  • 11. Data: 2003-07-30 11:49:10
    Temat: Re: Re[4]: odnosnie Urzędu Skarbowego
    Od: "yksnimaK" <y...@N...poczta.onet.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message
    news:bg6gts$174$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie wprowadzono żadnego przepisu. :-)
    > Być może nawet jest jakiś istniejący juz przepis
    > (we wspomnianej ustawie, może w ordynacji),
    > który na takie wymogi (żadanie potwierdzenia
    > prawdziwości podanych danych?)
    > pozwala. A może nie ma.
    > A swoją drogą to nie chciałbym, żeby ktoś złożył
    > NIP z moimi danymi i wpisał jakiś "lewy"
    > rachunek do którego ma dostęp, na który to rachunek
    > US przeleje potem mój podatek.
    >
    > Widzisz jakieś doraźne rozwiązanie
    > tego problemu zanim wprowadzą
    > jakieś poprawki w przepisach?

    Ja oczywiscie widze :) Moj US zwraca mi podatek na rachunek, z ktorego
    place podatki (czyli moj firmowy). Nawet wtedy kiedy podalem inny numer
    rachunku (prywatny) przy skladaniu rozliczenia rocznego. Nie wiem jak w
    innych USach ale w tym maja gdzies to co wpiszesz w NIP-1 ;).

    Rafal

  • 12. Data: 2003-07-30 23:19:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jul 2003, yksnimaK wrote:

    >+ "cef" <c...@i...pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    >+ rachunku (prywatny) przy skladaniu rozliczenia rocznego. Nie wiem jak w
    >+ innych USach ale w tym maja gdzies to co wpiszesz w NIP-1 ;).

    Chwila.
    Wpłacają na ten rachunek "z którego płacisz podatki" (wtedy
    nie mam pytań) czy *ten który podałeś na NIP-1* ? To są
    dwa różne przypadki, które mogą być rozłączne :)
    Bo jeśli ten który jest na NIP-1 - to przeczytaj raz jeszcze
    uwagę Cezarego... Załóżmy że będziemy wiedzieć kiedy oczekujesz
    zwrotu podatku (np. VATu z tytułu nabycia ŚT), załóżmy że
    przyjdę do *twojego* urzędu podając *moje* konto jako konto
    do zwrotu... i załóżmy że to nie ja przyjdę a ktoś kto ma
    zamiar wybyć dajmy na to do Brazylii i zapoda swoje konto...
    Będzie ci się podobało że *mają* dane z NIP-1 "gdzieś" ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-08-01 19:58:39
    Temat: Re[6]: odnosnie Urzędu Skarbowego
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    c> Nie wprowadzono żadnego przepisu. :-)
    c> Być może nawet jest jakiś istniejący juz przepis
    c> (we wspomnianej ustawie, może w ordynacji),
    c> który na takie wymogi (żadanie potwierdzenia
    c> prawdziwości podanych danych?)
    c> pozwala. A może nie ma.

    Jak na razie to co stwierdzasz w formularzu NIP jest zakonczone Twoim
    oswiadczeniem "o skladaniu prawdziwych zeznac" i tutaj kryje sie tez
    sankcja za skladanie falszywych zeznan - art. 233 kodeksu karnego,
    czyli do 3 latek.

    W zwiazku z tym ustawodawca nie wprowadzil dodatkowych przepisow na
    potwierdzanie wiarygodnosci tego, co oswiadczasz* (bo co by to mialo
    byc? Drugie oswiadczenie o tej samej tresci?). Jezeli oszust przelal
    Twoj podatek na swoje konto, to odpowiada tez z innych paragrafow
    kodeksu karnego. I to wszystko.

