    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Urlop na wypowiedzeniu
    Date: Wed, 15 Dec 2004 01:21:38 +0100

    On Tue, 14 Dec 2004, Monika wrote:

    >+ Mój pracownik otrzymał wypowiedzenie umowy o pracę która zostanie rozwiązana
    >+ na koniec lutego. Pracownikowi zostało około 10 dni urlopu. Jeśli się
    >+ okazuje, że pracownik nie ma zlecń na najbliższe dni więc tak naprawdę nie
    >+ ma co robić w pracy to czy pracodawca może go wysłać na kilka dni urlopu np
    >+ 2 dni od wtorku do czwartku?

    AFAIR - może.
    Przez jakiś czas był taki pogląd wyrażony w wyroku SN, że urlop
    to jest w celach rekraacyjno-wypoczynkowych, a jak pracownik
    dostaje wypowiedzenie to jest w stresie więc cel urlopu nie ma
    zastosowania.
    Ale przy przedostattniej nowelizacji KP (mogło ich być kilka
    - mam na mysli tę która była *przed* 1-majową :)) ustawodawca
    wyraźnie dopuścił nakazanie pracownikowi wykorzystania urlopu:
    +++
    Art. 167.1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
    obowiązany wykorzystać przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie
    pracodawca udzieli mu urlopu. W takim przypadku wymiar udzielonego urlopu,
    z wyłączeniem urlopu zaległego, nie może przekraczać wymiaru wynikającego
    z przepisów art. 155.1.
    ---

    Pamiętam bo jeszcze "pod poprzednim przepisem" wyraziłem pogląd
    przeciwny niż SN :> no i na .prawo mieli ubaw :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)