  • 1. Data: 2002-11-12 10:13:19
    Temat: Auto i komorka, a KPiR
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich Grupowiczow,

    Zwracam sie do Was z dwiema watpliwosciami, na ktore (mam nadzieje) otrzymam
    tutaj wystarczajace wyjasnienia:

    Prowadze od niedawna 1os.DG na KPiR. Uslugi swiadcze jednej firmie w
    typowych godzinach pracy od poniedzialku do piątku. Dojezdzam tam codziennie
    wlasnym autem, ktorego nie wprowadzilem jako srodka trwalego (i nie
    zamierzam). Chcialbym w miare mozliwosci koszty ponoszone na paliwo (i
    eksploatacje) pojazdu odliczac od przychodu. Czy wystarczy w takim razie
    prowadzic ewidencje pojazdu?Czy mozna codzienne wyjazdy sumowac np. pod
    koniec miesiaca i wprowadzac do ewidencji pod jednym zapisem na podstawie
    dowodu wewnetrznego, czy tez trzeba codziennie dokonywac poszczegolnych
    zapisow? Jak traktować fakturę zakupu paliwa, gdy czesc kosztow na ogol
    dotyczy prywatnych podrozy.

    Chcialbym rowniez zmniejszyc koszty prowadzonej DG wydatkami ponoszonymi na
    telefon komorkowy. Czy w takim razie trzeba szczegolowo odzielac rozmowy
    sluzbowe od prywatnych (np.na podstawie miesiecznego zestawienia rozmów),
    czy abonament w calosci mozna przeniesc w koszty czy tylko w jakims
    procencie odniesionym do rozmow sluzbowych. Jesli w calosci, to czy taryfa z
    odpowiednia iloscia darmowych minut nie zalatwia sprawy identyfikowania
    rozmów dotyczacych DG (gdzie i tak wchodza w abonament ktory trzeba
    comiesiecznie w jednakowej wysokosci placic). No i oczywiscie jak mam
    zaewidencjonowac telefon (wiem ze musze zaneksowac umowe z operatorem, aby
    tel. byl na moja firme).

    Za wyjasnienia z gory dziekuje,

    Norbert Dabrowski
    n...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-11-13 12:50:17
    Temat: Re: Auto i komorka, a KPiR
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > Chcialbym rowniez zmniejszyc koszty prowadzonej DG wydatkami ponoszonymi
    na
    > telefon komorkowy.

    Chcesz zmniejszyc koszty ???? - przeciez z tresci postu wynika, ze chcesz je
    ZWIEKSZYC !

  • 3. Data: 2002-11-13 13:10:55
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    > na
    >
    > Chcesz zmniejszyc koszty ???? - przeciez z tresci postu wynika, ze chcesz
    je
    > ZWIEKSZYC !

    Oups! Rzeczywiscie, zle to sformuowalem. Chodzi mi o uzglednienie tych
    wydatkow w kosztach, ktore pomniejsza moj przychod...

    --
    Norbert Dabrowski
    n...@p...onet.pl