  • 1. Data: 2002-09-11 21:14:30
    Temat: podatek od uz
    Od: "ajacek" <a...@p...onet.pl>

    gdzie znajde info jak obliczy podatek od umowy zlecenia.Czy to prawdz ,ze
    praxcownik płacimod tej umowy połowe zusu.

    pzdr beki

  • 2. Data: 2002-09-12 08:41:18
    Temat: Re: podatek od uz
    Od: "Jacek Cywiński \(@nteneum\)" <n...@a...com>

    jak na mój gust, to powinno być tak:

    np. 1000,00 PLN brutto

    od tego odejmujesz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe (19,52 % i
    13 % i ty z tego 1/2 potrącasz)

    czyli 1000 * 32,52 % * 1/2 = 162,60 zł

    1000 - 162,60 => 837,40 zł

    jeżeli chcesz to może być jeszcze dobrowolne chorobowe 2,45%

    a następnie przypomnij sobie o zdrowotnym (7,75%)

    837,40 zł * 7,75 % = 64,90

    a teraz 837,40 zł * 16,00 % = 134 złote

    i teraz 134,00 PLN - 64,90 (zdrowotne) = 69,10 podatku

    Reasumując:

    Podatku 69,10 zł
    Do wypłaty 703,40 zł
    Obciążenia firmy 1162,60 zł
    brutto 1000,00 zł

    pozdrowionka

    @nteneum

    --
    @nteneum
    =================================

  • 3. Data: 2002-09-12 08:42:56
    Od: "Jacek Cywiński \(@nteneum\)" <n...@a...com>

    Jeżeli pracownik jest uczniem/studentem to nie płaci się ZUSu.

    --
    @nteneum
    =================================

  • 4. Data: 2002-09-13 11:38:20
    Od: Krzychas <k...@g...pl>

    @nteneum\ wrote:

    >Jeżeli pracownik jest uczniem/studentem to nie płaci się ZUSu.

    Studiow dziennych, o ile pamietam. Studenci zaoczni placą.

    --
    pozdrowienia,
    Krzychas

  • 5. Data: 2002-09-13 14:00:14
    Od: "Piotr Stróżyna" <p...@s...com.pl>

    Uprościłeś zagadnienie, co powoduje, ze Twoja odpowiedz jest błędna. Nie
    wziąłeś pod uwagę zasad podlegania ubezpieczeniom (może być oowiazkowe, może
    być dobrowolne) i zapomniałeś o ubezp. wypadkowym.
    Piotr

  • 6. Data: 2002-09-15 10:47:30
    Od: "Jacek Cywiński \(@nteneum\)" <n...@a...com>

    wypadkowe jest dobrowolne w tym wypadku chyba?

    --
    @nteneum
    =================================

  • 7. Data: 2002-09-20 09:29:39
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzychas" napisał w wiadomości
    > @nteneum\ wrote:
    >
    > Studiow dziennych, o ile pamietam. Studenci zaoczni placą.

    Ubezpieczenia ZUS-owskie nie dotyczą studentów i uczniów szkół
    ponadpodstawowych do ukończenia 26 lat. Oznacza to, że umowa agencyjna,
    umowa zlecenia lub inne świadczenie usług od której zgodnie z KC stosuje się
    przepisy o zleceniu zawarta ze studentem albo uczniem szkoły
    ponadpodstawowej DO UKOŃCZENIA PRZEZ TĘ OSOBĘ 26 LAT, NIE POWODUJE WCALE
    OBOWIĄZKU UBEZPIECZEŃ. Z tytułu wykonywania umowy osoby, te nie podlegają
    ani ubezpieczeniom społecznym ani zdrowotnym. Nie ma też obowiązku
    zgłaszania ich do ubezpieczeń. Nie ma też znaczenia w jakim trybie dana
    osoba się kształci.

    Pozdrawiam

    Damir

  • 8. Data: 2002-09-23 09:57:02
    Od: b...@d...pl (Beata Tomaszewska)

    dotyczy wszystkich studentów

    Gdzie w ustawie jest rozróżnienie na dziennych i zaocznych.

    Pozdrawiam Beata.