  • 1. Data: 2005-04-26 13:48:10
    Temat: RATUNKU (pit 36)
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Błagam, pomóżcie.

    Rozliczam się wspólnie z żoną. U mnie wszystko OK (etat), u niej (DG) problem z
    pozycją 94 (należna zaliczka, w tym zaliczka pobrana przez płatnika). Z tej
    działalności (tzn. z pitów 5) ta zaliczka to np. 200 zł, ale w rzeczywistości
    zostało wpłacone więcej (powiedzmy 300). Stało się tak dlatego, że nadpłatę z
    zeszłego roku przeksięgowano na poczet przyszłego (oczywiście na nasze
    życzenie). Co teraz wpisać w rubrykę 94? 200 czy 300 zł? Ze dwa lata temu był
    identyczny problem i wezwano mnie do US, trzeba było dokonać korekty. Ja
    chciałem już dla świętego spokoju wpisać te 200 (straciłbym wtedy jakieś 30
    zł.) ale znajoma księgowa mówi, że wtedy i tak mnie wezwą, bo te 30 zł. gdzieś
    tam wyskoczy na którymś koncie. Jedna "znajoma znajomej", pracownica US
    powiedziała, że trzeba te faktycznie zapłacone 300 zł dodać w rubryce 183 (Suma
    należnych zaliczek za rok podatkowy, w tym zaliczek pobranych przez płatników),
    ale wtedy nie zgodzi się ta liczba z wyjaśnieniem rubryki (tzn. nie będzie to
    suma kwot z poz. 81, 124, 127 i 128, tylko bedzie większa o te cholerne 100
    zł). Na picie 36 nie ma żadnej innej rubryki, gdzie można wpisać różnicę między
    zaliczką na podatek a faktycznie wpłaconą sumą.

    RATUJCIE,

    Zostało niewiele czasu.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2005-04-26 15:02:20
    Temat: Re: RATUNKU (pit 36)
    Od: "zgrozek" <z...@a...pl>

    > Błagam, pomóżcie.

    Pomożecie? Pomożemy!

    Moge nie miec racji ale w rubryce 183 wpisalbym 200zl, w rubryce 186 300zl
    a w rubryce 202 wyjasnil co i jak.