  • 1. Data: 2006-06-30 09:42:37
    Temat: Pytanie z pogranicza tej grupy - zakres DG
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    Mam taki problem, ze musze ze sp. z o.o. wyfakturowac pewna usluge,
    ktorej nie mam w zakresie dzialalnosci.
    Jakie moga byc tego konsekwencje? Kara? Czy w ogole sie ktos zorientuje?
    Czy ktos to sprawdza?

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 2. Data: 2006-06-30 15:23:52
    Temat: Re: Pytanie z pogranicza tej grupy - zakres DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jun 2006, MarcinJM wrote:

    > Witam
    > Mam taki problem, ze musze ze sp. z o.o. wyfakturowac pewna usluge, ktorej
    > nie mam w zakresie dzialalnosci.

    Hm... przybliż po polsku ;) - musisz zafakturować czy wycofać f-rę?
    Czy to jakaś podlegająca koncesjonowaniu czy zgłoszeniu usługa?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-06-30 18:17:13
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Hm... przybliż po polsku ;) - musisz zafakturować czy wycofać f-rę?
    > Czy to jakaś podlegająca koncesjonowaniu czy zgłoszeniu usługa?

    no tak, nieco nieprecyzyjnie.
    Potrzebuje w spolce z oo gotowke, wiec chce zafakturowac klienta nie z
    dg, tylko wlasnie przez spolke. Jest to usluga informatyczna.
    Zakres dzialanosci spolki wg. krs nie ma nic wspolnego z komputerami.
    Jakie sa konsekwencje wystawienia faktury na cos, co nie jest w zakresie
    dzialalnosci. (Po co w ogole jest zakres dzialanosci wpisywany w kwity,
    to mnie zawsze zastanawialo)
    Teraz jasniej jest?

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 4. Data: 2006-06-30 19:39:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > Zakres dzialanosci spolki wg. krs nie ma nic wspolnego z komputerami.
    > Jakie sa konsekwencje wystawienia faktury na cos, co nie jest w zakresie

    IMO w takim przypadku żadne.

    > (Po co w ogole jest zakres dzialanosci wpisywany w kwity, to
    > mnie zawsze zastanawialo)

    1. To jest "deklaracja fachowosci" - IMO da się wywieść z PDG :)
    2. Bez 1. te działy do których jest potrzebne zgłoszenie nie
    uzyskają akceptacji (np. aby zgłoszenie udostępniania Internetu
    nie zostało odrzucone AFAIK konieczny jest wpis) - stąd
    wniosek 1 :)
    3. Obowiązki informacyjne wobec GUS.
    P. 3 rodzi obowiązki zgłoszenia zmian jeśli zgodnie z przepisami
    o statystyce dana działalność stała się "podstawowa" lub "uboczna"
    czy jak to tam nazywają.

    > Teraz jasniej jest?

    IMO tak :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-07-01 09:45:14
    Od: "pan trawnik" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > IMO w takim przypadku żadne.

    Oczywiscie poza ew. odpowiedzialnoscia zarzadu wobec wspolnikow.

  • 6. Data: 2006-07-01 10:46:04
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    pan trawnik napisał(a):
    > Oczywiscie poza ew. odpowiedzialnoscia zarzadu wobec wspolnikow.

    Jakos sie sam ze soba dogadam... :)

    MarcinJM
    gg: 978510 skype: marcin.jm