    Nikt jednak nie broni Ci zlozyc wraz z formularzem NIP kopii umowy z
    bankiem dla potwierdzenia wiarygodnosci numeru rachunku. To w kwestii
    "pozwolenia". Tylko, ze jak na razie nie ma takiego przymusu - wiec
    jesli nawet niektore urzedy skarbowe taki wymog stawiaja (chyba
    wylacznie na zasadzie prawa powielaczowego!) - to i tak takie
    dzialania nie beda skuteczne. Jak sie w jednym urzedzie nie uda, to
    oszust pojdzie do innego.

    * oczywiscie z wyjatkami wskazanymi w ustawach i rozporzadzeniach

    c> A swoją drogą to nie chciałbym, żeby ktoś złożył
    c> NIP z moimi danymi i wpisał jakiś "lewy"
    c> rachunek do którego ma dostęp, na który to rachunek
    c> US przeleje potem mój podatek.

    Bardzo sprytny manewr, ale IMHO gdyby urzednicy wieksza uwage
    przykladali do tego, _kto_ i _jak_ sie podpisuje na NIP (tak jak robi
    sie to w bankach z wzorami podpisow), to taka sytuacja bylaby mozliwa
    chyba tylko przy profesjonalnych oszustach, gdzie doskonale podrabia
    sie podpisy.

    c> Widzisz jakieś doraźne rozwiązanie
    c> tego problemu zanim wprowadzą
    c> jakieś poprawki w przepisach?

    1. Przejsc w szara strefe i nie miec zwrotow podatku.
    2. Poinformowac urzad, ze w zwiazku z podejrzeniem proby oszustwa w
    sprawie Twoich danych w NIP, prosisz o to, by ewentualne zmiany
    rachunku bankowego byly wykonywane tylko po dolaczeniu przez Ciebie
    kopii umowy z bankiem, potwierdzonej przez Ciebie za zgodnosc z
    oryginalem. Oraz, ze prosisz o wpiecie tego pisma do akt.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 14. Data: 2003-08-02 12:14:35
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Tako rzecze s...@s...com.pl:

> [...]
    > zamiar wybyć dajmy na to do Brazylii i zapoda swoje konto...
    > Będzie ci się podobało że *mają* dane z NIP-1 "gdzieś" ?? ;)

    Dodam tylko że warto zwrócić uwagę na to, iż na NIP-1 mozna podać rachunek
    osobisty (np. do zwrotu dochodowego na koniec roku) a na NIP-B tylko konta
    związane z DG.
    A sprawę dlaczego zwrot poszedł na dane konto a nie na inne najlepiej
    sprawdzić w swoim US - możliwe że któreś konto zostało kiedyś źle podane,
    że zwrot z innego z jakiegoś powodu się cofnął, że kiedyś gospodarcze
    podano jako osobiste (ewentualnie odwrotnie) i inne.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

  • 15. Data: 2003-08-02 23:02:57
    Temat: Re[7]: odnosnie Urzędu Skarbowego
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 1 sierpnia 2003 o godzinie (21:58:39) napisano:
> [...]

    c>> (we wspomnianej ustawie, może w ordynacji),
    c>> który na takie wymogi (żadanie potwierdzenia

    (...)
> [...]
    KAZ> kodeksu karnego. I to wszystko.
    (...)
    KAZ> * oczywiscie z wyjatkami wskazanymi w ustawach i rozporzadzeniach

    No wlasnie - zamiast przeczytac o tych wyjatkach, to zadowolil mnie
    sam fakt ich istnienia. A tam kryje sie odpowiedz na Twoje pytania -
    jak temu przeciwdzialac i czy jest na to przepis. Zanim wiec ktos mnie
    skoryguje, sam sie ubiczuje:

    Art. 5, p. 4b ustawy o NIP:
    "Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą dołączają do
    zgłoszenia identyfikacyjnego uwierzytelnione lub urzędowo
    poświadczone kopie dokumentów potwierdzających informacje objęte
    zgłoszeniem, _w szczególności_: wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego,
    umowy spółki, dokumentu potwierdzającego uprawnienie do korzystania z
    lokalu lub nieruchomości, w których znajduje się siedziba,
    zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON, prokury."

