  • 1. Data: 2004-12-14 14:26:01
    Temat: Urlop na wypowiedzeniu
    Od: "Monika" <monika_kropka_milner@desktop_kropka_com_kropka_pl.invalid>

    Mój pracownik otrzymał wypowiedzenie umowy o pracę która zostanie rozwiązana
    na koniec lutego. Pracownikowi zostało około 10 dni urlopu. Jeśli się
    okazuje, że pracownik nie ma zlecń na najbliższe dni więc tak naprawdę nie
    ma co robić w pracy to czy pracodawca może go wysłać na kilka dni urlopu np
    2 dni od wtorku do czwartku?

    mm

  • 2. Data: 2004-12-14 23:53:06
    Temat: RE: Urlop na wypowiedzeniu
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    Witam,

  • 3. Data: 2004-12-15 00:07:37
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.op.pl>

    Użytkownik "ChrisS" napisałł:

> [...]
    zaległego, nie może przekraczać wymiaru wynikającego z przepisów art.

    A w Kp nie ma określonego, na czyj wniosek urlop wypoczynkowy dzieli się na
    części ?
    IMHO, ponieważ Monika chce udzielać urlopu w kilku częściach, to musi mieć
    wniosek pracownika.

    Do Moniki;
    A policzyłaś proporcionalny urlop za 2 miesiące 2005 roku i dni wolne na
    poszukiwamie pracy ?
    Jak Ci wyszło 2 dni od wtorku do czwartku ?.
    A może miałaś na myśli dwa dni w tygodniu: wtorek i czwartek ? Wynikałoby z
    tego, że urlop 10-cio dniowy chcesz podzielić na 10 części ?

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 4. Data: 2004-12-15 00:21:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Dec 2004, Monika wrote:

> [...]
    >+ ma co robić w pracy to czy pracodawca może go wysłać na kilka dni urlopu np

    AFAIR - może.
    Przez jakiś czas był taki pogląd wyrażony w wyroku SN, że urlop
    to jest w celach rekraacyjno-wypoczynkowych, a jak pracownik
    dostaje wypowiedzenie to jest w stresie więc cel urlopu nie ma
    zastosowania.
    Ale przy przedostattniej nowelizacji KP (mogło ich być kilka
    - mam na mysli tę która była *przed* 1-majową :)) ustawodawca
    wyraźnie dopuścił nakazanie pracownikowi wykorzystania urlopu:
    +++
    Art. 167.1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
[...]
    ---

    Pamiętam bo jeszcze "pod poprzednim przepisem" wyraziłem pogląd
    przeciwny niż SN :> no i na .prawo mieli ubaw :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2004-12-15 08:18:22
    Od: "Monika" <monika_kropka_milner@desktop_kropka_com_kropka_pl.invalid>

    Pracownikowi zostało 10 dni z tego roku nie licząc za rok 2005.
    Jako że 10 dni to 2 tygodnie a tu koniec roku się zbliża. Mamy trochę pracy
    w firmie i z tąd te 2 dni, w następnym tygodniu np znowu 3 dni itd. tak żeby
    ten urlop wykorzystał do końca, ale żeby też nie kolidowało to z
    wykonywaniem obowiązków pracownika. Bo przecież można pracę tak zaplanować
    żeby była wykonana a pracownik mógł wybrać zaległy urlop. Czy wolno mi tak
    robić?
    pozdrawiam
    monika

  • 6. Data: 2004-12-15 13:05:55
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    Witam,

    [...]
> [...]
    [...]
    > A w Kp nie ma określonego, na czyj wniosek urlop wypoczynkowy
    > dzieli się na
    > części ?

    Oczywiście jest - art. 162

    > IMHO, ponieważ Monika chce udzielać urlopu w kilku częściach,
    > to musi mieć
    > wniosek pracownika.

    IMO art. 167' stanowi rozwiązanie szczególne w stosunku do pozostałych
    przepisów i przyznaje _Pracodawcy_ prawo _jednostronnego_ wyznaczenia
    urlopu wypoczynkowego w szczególnym okresie jakim jest okres
    wypowiedzenia. Oczywiście Pracownik zawsze moze nas podać do sądu lub
    podesłać kontrolę z PIP.

    Pozdrawiam
    ChrisS