  • 1. Data: 2017-08-24 14:20:29
    Temat: Art. 79 UoRach
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Kto prowadzi ewentualne postępowanie z art. 79 ustawy o rachunkowości (niezłożenie
    sprawozdań), np. zleca przesłuchanie świadków itp. - prokuratura, czy inny organ
    (IS?)?

  • 2. Data: 2017-08-24 22:07:46
    Temat: Re: Art. 79 UoRach
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-08-17 o 14:20, ąćęłńóśźż pisze:
    > Kto prowadzi ewentualne postępowanie z art. 79 ustawy o rachunkowości
    > (niezłożenie sprawozdań), np. zleca przesłuchanie świadków itp. -
    > prokuratura, czy inny organ (IS?)?

    Policja. To dochodzenie.

  • 3. Data: 2017-09-06 16:12:21
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No ale policja sama z siebie, bo nie ma co robić wolnych chwilach? Kto jest
    powiadamiającym? US, ktoś inny? Tylko US wie, czy do US wpłynęły sprawozdania (sporna
    z US sprawa sprawozdań "zerowych" w przypadku spółek, które trwale zaprzestały
    działalności). A może w art. 79 chodzi o sprawozdania do KRS (rejestru)?
    Pytanie: czy dany podmiot (zwykle spółka) jest stroną takiego postępowania (np. w
    sensie prawa do udostępniania podmiotowi na jego wniosek akt sprawy)?

    -----

  • 4. Data: 2017-11-08 09:01:50
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Sąd rejestrowy powiadamia "zbiorczo" prokuraturę listą paru tysięcy spółek (w W-wie
    przesłali jakoś na koniec grudnia 2016) nie składających swoich sprawozdań
    finansowych do akt rejestrowych (KRS), później prokuratura zleca czynności policji
    (PG, zwykle przesłuchanie świadka/-ów).

  • 5. Data: 2017-11-08 22:34:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-11-17 o 09:01, ń pisze:
> [...]
    > składających swoich sprawozdań finansowych do akt rejestrowych (KRS),
    > później prokuratura zleca czynności policji (PG, zwykle przesłuchanie

    Wątpię, by Sąd Rejestrowy powiadamiał. Policja zawsze miała dostęp do
    tych danych. Tylko przez spory okres czasu funkcjonowało takie
    orzecznictwo z czasów Kodeksu Handlowego, że wymagana była inicjatywa
    sadu. Było to reliktem tego, że kiedyś w Kodeksie Handlowym to Sad
    Rejestrował karał grzywną za to przestępstwo. Potem się to zmieniło, ale
    sady stały przy swoim. Mniej więcej chyba z rok temu ktoś walnął pięścią
    w stół i twierdził, że przecież to normalne przestępstwo.

  • 6. Data: 2017-11-09 09:08:29
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Widziałem taką listę. Zapewne ktoś sądom (sądowi) zalecił zrobienie zestawienia i
    zbiorcze przesłanie do prok. Dostęp do danych jest (przecież rejestr aktualny jest
    jawny on-line), ale obróbka bazy danych, zeby wyskoczyły same spółki przykładowo
    nieskładające sprawozdań przez co najmniej 2-3 lata to inna sprawa.
    BTW sprawozdania składane do rejestru generalnie są do niczego niepotrzebne i
    praktycznie do niczego nie służą, więc z przekwalifikowaniem z wykroczenia na
    przestępstwo (skarbowe?) przegięli.
    O wiele bardziej bolesne są inne sprawy, jak spółki z nieograniczoną
    odpowiedzialnością (komandytowe), karani za przestępstwa prokurenci, niewygasanie
    pełnomocnictwa (adwokackiego/radcowskiego) przy odwołaniu (w tym posadzeniu za
    kratki) zarządu itp., jednoosobowe spółki których jedynym i wyłącznym udziałowcem
    (akcjonariuszem) jest inna spółka, spółki cypryjskie i seszelskie i nigeryjczycy jako
    [rzekomi] wspólnicy/akcjonariusze, zawieszanie postępowań przeciw spółce w tym
    egzekucyjnych przy braku pełnego składu organów, fikcja doręczenia zastępczego itp.
    itd.

    -----

  • 7. Data: 2017-11-09 17:08:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-11-17 o 09:08, ń pisze:
> [...]
    > danych, zeby wyskoczyły same spółki przykładowo nieskładające
    > sprawozdań przez co najmniej 2-3 lata to inna sprawa.

    Sąd rejestrowy sprawuje nadzór nad spółkami, a elementem tego nadzoru
    jest ujawnianie nieskładania sprawozdań. Ponieważ niezłożenie jest
    przestępstwem, to za bardzo nie mają innego wyjścia.

> [...]
    > niepotrzebne i praktycznie do niczego nie służą, więc z
    > przekwalifikowaniem z wykroczenia na przestępstwo (skarbowe?)

    Czemu sądzisz, ze są zbędne? Jeśli zaczynają się problemy, to bywa, ze
    to jedyne dostępne dane.

> [...]
    > zawieszanie postępowań przeciw spółce w tym egzekucyjnych przy braku
    > pełnego składu organów, fikcja doręczenia zastępczego itp. itd.

    Bez wątpienia są to problemy, ale co one mają wspólnego z omawanym przez
    nas tematem.

  • 8. Data: 2017-11-10 08:44:22
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A co tam znajdziesz? Np. 200 aut w leasingu?

    -----