  • 1. Data: 2003-09-26 11:12:45
    Temat: Ratunku! PIT4 z 2002 roku
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    witam,

    musze pilnie wypelnic druki PIT4 z 2002 roku. czy ktos moglby mnie
    poinstruowac co sie wpisuje w rubryki:
    20. suma wyplat - kwota do wyplaty z listy plac?
    21. zdrowotne pobrane - ?
    22. zdrowotne odliczone - ?
    23. nalezne zaliczki - mialem zatrudnionych 5 osob na pol etatu (1/2 min
    etatu), teoretycznie w rubryke 23. wpisuje 0 ?

    vladi
    ps. please help me, cause I'm in big trouble.... :)

  • 2. Data: 2003-09-27 16:15:06
    Temat: Re: Ratunku! PIT4 z 2002 roku
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    Najpierw przeczytaj wyjaśnienia na ostatniej stronie, to wszystko będzie
    jasne, i tak :

    > 20. suma wyplat - kwota do wyplaty z listy plac?

    Suma brutto wynagrodzeń minus składki na ubezpieczenia społeczne
    (emerytalne, rentowe i chorobowe), czyli to, co jest podstawą naliczenia
    podatku (bez uwzględnienia KUP pracowników)

    > 21. zdrowotne pobrane - ?

    Tyle, ile pobrałeś - 8%

    > 22. zdrowotne odliczone - ?

    Tyle, ile można odliczyć od podatku - w 2002 -> 8%, w 2003 -> 7.75%

    > 23. nalezne zaliczki - mialem zatrudnionych 5 osob na pol etatu (1/2 min
    > etatu), teoretycznie w rubryke 23. wpisuje 0 ?

    Jeśli podatek był niższy od składki na ubezpieczenie (poz. 22) zdrowotne
    (lub równy), to zero, jeśli większy, to od podatku wg skali odejmujesz
    składkę ub. zdrowot.

    Mam nadzieję, że pomogłem

    Czarek

  • 3. Data: 2003-09-27 17:36:02
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    Przepraszam za zamieszanie, ale oczywiście w roku 2002 odliczało się i
    pobierało 7,75%, a nie 8%.

    Pozdrawiam,

    Czarek