  • 1. Data: 2005-03-31 15:04:50
    Temat: Biuro podatkowe, ktore za mnie sie rozliczy z podatkow w Warszawie
    Od: "gilberto" <g...@p...onet.pl>

    Czy moze ktos polecic jakies dobre biuro podatkowe ( a moze to sie nazywa
    rachunkowe?), ktore dobrze mnie rozliczy z podatkow. Dodam, ze jestem obywatelem
    polskim oraz amerykanskim. Do tej pory rozliczalem sie tylko w USA, nie mam
    NIPu, a chcialbym w tym roku rozliczyc sie rowniez w Polsce i uniknac podwojnego
    opodatkowania. Czy ktos moglby polecic jakies biuro, ktore zrobi wszystko na
    cacy do konca kwietnia ? Calkowicie sie na rozliczeniach w PL nie znam.
    Rozliczylem sie juz za 2004r w USA. Czy musze skladac tez za lata ubiegle
    rozliczenia??

    Help me :)

    gilberto

  • 2. Data: 2005-03-31 15:07:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gilberto wrote:
> [...]
    > cacy do konca kwietnia ? Calkowicie sie na rozliczeniach w PL nie znam.
    > Rozliczylem sie juz za 2004r w USA. Czy musze skladac tez za lata ubiegle

    Gdzie mieszkasz na stałe i czy masz zameldowanie w Polsce i na jakiej
    podstawie zarobiłeś coś w Polsce?

  • 3. Data: 2005-03-31 17:31:48
    Od: "gilberto" <g...@p...onet.pl>

    > Gdzie mieszkasz na stałe i czy masz zameldowanie w Polsce i na jakiej
    > podstawie zarobiłeś coś w Polsce?

    Mieszkam na stałe w USA. Jestem zameldowany w Polsce. W roku 2004 nie zarobilem
    niczego w Polsce. Tzn jestem rolnikiem i place KRUS. Czyli jakies tam dochody z
    rolnictwa mam.

  • 4. Data: 2005-03-31 17:55:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gilberto wrote:

    > Mieszkam na stałe w USA. Jestem zameldowany w Polsce. W roku 2004 nie zarobilem
    > niczego w Polsce. Tzn jestem rolnikiem i place KRUS. Czyli jakies tam dochody z
    > rolnictwa mam.

    Z tego co wiem, osoby mieszkajce na stale w USA rozliczają się w Polsce
    tylko z dochodów w Polsce osiągniętych i robią to w I urzędzie skarbowym
    w Warszawie. Nie wiem tylko co z tym meldunkiem, teoretycznie powinienes
    sie wymeldowac. zacznij od telefonu do US w Warszawie.
    inna sprawa to przepisy amerykanskie i ewentualna konieczność doliczenia
    polskich dochodow do amerykanskiego rozliczenia.
    Zostało ci 15 dni.