  • 1. Data: 2004-06-14 18:21:55
    Temat: 4 000 euro?
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Witam!

    Czy taka jest kwota, po przekroczeniu ktorej zapłata należności od
    kontrahenta powinna nastąpić przelewem? A co jeśli on tego nie zrobi?
    Przyniesie gotówe, on będzie mial przechlapane czy my jako sprzedawca?

    Agata

  • 2. Data: 2004-06-15 08:00:43
    Temat: Re: 4 000 euro?
    Od: "Balbina" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Slonko" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kontrahenta powinna nastąpić przelewem? A co jeśli on tego nie zrobi?
    > Przyniesie gotówe, on będzie mial przechlapane czy my jako sprzedawca?

    Art. 13.1. Przedsiębiorca jest obowiązany do:
    1) dokonywania lub przyjmowania płatności za pośrednictwem rachunku
    bankowego tego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy stroną transakcji jest
    inny przedsiębiorca, a jednorazowa wartość należności lub zobowiązań
    przekracza równowartość 3000 EURO albo równowartość 1000 EURO, gdy suma
    wartości tych należności i zobowiązań powstałych w miesiącu poprzednim
    przekracza równowartość 10000 EURO, przeliczanych na złote według kursu
    średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego
    dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym dokonywane są operacje
    finansowe,
    2) zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu na podatek
    dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego związanego z wykonywaną
    działalnością gospodarczą, a w razie posiadania więcej niż jednego
    rachunku - do wskazania jednego z nich jako rachunku podstawowego i
    zawiadomienia o tym banku, w którym rachunek jest otwarty, oraz właściwego
    urzędu skarbowego; zawiadamiając urząd skarbowy należy podać nazwę i adres
    banku oraz numer rachunku bankowego albo podstawowego rachunku bankowego,
    3) zawiadomienia właściwego urzędu skarbowego oraz banku, w którym otwarty
    jest podstawowy rachunek bankowy związany z wykonywaną działalnością
    gospodarczą, o posiadaniu rachunków bankowych w innych bankach, informując o
    nazwach i adresach banków oraz o numerach rachunków bankowych,
    4) zawiadomienia banków, w których otwarte są inne rachunki bankowe tego
    przedsiębiorcy, o nazwie i adresie banku, w którym otwarty jest rachunek
    podstawowy tego przedsiębiorcy związany z wykonywaną działalnością
    gospodarczą.

  • 3. Data: 2004-06-15 18:40:56
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Balbina" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przedsiębiorcy, o nazwie i adresie banku, w którym otwarty jest rachunek
    > podstawowy tego przedsiębiorcy związany z wykonywaną działalnością

    Dziękuję za przepisy......ale czy ktos wie coś na temat drugiej części
    mojego w/w pytania?

    Agata

  • 4. Data: 2004-06-16 06:44:24
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/15/2004 8:40 PM, Użytkownik Slonko napisał:
    > Dziękuję za przepisy......ale czy ktos wie coś na temat drugiej części
    > mojego w/w pytania?

    O żesz ty leniu patentowany! Zobacz sobie w ustawie! (Dz.U. z 1999 nr
    101 poz 1178 ze zm)

  • 5. Data: 2004-06-18 21:12:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jun 2004, Slonko wrote:

    >+ Użytkownik "Balbina" <t...@w...pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ Dziękuję za przepisy......ale czy ktos wie coś na temat drugiej części

    (przypomnę: " on będzie mial przechlapane czy my jako sprzedawca?")

    IMHO prościej i wyraźniej niż napisano w przepisie: "dokonywania LUB
    PRZYJMOWANIA" wyłożyć się nie da. Wyjątkowo będę bronił ustawodawcy ;)
    Przechlapane mają OBAJ !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-06-22 09:00:17
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    >
    > IMHO prościej i wyraźniej niż napisano w przepisie: "dokonywania LUB
    > PRZYJMOWANIA" wyłożyć się nie da. Wyjątkowo będę bronił ustawodawcy ;)

    A dla przypomnienia poprosze:
    czy jest limit obowiazujacy osoby fizyczne?

    Pozdrawiam
    LG

  • 7. Data: 2004-06-22 13:25:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2004, Łukasz Góralczyk wrote:
    [...obowiązek przelewu...]
    >+ A dla przypomnienia poprosze:
    >+ czy jest limit obowiazujacy osoby fizyczne?

    IMHO zależy od roli w jakiej występuje. Jako przedsiębiorca - jak
    rzeczono poprzednio :)
    Nie wiem jak jest przy transferze zagranicę - chyba też nie wolno
    wywozić dowolnej kwoty w gotówce (przynajmniej w niektórych
    krajach, nie wiem jak w .pl :)).
    Nie wiem czy z tytuły innych transakcji (szczególnych) też są
    jakieś ograniczenia - bo takich "ogólnych" jak np. dla przedsiebiorców
    to *zdaje się* :) nie ma.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)