  • 1. Data: 2003-01-24 11:50:47
    Temat: Amortyzacja po raz pierwszy
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Tylko sie nie denerwujcie. Szukalam info w necie, ale szczerze mowiac nie
    znalazlam na tyle jasnego wytlumaczenia zeby byc pewnym ze zrobie dobrze :)
    Kupilam w grudniu notebooka za ponad 3500 zl. To jest moj pierwszy srodek
    trwaly i nie wiem co z tym dalej zrobic :)
    Czy ktos moze mi na przykladzie pokazac na czym polega amortyzacja srodka
    trwalego?
    Z gory bardzo dziekuje,
    Malgorzatka

  • 2. Data: 2003-01-24 12:23:39
    Temat: Re: Amortyzacja po raz pierwszy
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > trwaly i nie wiem co z tym dalej zrobic :)
    > Czy ktos moze mi na przykladzie pokazac na czym polega amortyzacja srodka

    Ponieważ my, żółtodzioby, powinniśmy sobie pomagać,
    napiszę co wiem na ten temat (nie będzie tego wiele),
    a mądrzejsi niech uzupełnią szczegóły :-)

    1. kupilas go w grudniu - wpisz go do EŚT z datą grudniową

    2. wtedy faktycznie zacząc amortyzować mozna od następnego
    miesiąca, czyli od stycznia

    3. wpisując do EŚT musisz określić:

    - wartość początkową
    (w tym przypadku bez wątpienia będzie to kwota za którą kupiłaś)

    No i najwazniejsze - ustalić ile będzie wynosiła comiesięczna "rata"
    amortyzacyjna. A jak dokladnie to obliczyc, to juz nich mądrzejsi napiszą,
    bo pewnie bym znów coś pokręcił :-)

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 3. Data: 2003-01-24 12:32:26
    Od: "sabina" <s...@m...icpnet.pl>

    tutaj znajdziesz podstawy:
    http://www.wcip.pl/publikacje_content.php?id=0018-1&
    k1=B2744B&k2=DFD5CE

    Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:b0r9a5$2hi$1@news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2003-01-24 12:39:07
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > tutaj znajdziesz podstawy:
    > http://www.wcip.pl/publikacje_content.php?id=0018-1&
    k1=B2744B&k2=DFD5CE

    Dzieki..... po przeczytaniu tego wiem mniej niz wiedzialem przed :-)
    Tzn. juz myslalem, ze cos wiem, a teraz wiem ze nie wiem o tym nic a nic.

    A wszystko co chcialbym wiedziec, to jaką "stawke amortyzacyjną" mogę
    przyjąc do amortyzacji samochodu osobowego, który użuwałem wcześniej
    prywatnie przez > pol roku.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 5. Data: 2003-01-24 18:13:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003, Latet wrote:

    >+ > Tylko sie nie denerwujcie. [...]

    E tam. Polecam:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=+am
    ortyzacja+OR+amortyzacj%C4%85+OR+amortyzacje+OR+amor
    tyzacj%C4%99+group:*.podatki&num=100&hl=pl&lr=&ie=UT
    F-8&inlang=pl&safe=off&scoring=r&as_drrb=b&as_mind=1
    &as_minm=1&as_miny=2001&as_maxd=24&as_maxm=1&as_maxy
    =2003

    ...kliknąwszy w "szukaj" dostaniesz:
    http://groups.google.com/groups?as_q=&num=100&as_sco
    ring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+G
    oogle&as_epq=&as_oq=amortyzacja+amortyzacj%B1+amorty
    zacje+amortyzacj%EA&as_eq=&as_ugroup=*.podatki&as_us
    ubject=&as_uauthors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=
    b&as_miny=2001&as_minm=1&as_mind=1&as_maxy=2003&as_m
    axm=1&as_maxd=24

    Pamiętaj przy czytaniu, że przepisy się zmieniają i są "nowości"
    (kilka całkiem korzystnych) których dawniej nie było.
    Zasady amortyzacji degresywnej te same co zawsze :)

    Jeśli ci *zależy* na szybkiej amortyzacji - sprawdź czy twoja
    gmina/powiat jest na ministerialnej liście "...bezrobocia...stosuje
    się...specjalnych...ekonomicznych..." :)

    Jeśli widzisz pozytywy większej kwoty raty amortyzacyjnej to
    kiedyś Karol (zdaje się) zwrócił uwagę że przy am. przyspieszonej
    wartość raty "podwyższonej" zostaje "na przyszłość" (a np. przy
    degresywnej - nie !) - bo wg przepisów zmienia się wartość kwoty
    lub mnożnik (a to NIE to samo dla przyszłej rozbudowy :)).

    [...]
> [...]
    >+ amortyzacyjna. A jak dokladnie to obliczyc, to juz nich mądrzejsi napiszą,

    Latet, nie uchylać się :)

    Wartość środka: 3600zł (dobrze się dzieli :))
    Klasyfikacja: KRŚT 491 (czy teraz podaje się PKWiU ??),
    podstawowa stawka 30%.
    Jeśli się mylę - to obić (mnie :])

    Zapodać stawkę i ratę dla:
    a. gminy "z bezrobociem" przy max. współczynniku 3
    b. am. przyspieszonej przy stawce *2
    c. degresywnej jw.

    :)

    (IMHO między b i c jest haczyk w zapisie "stawki amortyzacyjnej",
    przynajmniej literalnie trzymając się ustawy)

    >+ Pozdrawiam,

    Wzajemnie :), Gotfryd

  • 6. Data: 2003-01-26 22:37:26
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    wiadomości
    CIACH

> [...]
    > degresywnej - nie !) - bo wg przepisów zmienia się wartość kwoty
    > lub mnożnik (a to NIE to samo dla przyszłej rozbudowy :)).

    Boshe.. Mialam dzisiaj ciezki dzien i jest juz 23:30 wiec moze dlatego nic z
    tego nie rozumiem :))) Bo generalnie to dosc kumata jestem :)

    A powaznie to dzieki za wszystkie rady i odnosniki. Skrzetnie zapisalam i
    jutro zabieram sie za odszyfrowanie i zaczynam amortyzowac moj nowy sprzet.
    Jakbym jednak jeszcze sie pogubila to na pewno sie odezwe :))
    Pozdrawiam serdecznie,
    Malgorzatka