  • 1. Data: 2003-07-28 18:17:40
    Temat: CO MOZNA JESZCZE ODLICZYC ?!?!?!?
    Od: "kin" <k...@o...pl>

    witam!
    {przepraszam za brak polskich czcionek}

    przymierzam sie do rozpoczecia (pozarolniczej) dzialalnooci gospodarczej
    (jednoosobowej) i zamierzam rozliczac sie na podstawie KPiR.w zwiazku z tym
    nasuwa mi sie sporo pytan z tym zwiazanych dotyczacych co moge wliczyc w
    koszty.

    1. miejsce prowadzenia dzialalnooci:
    -jestem jako jedyna osoba zmeldowana w domu jednorodzinnym nalezacym do
    moich rodzicow i prowadze dzialalnosc na podstawie umowy uzyczenia.czy moge
    odliczyc wszystkie rachunki prad, woda, opal, podatek od nieruchomosci czy
    moze tylko jakas czesc? jasli tak to jaka i jak ja obliczyc?

    2.telefon stacjonarny:
    czy musze isc do TePsy i przepisac linie telefoniczna znajdujaca sie miejscu
    prowadzenia DG na mnie badz na firme aby moc wliczac ja w koszty?

    3.telefon komorkowy -Pre Paid:
    czy moge odliczac koszty zakupu kart doladowujacych telefon?

    4.podroze sluzbowe
    a)czy mozna odliczac koszty podrozy PKP,PKS, komunikacja miejska? jakie
    cechy powinien miec taki bilet?powinien byc imienny?
    b)samochod: mam zamiar na podstawie umowy uzyczenia korzystac z samochodu
    rodzicow. jak to rozliczac? czy jest korzystniej na podstawie stawek za
    kilometr czy na podstawie poniesionych kosztow eksploatacji pojazdu? czy
    istnieja jakies limity kilometrowe lub kwotowe ktore mozna odpisac?
    c)delegacje: czy moge cos odliczyc? moj klient jest oddalony ok 250km od
    miejsca prowadzenia DG. jakie sa stawki,limity?

    CO MOZNA JESZCZE ODLICZYC ?!?!?!?

    /prosze o wszelka mozliwa informacje, linki itp.

    z pozdrowieniami!
    Krzysztof P