  • 1. Data: 2005-03-31 12:31:59
    Temat: Akcyza za samochod sprowadzony z UE
    Od: "Leszek" <t...@a...pl>

    Doczytalem, ze deklaracje akc-u nalezy zlozyc w urzedzie celnym do 5 dni po
    zakupie autka. Tymczasem minelo juz z 20 dni odkad kupilem sobie autko. Co
    mi zrobią. Jutro jade i chcialbym sie przygotowac psychicznie.

    Pozdr

  • 2. Data: 2005-03-31 12:57:17
    Temat: Re: Akcyza za samochod sprowadzony z UE
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Leszek" <t...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakupie autka. Tymczasem minelo juz z 20 dni odkad kupilem sobie autko. Co
    > mi zrobią. Jutro jade i chcialbym sie przygotowac psychicznie.

    Nałożą karę w dość dużej wysokości.
    Ja za 4 dni zapłaciłem 200, inny obok za 3 tygodnie - coś ponad 1000.
    Ale tak było w "moim" UC w ub. roku.
    WSm

  • 3. Data: 2005-03-31 15:19:59
    Od: "vis" <v...@i...pl>

    przepisz umowe od nowa(np ;z data przedwczorajsza)-nikt tego nie sprawdza, A
    pozatym mozesz jezdzic (jak masz czerwone tablice) ubezpieczajac go w polsce
    i robiac przeglad do konca zywotnosci auta.

  • 4. Data: 2005-04-01 09:53:25
    Od: "Krzysiek M." <s...@o...pl>

> [...]
    > zakupie autka. Tymczasem minelo juz z 20 dni odkad kupilem sobie autko. Co
    > mi zrobią. Jutro jade i chcialbym sie przygotowac psychicznie.

    Napisz, oświadczenie, że granice RP przekroczyłeś na 2 dni temu - i jesteś w
    zgodzie z ustawą :) która mówi, że akcyzę trzeba zapłacić w terminie 5 dni
    od nastania obowiązku :). A obowiązek zapłacenia akcyzy występuje dopiero po
    przekroczeniu granicy RP :). Przecież mogłeś kupić auta np. w Niemczech i
    jechać na wycieczkę do Francji. :)

    --
    Krzysiek M.

  • 5. Data: 2005-04-01 10:19:57
    Od: "Leszek" <t...@a...pl>

    No i poszlo bezproblemowo :-) Nawet sie gosciu o nic nie pytal! Ale i tak
    nie rozumiem jednej rzeczy - do oplacenia akcyzy wymagane jest badanie
    techniczne. A co jesli auto jest konkretniej uszkodzone? Przeciez nie ma
    bata, zeby w 5 dni przywiezc auto, odremontowac, zrobic przeglad i poleciec
    z tym do urzędu celnego!
    I jeszcze tekst z kolejki (nie prima aprilis) - gosciu daje celniczce
    papiery, ta patrzy z wielkimi oczami i mowi :
    - czy ja dobrze widze? samochod z 1999r i 10 Euro?????
    a ktos z kolejki :
    - może bak był pełny!

    Pozdr!

  • 6. Data: 2005-04-01 12:16:47
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

> [...]
    > Przeciez nie ma
    > bata, zeby w 5 dni przywiezc auto, odremontowac, zrobic przeglad i

    Nie chodzi o pełne badanie techniczne, ale o uwierzytelnione sprawdzenie
    numerów samochodu i odczytaniu numeru silnika (tak, silnika!), danych
    technicznych, koloru itp. - to wszystko, co służy identyfikacji i jest
    zapisane w ogólnokrajowym systemie komputerowym. To badanie kosztuje
    znacznie mniej, niż ponowne, tym razem kompleksowe badanie sprawności
    technicznej wymagane przed procesem rejestracji samochodu.
    WSm