  • 1. Data: 2003-08-02 00:20:02
    Temat: Rejestracja działalności gospodarczej przez internet (Poznań)
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    W celu dalszego usprawnienia obsługi przedsiębiorców Prezydent Miasta
    Poznania wprowadza z dniem 1 sierpnia 2003 roku nową, elektroniczną
    formę dokonywania zgłoszeń działalności gospodarczej za pośrednictwem
    Internetu.

    http://www.city.poznan.pl/mim/strony/msp/index.html

    Wpłaty na konto Urzędu można dokonać, wykorzystując standardowe druki
    przelewu, dostępne w wortalu http://www.city.poznan.pl/msp. Od 1
    sierpnia br. będzie to również możliwe przy użyciu standardowej
    elektronicznej karty płatniczej w trakcie odbioru zaświadczenia.

    formularz:
    https://www.city.poznan.pl/mim/strony/msp/form.html

    przyda sie niektórym do wypatrywania nazwy skróconej.

    BAH

  • 2. Data: 2003-08-02 08:05:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2003, BAH wrote:
    [...]
    >+ formularz:
    >+ https://www.city.poznan.pl/mim/strony/msp/form.html
    >+
    >+ przyda sie niektórym do wypatrywania nazwy skróconej.

    Zeznaję że podstawy prawnej do żądania n.s. nie znalazłem.
    Tezy że w razie posiadania takowej (nazwy skróconej) można
    się nią posługiwać (np. na fakturach) bronię nadal :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (z wpisem z nazwą skróconą :))

  • 3. Data: 2003-08-02 18:21:00
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poznania wprowadza z dniem 1 sierpnia 2003 roku nową,
    > elektroniczną
    > formę dokonywania zgłoszeń działalności gospodarczej za

    Jeśli to będzie działać to Pan Prezydent ma u mnie plusa (czyli dwója
    zostaje zastąpiona dwóją plus ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-08-02 23:02:56
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 2 sierpnia 2003 o godzinie (10:05:00) napisano:
> [...]

    GSn> Tezy że w razie posiadania takowej (nazwy skróconej) można
    GSn> się nią posługiwać (np. na fakturach) bronię nadal :)

    Pelna zgodnosc :)
    IMO nie ma podstawy prawnej do tego, zeby w EDG byla nazwa skrocona
    osoby fizycznej, bo ewidencji dotycza przepisy administracyjne -
    obowiazuje tu zasada, ze urzad moze robic to, co jest wskazane w
    przepisach. Prawo cywilne, a ono reguluje zasadniczo dzialalnosc
    gospodarcza, rzadzi sie inna zasadą: co nie zabronione jest dozwolone
    - a ze nie jest zabronione poslugiwanie sie nazwa skrocona (poza
    wyraznie wskazanymi w ustawie przypadkami, gdy trzeba stosowac cale
    oznaczenie przedsiebiorcy) to IMO mozna poslugiwac sie nazwa skrocona.

    GSn> pozdrowienia, Gotfryd
    GSn> (z wpisem z nazwą skróconą :))

    Czy dodasz, ze z wpisem sprzed 1 stycznia 2001?

    GSn> Zeznaję że podstawy prawnej do żądania n.s. nie znalazłem.

    Podstawa jest, ale dotyczy innej sprawy oraz innych podmiotow :)
    Art. 5, p.3 ustawy o NIP:
    "Zgłoszenie identyfikacyjne podatników nie będących osobami fizycznymi
    zawiera w szczególności pełną i skróconą nazwę (firmę), formę
    organizacyjno-prawną, (...)".

    BTW: Wydaje mi sie, ze wyjasnienie tej praktyki stosowania nazw
    skroconych przy przedsiebiorcach jest podpatrywanie zwyczajow spolek
    handlowych i dotyczacych ich przepisow. Samo pojecie "nazwy skroconej"
    zostalo przeciez wymyslone na potrzeby "firmy" (w rozumieniu prawnym,
    a nie potocznym), zeby nie trzeba bylo sie zawsze poslugiwac
    koszmarnie dlugim zapisem tejze firmy, np. "XXX spolka z ograniczona
    odpowiedzialnoscia".

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 5. Data: 2003-08-03 20:05:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ Pelna zgodnosc :)

    To OK :)
    [...]
    >+ GSn> pozdrowienia, Gotfryd
    >+ GSn> (z wpisem z nazwą skróconą :))
    >+
    >+ Czy dodasz, ze z wpisem sprzed 1 stycznia 2001?

    Dodam że w września 2001 :)

    >+ GSn> Zeznaję że podstawy prawnej do żądania n.s. nie znalazłem.
    >+
    >+ Podstawa jest, ale dotyczy innej sprawy oraz innych podmiotow :)

    :)
    Ano własnie - IMHO byłoby na miejscu jakby wprowadzić ujednolicenie.
    Ponieważ nazwa skrócona pozwala skracać *nie tylko* "sp.z o.o."
    ale również resztę członów - sprawiedliwość społeczna się prosi ;) !
    [...]
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający z grupy na parę dni)

  • 6. Data: 2003-08-04 16:22:47
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    GSn> Dodam że w września 2001 :)

    To jeszcze tylko napisz, czy ta nazwa skrocona to skrot nazwy pod
    ktora prowadzisz dzialalnosc (a wiec jednego z czlonow oznaczenia
    przedsiebiorcy) czy skrot calego oznaczenia przedsiebiorcy. Bo jesli
    to pierwsze, to nie widze przeciwskazan, a jesli to drugie... to
    pewnie wpisywal Cie znajomy pani Krysi :))))

    GSn> :)
    GSn> Ano własnie - IMHO byłoby na miejscu jakby wprowadzić ujednolicenie.
    GSn> Ponieważ nazwa skrócona pozwala skracać *nie tylko* "sp.z o.o."

