  • 1. Data: 2004-06-14 14:16:36
    Temat: Eksport (okien) do UE
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Nigdy wczesniej nie sprzedawalem towarow za granice i
    chcialbym spytac - czy fakture na sprzedaz dla klienta z
    Niemiec wystawic powinienem po cenie netto i jak dziala
    procedura zwrotu VAT dla eksportu?

    Czy fakture moge wystawic w jezyku polskim, czy tez
    powinienem w niemieckim?

    Wielkie dzieki za pomoc,

    Bartek

    --
    Bartosz Zoltak
    www.vmpcfunction.com

  • 2. Data: 2004-06-14 19:10:26
    Temat: Re: Eksport (okien) do UE
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 14 Jun 2004 16:16:36 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Bartosz Zoltak
    napisał(a):

> [...]
    > Niemiec wystawic powinienem po cenie netto i jak dziala
    > procedura zwrotu VAT dla eksportu?
    >
    > Czy fakture moge wystawic w jezyku polskim, czy tez

    Po pierwsze - nie "eksport" a "wewnatrzwspolnotowa dostawa towarow". Nie
    wystepuje tutaj zwrot VAT.
    Jak masz taka wiedze o ustawie o VAT ( obecnie obowiazujacej to sa dwa
    wyjscia - albo daj sobie spokoj ze sprzedawaniem do innych krajow, albo
    zatrudnij fachowca.
    Bo w przeciwnym wypadko moze cie to drogo kosztowac.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-06-14 22:36:11
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Mieczyslaw napisał w wiadomości
    > Po pierwsze - nie "eksport" a "wewnatrzwspolnotowa dostawa
    towarow". Nie
    > wystepuje tutaj zwrot VAT.

    W takim razie bede musial sie doksztalcic.

    Z jaka stawka VAT powinienem obliczyc cene dla klienta? Ja k
    upuje okna z VATem 22%. Pierwotnie myslalem, ze zaproponuje
    mu cene netto (formalnosciami bede musial zajac sie pozniej,
    teraz musze zaproponowac cene), ale teraz nie wiem, czy bedz
    ie to prawidlowe?

    Przepraszam za ignorancje, ale nie zajmowalem sie wczesniej
    podobnymi zagadnieniami, a ta sprawa wyszla nagle. Poki co b
    ede wdzieczny za dorazna wskazowke - co do stawki VAT dla ce
    ny sprzedazy.

    Dzieki,
    pozdrawiam,

    Bartek Zoltak

  • 4. Data: 2004-06-15 07:09:26
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 15 Jun 2004 00:36:11 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Bartosz Zoltak
    napisał(a):

    > Przepraszam za ignorancje, ale nie zajmowalem sie wczesniej
    > podobnymi zagadnieniami, a ta sprawa wyszla nagle. Poki co b
    > ede wdzieczny za dorazna wskazowke - co do stawki VAT dla ce
    > ny sprzedazy.

    Konieczna lektuta *minimum*: ustawa VAT Dzial V Rozdzial 1; Dzial X
    rozdzialy 1 i 3 i ewentualnie inne ( nie znam szczegolow twojej
    dzialalnosci ).
    W skrocie :
    Musisz wystapic o nadanie NIP UE ;
    VAT dla wewnatrzwspolnotowej dostawy towarow dla czynnego platnika VAT w
    kraju dostawy wynosi 0%. Ale musza byc spelnione pewne warunki.

    Wez sobie do serca moja rade z pierwszego postu bo przy twojej wiedzy o
    przepisach podatkowych mozesz niezle poplynac.
    Zagadnienie jest zbyt szerokie zebys dostal wyczerpujaca odpowiedz na
    grupie.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    Due to circumstances beyond your control, you are master of your fate and
    captain of your soul.