  • 1. Data: 2002-03-08 14:18:31
    Temat: Błąd w DRA
    Od: "kacper" <d...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,

    Właśnie otrzymałem od ZUS-u zawiadomienie o błędach w deklaracji DRA za
    grudzień 2001. Kwotę wpłaciłem dobrą ale formularz został nieprawidłowo
    wypełniony. Ulotka informacyjna, którą od nich dostałem zawiera sprzeczne
    informacje, tak więc nie wiem właściwie co powinienem teraz zrobić? Czy mam
    odesłać im dobrze wypełnioną deklarację DRA czy może zgłosić się do nich w
    celu złożenia wyjaśnień? Próbowałem dzownić, ale żaden z czterech numerów,
    które mi podano nie odpowiada.
    Z góry dziękuję wszystkim, którzy będą tak dobrzy i udzielą mi odpowiedzi

    Dominik Kacperski

  • 2. Data: 2002-03-08 14:49:37
    Temat: Re: Błąd w DRA
    Od: "Basia" <p...@w...pl>

    Użytkownik kacper <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a6ah8f$bgu$...@n...tpi.pl...
> [...]
    >
    > Dominik Kacperski
    >
    > Musisz zlozyc poprawna deklaracje taka jaka powinna byc. Pamietaj o
    poprawnym identyfikatorze deklaracji.

    Pozdrawiam
    Basia

  • 3. Data: 2002-03-08 16:22:55
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > poprawnym identyfikatorze deklaracji.
    >
    > Pozdrawiam
    > Basia

    Dzięki wielkie :))

  • 4. Data: 2002-03-08 17:01:37
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki wielkie :))
    >
    > --

    Miałem to samo . Udałem się do oddziału ZUS w moim
    mieście i Pani tam pracująca też nie wiedziała , zadzwoniła
    do regionalnego oddziału i tam po 15 minutach dopiero
    wyszukano o co chodzi -brakowało kodu tytułu
    ubezpieczenia. Swoją drogą jakby napisali
    Szanowny Panie w związku z błedem w deklaracji
    z miesiąca takiego a takiego w pozycji nr... wystapił bład
    prosimy o przesłanie w/w poprawione i sprawa byłaby
    jasna. A tak miałem 3 kartki z mnostwem zer w pozycjach i nie wiadomo było o
    co chodzi.

    Witek

  • 5. Data: 2002-03-08 18:45:43
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    A ja opiszę jeszcze lepszy numer:
    Dostałem pismo z ZUS o błędzie w deklaracji wyrejestrowującej pracownika z
    ubezpieczeń, zły był kod tytułu ubezpieczenia. Ale po sprawdzeniu z kopią
    deklaracji okazało się iż kod był na deklaracji dobry ! Znów zawalił
    komputer lub pewnie skaner w ZUSie.
    Żeby było ciekawiej to na piśmie z ZUS jest informacja, że owe zaświadczenie
    o brakach/błędach w deklaracji wygenerowano na dzień 29.7.2001, w nagłówku
    jest data pisma 3.01.2002, na dole strony jest data druku na drukarce
    8.02.2002 a list dostałem dziś 8.03.2002. Fajnie, prawda ?

    Co mam więc zrobić - złożyć żadane rzekome poprawki do deklaracji czy nie ?

    Z.K.

  • 6. Data: 2002-03-09 10:27:36
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

    Jeśli masz wolny czas i dużo samozaparcia to możesz spróbować z nimi
    powalczyć pod warunkiem że masz potwierdzoną kopię ZWUA z prawidłowym kodem
    ubezpieczenia.Zaznaczm że nie wystarczy mieć potwierdzenie, że złozyłeś ZWUA
    lecz trzeba mieć pieczątkę i podpis osoby przyjmującej w ZUSie na kopii tego
    konkretnego druku ZWUA.
    W innym przypadku radzę dać sobie spokój i pokornie złozyć korektę
    deklaracji ZWUA.

    Pozdr.
    JerryU

  • 7. Data: 2002-03-09 17:00:02
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 09 mar 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >ZUSie na kopii tego konkretnego druku ZWUA.
    >W innym przypadku radzę dać sobie spokój i pokornie złozyć korektę

    Mialem "kontrole" z okazji wielu takich bledow-
    znekana pani inspektor wreczyla mi kartke na ktorej bylo po
    ludzku napisane co gdzie zchrzanilem, poprosila o dokonanie korekt
    i na tym sie skonczylo...

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 8. Data: 2002-03-09 17:20:19
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Właśnie chodzi o to, że nic nie zchrzaniłem, ZWUA było prawidłowe, a ZUS
    czepia się o nieistniejące błędy spowodowane przez zły odczyt przez skaner
    dokumentu.

    Z.K.

  • 9. Data: 2002-03-11 10:01:37
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> napisał w
    wiadomości news:a6dg5c$bpf$1@news.tpi.pl...
> [...]
    prawidłowe, a ZUS
    > czepia się o nieistniejące błędy spowodowane przez zły odczyt
    [...]
    Przesylam do ZUS wydruki DRA z Platnika, od poczatku istnienia
    programu.
    Ostatnio takze dostalem zwrot druku ze stycznia br. z wbita na
    odwrocie pieczatka "Pouczenie" i z dodatkowa kartka, ze obecnie
    obowiazujacym dokumentem rozliczeniowym jest druk ZUS DRA
    zawierajacy stosowne pouczenie.
    Zciagnalem wiec z serwera najnowsza wersje Platnika i
    wydrukowalem DRA za luty - nie drukuje sie dodatkowo zadne
    pouczenie. Wiec o co im chodzi? Czy mam sprawic sobie taka sama
    pieczatke i sam siebie pouczac?
    WSm

  • 10. Data: 2002-03-11 20:41:42
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

> [...]
    >wydrukowalem DRA za luty - nie drukuje sie dodatkowo zadne
    >pouczenie. Wiec o co im chodzi? Czy mam sprawic sobie taka sama

    Wedle informacji z ZUS to tylko taki straszak rozsylany do wszystkich
    ktory przypomina o mozliwosci egzekucji na podstawie DRA