    Moje zdanie jest takie, ze oznaczeniem przedsiebiorcy powinno byc co
    najmniej _imie i nazwisko_, ktorym musialby sie poslugiwac, a reszte
    to sobie moze dowolnie skracac i poszerzac, byle konsekwentnie.

    GSn> ale również resztę członów - sprawiedliwość społeczna się prosi ;) !

    Mam awersje do sprawiedliwosci spolecznej, bo zawsze jest tak, ze
    "spolecznie" mozna uzasadnic wszystko. Zostanmy moze przy zwyklej
    sprawiedliwosci, byle stosowanej :)

    Na razie jest roznica i IMO powinna zostac - bo spolki dzialaja pod
    firma, a przedsiebiorca pod swoim nazwiskiem (taka wybral forme
    dzialania - pod wlasnym szyldem - wiec nie powinien sie z tym
    nazwiskiem kryc). Ustawa dopuszcza skrot firmy, ale zawsze jest wymog
    podawania wraz z nazwa formy prawnej (sp.z o.o., sp.j., itd) - zeby
    wiadomo bylo z kim mamy do czynienia (czytaj: jaka odpowiedzialnosc
    ponosi przedsiebiorstwo za swoje dzialania). Gdyby stosowac skrot
    calego oznaczenia przedsiebiorcy, to tez musialby sie ostac czlon,
    mowiacy kto zacz i jaki jest jego zakres odpowiedzialnosci. Czyli
    wlasnie imie i nazwisko, bo samo np. "Przedsiebiorstwo Handlowe" nie
    mowiloby nic, gdzie szukac w razie potrzeby takiego "biznesmena".

    GSn> [...]
    GSn> pozdrowienia, Gotfryd
    GSn> (wybywający z grupy na parę dni)

    Pewnie wakacje - wiec milego spedzania czasu.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 7. Data: 2003-08-06 16:26:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

> [...]
    >+ przedsiebiorcy) czy skrot calego oznaczenia przedsiebiorcy. Bo jesli
    >+ to pierwsze, to nie widze przeciwskazan,

    Oczywiście, skrót nazwy. Pomijając kwestię że nie znamy podstawy
    prawnej do "prawa do nazwy skróconej" :) to IMHO jest oczywiste,
    że na wpisie *nie powinno* być "oznaczenia" - bo ono wynika
    z ustawy (a jest jakaś tam zasada że dobre prawo nie powinno
    zawierać powtórzeń czy jakoś tak :)).
    Wygląda to tak: mam "nazwę", obok odnośnik,
    pod tym imię i nazwisko. Po liście "zakresów działalności"
    mam rozwinięcie odnośnika: "nazwa skrócona" - i tu "PTU" zamiast
    treści rozwiniętej (a "rdzeń nazwy" ten sam :)).

    >+ a jesli to drugie... to
    >+ pewnie wpisywal Cie znajomy pani Krysi :))))

    Przyznam że mnie zdumiał pomysł skracania nazwiska :),
    pewnie bym się nie zgodził ;)
    [...]
> [...]
    >+ najmniej _imie i nazwisko_, ktorym musialby sie poslugiwac, a reszte
    >+ to sobie moze dowolnie skracac i poszerzac, byle konsekwentnie.

    Przychyliłbym się - ale pewnie ustawodawca miał na celu zapobieżenie
    manipulacjom w stylu "wystawienie faktury na starą nazwę w czasie
    kiedy już prowadzi się nową"; oczywiście jeśli ktoś chce kombinować
    z wpuszczaniem kontrahentów w "lewe" faktury to nic nie pomoże :(,
    ale tak jest zawsze jeden zarzut więcej :>

> [...]
    >+ Mam awersje do sprawiedliwosci spolecznej, bo zawsze jest tak, ze
    >+ "spolecznie" mozna uzasadnic wszystko. Zostanmy moze przy zwyklej

    OK :)
    [...]
    >+ mowiacy kto zacz i jaki jest jego zakres odpowiedzialnosci. Czyli
    >+ wlasnie imie i nazwisko, bo samo np. "Przedsiebiorstwo Handlowe" nie
    >+ mowiloby nic, gdzie szukac w razie potrzeby takiego "biznesmena".

    Pełna zgoda :)
    [...]
    >+ GSn> (wybywający z grupy na parę dni)
    >+
    >+ Pewnie wakacje

    Erm, tego... no, przy "realizacji umowy" dwie noce
    spędziłem, z przerwami na niezobowiązujące zajrzenie
    do innych klientów w dzień.... !

    >+ - wiec milego spedzania czasu.

    ...spróbuję teraz zastosować :)

    pozdrowienia, Gotfryd