  • 1. Data: 2002-11-07 21:58:07
    Temat: 2 wspołwlaścicieli auta i firma
    Od: "szekla" <s...@f...ae.katowice.pl>

    jako ze kazdy US do ktorego sie zwrocilem interpretuje inaczej
    zwracam sie o Wasze opinie

    w 97 roku zostaje zakupione auto osobowe ktorego wlascicielami sa 2 osoby
    matka i syn
    w 2002 roku syn otwiera dzialalnos gospodarcza i.............
    czy moze wciagnac jako wspolwlasciciel auto to ewidencji srodkow trwalych i
    amortyzowac je .
    (biuro rachunkowe tak to zrobilo )

    pozdrawiam
    wojtek

  • 2. Data: 2002-11-08 15:45:44
    Temat: Re: 2 wspołwlaścicieli auta i firma
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    szekla wrote:
> [...]
    > w 2002 roku syn otwiera dzialalnos gospodarcza i.............
    > czy moze wciagnac jako wspolwlasciciel auto to ewidencji srodkow

    Tak,może pod warunkiem, że matka nie wykorzystuje go do DG
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 3. Data: 2002-11-08 18:48:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Tak,może pod warunkiem, że matka nie wykorzystuje go do DG

    A gdzie wyczytałes taki warunek? Nie była to na pewno ustawa o PDOF.

    Matka jak najbardziej może wykorzystywac to auto do DG na równi z synem,
    zreszta nie o to chodziło w pytaniu...

    Każde z nich amortyzuje swoja część. I tylko swoją część, nawet jeżeli
    drugie swojej części nie amortyzuje - vide art. 22g ust. 11 ustawy o POF. A
    ".. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika,
    wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji
    jego wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności tego
    składnika majątku; zasada ta nie ma zastosowania do składników
    majątku stanowiących wspólność majątkową małżonków, chyba że małżonkowie
    wykorzystują składnik majątku w działalności
    gospodarczej prowadzonej odrębnie. "

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-11-09 09:55:38
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > składników majątku stanowiących wspólność majątkową małżonków, chyba
    > że małżonkowie wykorzystują składnik majątku w działalności

    Przemęczony chyba jestem.Masz rację Maddy.Syna pomyliłem z mężem.Tylko
    patrzeć jak jak nie będę odróżniał swojej żony od męża sąsiadki-:))))
    Jacek

  • 5. Data: 2002-11-19 23:29:44
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

> [...]
    > majątku stanowiących wspólność majątkową małżonków, chyba że małżonkowie
    > wykorzystują składnik majątku w działalności

    A jak sie sprawa ma do odliczen kosztow paliwa, czesci i ubezpieczen
    w przypadku wykorzystywania ww samochodu bez wciagania do ewidencji srodkow
    trwalych ??

    GreG

  • 6. Data: 2002-11-20 06:46:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik GreG napisał:

    > A jak sie sprawa ma do odliczen kosztow paliwa, czesci i ubezpieczen
    > w przypadku wykorzystywania ww samochodu bez wciagania do ewidencji srodkow
    > trwalych ??

    Faktury na paliwo, części, naprawy itd. muszą byc wystawione na firmę -
    użytkowanicy decydują na którą. Lepiej na ta która robi wiekszy
    przebieg. :-)
    Ubezpieczenie lepiej niech odliczy ten na kogo jest polisa... ew. można
    spróbowac po połowie czy w jakims uzgodnionym stosunku.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl