  • 1. Data: 2004-02-16 06:48:20
    Temat: Błędny NIP
    Od: Niebieski <n...@w...gazeta.pl.pl>

    Co można zrobić w przypadku, gdy nastąpiło wpisanie złego nipu na
    fakturze sprzedaży? Dotyczy to kilkudziesięciu faktur w ciągu roku.

    --
    Niebieski

  • 2. Data: 2004-02-16 12:30:01
    Temat: Re: Błędny NIP
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > Co można zrobić w przypadku, gdy nastąpiło wpisanie złego nipu na
    > fakturze sprzedaży? Dotyczy to kilkudziesięciu faktur w ciągu roku.

    Znasz google dla grup dyskusyjnych?
    wpisz - zły nip - wyskoczy czy w pół sekundy kilkadziesiąt odpowiedzi na
    Twój problem.

    Rozwiązaniem jest Nota Korygująca.

    Tomek

  • 3. Data: 2004-02-17 23:51:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2004, modina wrote:

    >+ > Co można zrobić w przypadku, gdy nastąpiło wpisanie złego nipu na
    >+ > fakturze sprzedaży? [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ Znasz google dla grup dyskusyjnych?
    >+ wpisz - zły nip - wyskoczy czy w pół sekundy kilkadziesiąt odpowiedzi na
> [...]

    Stanowczo protestuję przeciwko poglądowi, jakoby Google przekręcał
    poglądy ...nastu grupowiczów najmniej (w tym moje) w ten sposób,
    iż jakoby powszechnym przekonaniem było iż NOTĘ wystawia WYSTAWCA
    faktury. Nie żebym uważał że tak być nie powinno dozwolone, ale
    reklamacje to poproszę do MF i okolic ;)
    Nadto...
    Ja wiem że googla chciał kupić PewienPowszechnieZnanyMonopilista
    i wtedy różne dziwne rzeczy mogą się dziać (szczególnie jak
    "platformę" zmieni NaTaką lub eXtraPopularną), ale jak na razie...
    na razie wyrażę sprzeciw !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-18 12:09:17
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > poglądy ...nastu grupowiczów najmniej (w tym moje) w ten sposób,
    > iż jakoby powszechnym przekonaniem było iż NOTĘ wystawia WYSTAWCA

    A z którego fragmentu mojego postu wyciągnąłeś takie wnioski, hę? :-)
    Ja nie mogłem wnioskować z postu niebieskiego czy jest wystawcą tych faktur
    czy odbiorcą, więc tylko zaaplikowałem mu rozwiązanie - nie wskazując, czy
    te noty ma otrzymać, czy wystawić.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2004-02-18 13:43:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, modina wrote:
> [...]
    >+ > faktury.
    >+
    >+ A z którego fragmentu mojego postu wyciągnąłeś takie wnioski, hę? :-)

    Z tego iż "rozwiązaniem jest" :)

    Słowa "fakturze sprzedaży" IMHO na to wskazują. Fakt, nie napisał :)

    >+ czy odbiorcą, więc tylko zaaplikowałem mu rozwiązanie - nie wskazując, czy
    >+ te noty ma otrzymać, czy wystawić.

    OTRZYMANIE not nie jest rozwiązaniem - ma składać podanie o wystawienie
    not czy jak ? :)
    A nie może po prostu wystawić faktur korygujących ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-18 17:57:03
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > A nie może po prostu wystawić faktur korygujących ?

    No patrz, a ja myslałem, że sprzedawca fakturą korygującą, poprawia tylko
    błędy w towarze (ilość, nazwę, cenę, itd.)
    Ale jak sie tak głębiej zastanowić, to przecież sprzedawca może się pomyli
    nawet we własnym NIP-ie, a trudno podejrzewać kupującego, by to wychwycił i
    chciał korygować.

    Człowiek się uczy całe życie;-)
    Czasem się zastanawiam, czy tu się wogóle odzywać, ale gdybym się nie
    odezwał, to byś mnie, nomen omen, nie skorygował, i bym się nie nauczył;-)

    Tak więc, dziękuję i pozdrawiam
    Tomek

  • 7. Data: 2004-02-18 18:18:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, modina wrote:
    [...]
    >+ Człowiek się uczy całe życie;-)

    Nie inaczej :)
    Możesz sprawdzić ile razy już obrywałem za błędne wypowiedzi :] :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)