  • 1. Data: 2002-11-12 09:38:53
    Temat: VAT z zagranicy
    Od: "Mauret" <m...@p...com>

    Witam !

    Mam takie pytanie. Bedac na wakacjach kupilem kilka rzeczy za granica. W 1
    przypadku dostalem druczek VAT Refund Form.W innym sklepie powiedziano mi w
    sklepie,ze ich nie maja ale dostane je na granicy. Na granicy (we
    Frankfurcie n/Odra) byla sobie taka arcyniemila Niemka ktora zawziecie
    twierdziala, ze nie ma zadnych drukow. Podbila mi rachunki ze sklepu i
    powiedziala,ze to wystarczy. Moje pytanie jest takie: Czy takie druczki
    mozna gdzies dostac w Polsce i jak to dalej zalatwic (zrobic xero
    rachunkow?) i wyslac ? Ile mam na to czasu ?

    pozdrawiam,
    Mauret

  • 2. Data: 2002-11-12 09:56:23
    Temat: Re: VAT z zagranicy
    Od: "Neno" <n...@m...org>

    >Na granicy (we
    > Frankfurcie n/Odra) byla sobie taka arcyniemila Niemka ktora zawziecie
    > twierdziala, ze nie ma zadnych drukow.
    Tak to juz jest na tych niemieckich granicach :( Do mnie niemka powiedziala
    cos w stylu , ze zakupy to do nas przyjezdzacie robic a jezyka sie nauczyc
    to juz nie laska !!! Nawijalem do niej po polsku , kumpel po angielsku . Ona
    wszystkie te 3 jezyki znala jak sie okazuje a odpowiadala nam po niemiecku ,
    widzac wyraznie ,ze jej nie kuamamy .

    > rachunkow?) i wyslac ? Ile mam na to czasu ?
    Jesli sie nie myle to rok kalendarzowy . Ale bez formularza TAx Free bedzie
    chyba ciezko :((

    --
    Neno i VFR Fi
    www.neno.motocykle.org

  • 3. Data: 2002-11-12 11:33:24
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Jesli sie nie myle to rok kalendarzowy . Ale bez formularza TAx Free
    bedzie
    > chyba ciezko :((

    To zależy w którym kraju nastąpił zakup, np. w niemczech długo, np. ja
    dokonałem zwrotu po 2.5 roku. Kilka miesięcy temu Rzeczpospolita o tym
    dokładnie pisała więc trzeba by poszperać w archiwach.
    Co do formularza tax free to *chyba* nie jest on bardzo konieczny, ale na
    pewno trzeba się liczyć z dużo większą prowizją.

  • 4. Data: 2002-11-14 10:17:37
    Od: "Mauret" <m...@p...com>

    a pamietasz moze mniej wiecej ile czasu temu to bylo ?
    znasz jakas firme w Polsce, ktora sie tym zajmuje (najlepiej w Warszawie) ?

    pozdrawiam,
    Darek

  • 5. Data: 2002-11-14 12:01:47
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Artykuł w rzepie? Nie mam pojęcia. Wydaje mi się, że był nie tak dawno ale p
    rzy tym tempie życia to pojęcie jest mocno względne ;) Niech tam zaryzykuj
    - to był dodatek w którymś z październikowych numerów.
    W Warszawie nie wiem, w Szczecinie Olech Int.

    ?