    "W szczegolnosci" oznacza, ze te dokumenty sa konieczne do dolaczenia,
    ale sa tez inne, niewkazane wprost. US moze wiec wymagac dokumentow
    dotyczacych zmiany. Jest to jednoczesnie rozwiazanie problemu
    zabezpieczenia sie: pismo do US, w ktorym _żądasz_, aby zglaszane
    przez Ciebie zmiany rachunku bankowego byly poparte stosownym
    dokumentem. Jest to tez przepis, ktory pozwala US pociagac do
    odpowiedzialnosci.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 16. Data: 2003-08-05 20:42:26
    Temat: Re: Re[7]: odnosnie Urzędu Skarbowego
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a k...@r...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > przez Ciebie zmiany rachunku bankowego byly poparte stosownym
    > dokumentem. Jest to tez przepis, ktory pozwala US pociagac do

    A co powiesz na to że w większości składa się zgłoszenie aktualizacyjne, a
    identyfikacyjne tylko wtedy kiedy rozpoczynasz DG a nie masz jeszcze numeru
    NIp, co zdarza się raczej rzadko.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 17. Data: 2003-08-07 20:49:29
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a b...@t...poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A co powiesz na to że w większości składa się zgłoszenie
    > aktualizacyjne, a identyfikacyjne tylko wtedy kiedy rozpoczynasz DG a
    > nie masz jeszcze numeru NIp, co zdarza się raczej rzadko.

    Juz sobe sam odpowidam, w art. 9 jest mowa o tym iż w/w przepisy rozciąga
    się także na zgłoszenie aktualizacyjne.
    W US dowiedziałem się natomiast, że rzeczywiście w przypadku osób
    prowadzących DG będą wymagane potwierdzenie np. rachunków bankowych
    dodatkowymi dokumentami (wytyczne z IS).

  • 18. Data: 2003-08-08 16:45:36
    Temat: Re[9]: odnosnie Urzędu Skarbowego
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 7 sierpnia 2003 o godzinie (22:49:29) napisano:
> [...]
    odcinku co następuje:

    B> Juz sobe sam odpowidam, w art. 9 jest mowa o tym iż w/w przepisy rozciąga

    No wlasnie. Uprzedziles mnie :)

    B> W US dowiedziałem się natomiast, że rzeczywiście w przypadku osób
    B> prowadzących DG będą wymagane potwierdzenie np. rachunków bankowych
    B> dodatkowymi dokumentami (wytyczne z IS).

    Bo powinny byc - w swietle przepisow to, ze dotychczas nie zadali
    takich dokumentow, bylo bledna praktyka, bo przeciez "ustawa wyraznie
    mowi..." itd.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 19. Data: 2003-08-08 21:56:54
    Temat: To ja zadałem pierwsze pytanie.
    Od: "Krzysztof" <m...@p...onet.pl>

    To ja zadałem to pytanie, więc powiem co zrobiłem. Wysłałem nowy numer konta
    na NIP B, ale po 4 dniach dzwoni do mnie Pani z urzędu i mówi, że juz nie
    przysyła się tego załącznika i muszę wypełnić NIP-1, dodatkowo prosiła mnie
    o dołączenie ksera umowy z bankiem odnośnie konta.
    Więc chyba problem rozwiązany, ale dzięki za polemikę.

    Krzysztof

  • 20. Data: 2003-08-11 21:23:30
    Temat: Re: To ja zadałem pierwsze pytanie.
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a m...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > dodatkowo prosiła mnie o dołączenie ksera umowy z bankiem odnośnie
    > konta. Więc chyba problem rozwiązany, ale dzięki za polemikę.

    Powinieneś wtedy, tak dla żartu spytać, co się zmieniło w ustawie, że nagle
    NIP-b nie można składać samego, a kiedyś było można. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
    La Rochefoucauld