  • 1. Data: 2004-12-14 14:13:00
    Temat: ZUS - deklaracja rozliczeniowa
    Od: "Kristopultos" <kristopultos@wpNO_SPAM.pl>

    Witam,

    Mam dosc pilne pytanie. Od 5 lat mam jednoosobowa DG, pozniej VAT, ale
    pytanie mam odnosnie ZUSu.
    Od poczatku place wymagane minimum co miesiac, ale od zeszlego roku (nie
    pamietam juz od jakiego miesiaca) zniesiono obowiazek skladania deklaracji
    DRA jesli placilo sie wlasnie minimum. Czy cos sie niedawno zmienilo? Pytam
    sie, bo dostalem dzis pismo z ZUS, ze nie zlozylem deklaracji rozliczeniowej
    (domyslalam sie, ze DRA) za miesiac 2004-10.

    Pozdrowienia,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-12-14 22:41:23
    Temat: Re: ZUS - deklaracja rozliczeniowa
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    Deklarację rozliczeniową należy składać tylko jak coś się zmieniło (oprócz
    zmian kwoty od której jest naliczana składka, która się zmienia co kwartał).
    Zatem w roku 2004 należało złożyć deklarację za styczeń bo wtedy zmienił się
    procent naliczania na zdrowotne (z 8 % na 8,25 %), potem w kwietniu - jeżeli
    uległ zmianie procent naliczania wypadkowego (dotyczy to tylko firm
    zatrudniających więcej niż 10 pracowników).
    Poza tym przez cały rok nie trzeba było nic składać.

    Z.K.

  • 3. Data: 2004-12-15 07:03:29
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl> napisał w wiadomości

    > potem w kwietniu - jeżeli
    > uległ zmianie procent naliczania wypadkowego (dotyczy to tylko firm
    > zatrudniających więcej niż 10 pracowników).

    Wg mnie i pani z Zus jeśli masz pracowników to składasz deklaracje
    co miesiąc, więc to zdanie było chyba niepotrzebne.

    rok

  • 4. Data: 2004-12-15 10:25:36
    Od: "Kristopultos" <kristopultos@wpNO_SPAM.pl>

    Użytkownik "rok" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl> napisał w
    > wiadomości

    > Wg mnie i pani z Zus jeśli masz pracowników to składasz deklaracje
    > co miesiąc, więc to zdanie było chyba niepotrzebne.

    Ja nie mam zadnych pracownikow i korzystam z ponizszego przepisu od poczatku
    jego wprowadzenia:
    http://www.zus.pl/niusy/k030326.htm
    punkt 2 "Zwolnienie osób prowadzących pozarolniczą działalność, opłacających
    składki za siebie i/lub osoby współpracujące, z obowiązku składania
    dokumentów rozliczeniowych"
    Stad moje zdziwienie, ze brakuje im mojej deklaracji za 10/2004. Przejade
    sie dzis do ZUSu i sprobuje to wyjasnic.

    Pozdrowienia
    Krzysiek

  • 5. Data: 2004-12-15 12:15:13
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kristopultos" <kristopultos@wpNO_SPAM.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Stad moje zdziwienie, ze brakuje im mojej deklaracji za 10/2004. Przejade
    > sie dzis do ZUSu i sprobuje to wyjasnic.

    W takim razie podaj tego linka panience z okienka, może o tym nie wie ;)

    rok

  • 6. Data: 2004-12-15 13:23:19
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    Racja - zagalopowałem się.