  • 1. Data: 2003-02-09 21:54:07
    Temat: Pytanko z rachunkowosci
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Mam zobowiazanie z tyt. usługi budowlanej (faktura czesciowa -ostatnia )
    z pocz 2002.
    Ponieważ dokonano kilku fuszerek, nie płacimy tej faktury, Rzeczoznawca
    orzekl ze odszkodowanie z tyt.przekroczenia terminu oddania obiektu i na
    usunięcie odsetek przewyzszyloby kwote wynikajaca z tej faktury.
    Probujemy na razie dojsc do ugody poza sadem.
    Ergo faktura podwyzszyla nam wartosc sr.trw. ale platnosc zostanie
    prawdopodobnie umorzona.
    Czy przeksiegowac to jakos (teraz jest w zobowiazaniach 202) i jak wykazac
    w bilansie 2002

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 2. Data: 2003-02-12 10:02:45
    Temat: Re: Pytanko z rachunkowosci
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Sun, 9 Feb 2003 21:54:07 +0000 (UTC), a...@p...onet.pl (Arjos)
    wrote:

> [...]
    >prawdopodobnie umorzona.
    >Czy przeksiegowac to jakos (teraz jest w zobowiazaniach 202) i jak wykazac

    Należność za fakturę to jedno a odszkodowanie to drugie. Nie można
    kompensować należności i zobowiązań. Dla wykonawcy odszkodowanie takie
    nie stanowi KUP, a dla Ciebie niestety jednak generalnie jest to
    przychodem. Raczej nie można pomniejszyć wartości początkowej środka
    trwałego - definicja wartości początkowej nic nie mówi o pomniejszaniu
    za wyjątkiem różnic kursowych. Ale nie jestem pewien.
    Rozwiązanie typu faktura korygująca raczej nie wchodzi w grę ponieważ
    jak ją uzasadnić? Na usługi budowlane są umowy, kosztorysy, za dużo
    dokumentacji.
    Sławomir Dąbrowski

  • 3. Data: 2003-02-13 17:08:51
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 12 lut 2003, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >Rozwiązanie typu faktura korygująca raczej nie wchodzi w grę ponieważ
    >jak ją uzasadnić? Na usługi budowlane są umowy, kosztorysy, za dużo

    Nie zrozumiales chyba o co pytam, zasadniczo chodzi mi o to czy potraktowac
    jakos specjalnie w bilansie kwote naleznosci co do ktorej mam pewnosc, ze
    nie zostanie zaplacona...
    Nawiasem mowiac , dlaczego twierdzisz ze naleznosci i zobowiazania nie moga
    byc kompensowane ?

    Dzieki za zainteresowanie...

  • 4. Data: 2003-02-14 07:59:25
    Temat: Re: Re: Pytanko z rachunkowosci
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Thu, 13 Feb 2003 17:08:51 +0000 (UTC), a...@p...onet.pl (Arjos)
    wrote:

    >Nie zrozumiales chyba o co pytam, zasadniczo chodzi mi o to czy potraktowac
    >jakos specjalnie w bilansie kwote naleznosci co do ktorej mam pewnosc, ze
    >nie zostanie zaplacona...

    To może zdecyduj się czy masz należność czy zobowiązanie.

    >Nawiasem mowiac , dlaczego twierdzisz ze naleznosci i zobowiazania nie moga
    >byc kompensowane ?

    na zasadzie art. 7 ust 3 ustawy.
    Sławomir Dąbrowski