  • 1. Data: 2004-04-30 21:21:46
    Temat: Art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawy o VAT
    Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa>

    Czy ktoś z Was mógłby laikowi wytłumaczyć sens tego punktu?

    "3. Za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust.
    1, nie uznaje się czynności:
    [...]
    3) z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt 2-8 ustawy z
    dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli z
    tytułu wykonania tych czynności osoby te są związane ze zlecającym wykonanie
    tych czynności prawnymi więzami tworzącymi stosunek prawny pomiędzy
    zlecającym wykonanie czynności i wykonującym zlecane czynności co do
    warunków wykonywania tych czynności, wynagrodzenia i odpowiedzialności
    zlecającego wykonanie tych czynności."

    M.in. o jakie więzy tworzące stosunek prawny chodzi? O jaką odpowiedzialność
    zlecającego?

    Paweł

  • 2. Data: 2004-05-01 16:38:04
    Temat: Re: Art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawy o VAT
    Od: "Andrzej " <j...@g...pl>

    Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> napisał(a):

> [...]
    > zlecającego wykonanie tych czynności."
    >
    > M.in. o jakie więzy tworzące stosunek prawny chodzi? O jaką odpowiedzialność

    Te "więzy" to bełkot, każdy stosunek prawny tworzy wiezy prawne między
    stronami. Jeżeli chodzi o o odpowiedzialność to przykładem może być
    orgaznizacja szkolenia, którego bezpośrednie przeprowadzenie zlecamy innej
    osobie. Przed uczestnikami szkolenia odpowiedzialność ponosimy my -
    oraganizator. Zlecając przeprowadzenie tego szkolenia innej osobie powinniśmy
    zawarzeć w naszej umowie naszą (nie wykładowcy ) odpowiedzialnośc wobec
    uczestników szkolenia. Tak to przynajmniej romumiem, chociaż jest to mocno
    pokręcone.

    Pzdr.
    AD

  • 3. Data: 2004-05-01 22:31:04
    Od: Jarosław <j...@w...pl>

> [...]
    wobec
    > uczestników szkolenia. Tak to przynajmniej romumiem, chociaż jest

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Witam,
    a czy spisana typowa umowa-zlecenie np. na roznoszenie ulotek
    reklamowych lub sprzątanie pomieszczeń biurowych - nie spełnia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-05-02 20:37:37
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > warunków wykonywania tych czynności, wynagrodzenia i
    > odpowiedzialności zlecającego wykonanie tych czynności ?
    Zawsze warto doczytac artykul i ewentualnie podeprzec sie fachowymi
    terminami z ustawy.
    Jakis "yntelygent" tlumaczyl dyrektywe na zywca i tak wyszlo:-)

    Pozdrawiam
    Lukasz G.

  • 5. Data: 2004-05-02 22:19:20
    Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa>

    Lukasz Goralczyk<l...@p...onet.pl>

    > Zawsze warto doczytac artykul i ewentualnie podeprzec sie fachowymi
    > terminami z ustawy.
    > Jakis "yntelygent" tlumaczyl dyrektywe na zywca i tak wyszlo:-)

    A mozesz podac namiary na dyrektywe?

    P.

  • 6. Data: 2004-05-03 10:25:27
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> wrote in message
    > Lukasz Goralczyk<l...@p...onet.pl>

    > A mozesz podac namiary na dyrektywe?
    Poszukaj na stronach sejmu - na 100% widzialem (np. przy projekcie ustawy
    VAT - linki znajdziesz w archiwum grupy). Ja mam z CD Pulsu.

    Pozdrawiam
    LG

  • 7. Data: 2004-05-04 06:58:50
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:

> [...]
    > uczestników szkolenia. Tak to przynajmniej romumiem, chociaż jest to mocno

    Jednakże w tym wypadku dla organizatora nie ma zwolnienia.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 8. Data: 2004-05-06 04:33:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2004, /slawek wrote:

> [...]
    [...]
    >+ >>M.in. o jakie więzy tworzące stosunek prawny chodzi? O jaką odpowiedzialność
    [...]
> [...]
    >+ > oraganizator. [...]
    >+
    >+ Jednakże w tym wypadku dla organizatora nie ma zwolnienia.

    Hm... za to sama usługa szkolenia jest zwolniona z VAT ?

    Oczywiście różnicę rozumiem, ale czytając sobie "całokształt"
    (szczegolnie wątki w "eksportem usług") widzę że zaczyna brakować
    nam słów na określenie poszczególnych relacji do VATu:
    - zwolniony z VAT rozlicza VAT, czyli "normalnie zwolniony z VAT" :],
    przykładowy organizator powyższego szkolenia
    - nie podlega pod VAT - "ustawa o tym nie wspomina", na przykład
    sprzedaż WNiP nie będących licencją na program (i jeśli coś tam
    jeszcze nie określono że nie podlega :])
    - zwolniony z VAT nie rozlicza VAT (jak rozumiem wykonawca powyższego
    szkolenia); dotąd łapał się na "nie podlega pod VAT" i chyba można
    przy tym pozostać ? Oczywiście KIEDYS "nie podlega" oznaczało że
    "po prostu umowa o tym nie wspomina", a teraz wyraźnie WSPOMINA
    i jej zgryz :>
    - nie podlega pod VAT, aczkolwiek ma wpływ na rozliczanie VAT tak
    jakby podlegało; rzeczone "eksporty usług"...

    Ja to bym w Konstytucji zapisał wymóg, żeby każda ustawa zaczynała
    się słowniczkiem pojęć (lub wskazaniem Kodeksu czy Ordynacji zawierającej
    słownik z którego korzysta) wraz z zakazem używania nienazwanych pojęć :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)