym synu może
    wnosic o zmiane stwierdzenia nabycia spadku powolujac się na
    testament, który istnieje od 1988 roku a nie był wczesniej ujawniony?
    Slowem czy to żądanie faktycznie nie moglo być powołane w tym
    postępowaniu wczesniej, a jeśli tak, to czy nie minal już
    przypadkiem rok odkad uzyskala taka moznosc?

    Wiem, ze to skomplikowane, jak wszystkie sprawy spadkowe, ale probuje
    to na razie sam rozkminic bez wynajmowania adwokata.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2006-12-17 15:03:48
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sevi" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    Obawiam się, że to rozwikłałeś, ale tylko sondujesz moc grupy. Tylko
    pomyliłeś grupy. Trzeba to dać było na pl.soc.prawo.
    Jeżeli rzeczywiście? masz kłopoty, to proszę rozwiązanie bez wynajmowania
    prawnika. http://www.adwokatura.pl/aktualnosci_orzecznictwoIC_
    111201.htm
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 3. Data: 2006-12-17 15:21:27
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pomyliłeś grupy. Trzeba to dać było na pl.soc.prawo.
    > Jeżeli rzeczywiście? masz kłopoty, to proszę rozwiązanie bez wynajmowania

    A teraz testuję dlaczego nie wcięło mi poprzedniej odpowiedzi.

  • 4. Data: 2006-12-17 15:34:39
    Od: "Sevi" <w...@w...pl>

    Czesc,

    dzieki za link, przeczytalem.

    Widze, ze wdowa dziedziczy po mezu nie tylko testament, ale i
    konsekwencje prawne jego nie ujawnienia. Moja watpliwosc glowniepolega
    na tym, ze nie potrafie okreslic od ktorego momentu wdowa jest
    uczerstnikiem postepowania, czy nie czasem dopiero wtedy jak dostala
    decyzje spadkowa po swoimmezu? Bo jesli tak, to mogla do roku od tej
    decyzji wniesc o zmiane postanowienia powolujac sie na testament,
    prawda?

    Z kolei jelsi sam soe powolam na 646 k.p.c. i zapytam sad dlaczego
    przez tyle lat nie ujawniano testamentu skoro bylo wiadomo, ze on
    istnieje to czy to cokolwiek zmieni?
    Moze i ukarza ja grzywna, ale to chyba nie przeszkodzi w zmianie
    decyzji.

    Pozdro,
    Seweryn

  • 5. Data: 2006-12-17 15:38:45
    Temat: Re: Pytanie o zasadnosc zmiany postanowienia nabycia spadku prze
    Od: "Sevi" <w...@w...pl>

    Dzieki za wiare w moje mozliwosci, ale wierz mi ze jakbym to rozwiklak
    i nie byl zasinteresowany odpowiedziami nei marnowalbym swojego i
    grupowiczow czasu w niedzielne popoludnie ;-)

  • 6. Data: 2006-12-17 15:39:02
    Od: "Sevi" <w...@w...pl>

    Dzieki za wiare w moje mozliwosci, ale wierz mi ze jakbym to rozwiklal
    i nie byl zainteresowany odpowiedziami nei marnowalbym swojego i

  • 7. Data: 2006-12-17 16:04:01
    Od: "Sevi" <w...@w...pl>

  • 8. Data: 2006-12-17 16:09:59
    Od: "Sevi" <w...@w...pl>

    OK, masz racje to bardziej temat na pl.soc.prawo - przeczucam tam
    sprawe,

    pozdrawiam,