  • 1. Data: 2002-09-20 23:50:20
    Temat: Brak tu " mądrych "????
    Od: "artek" <a...@p...onet.pl>

    Zadałem wydawało by sie dosyc proste pytanie ale widze ze odpowiedz nanie
    jest trudna "
    Czy ktoś może mi powiedzieć w jaki sposób obliczyc wysokość emerytury ?
    Moja mam właśnie przechodzi na wcześniejszą emeryture i chciałbym już dziś
    jej ją wyliczyć .
    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2002-09-21 08:54:51
    Temat: Re: Brak tu " mądrych "????
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "artek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zadałem wydawało by sie dosyc proste pytanie ale widze ze odpowiedz nanie
    > jest trudna "
    > Czy ktoś może mi powiedzieć w jaki sposób obliczyc wysokość emerytury ?

    Zadałeś bardzo trudne pytanie.
    Twój żal o brak reakcji wynika z kompletnego niezrozumienia zawiłości
    wyliczania emerytury.
    Z tym pytaniem musisz się zwrócić do właściwego oddziału ZUS.
    Wysokość emerytury jest uzależniona od zgromadzonych dokumentów
    poświadczających aktywność zawodową.

    Jest niemożliwe podanie na tej grupie algorytmu jej wyliczania.

  • 3. Data: 2002-09-21 10:37:11
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Ależ to bardzo proste.
    1)Ze zbioru ostatnich 20 lat składkowych wybierasz podzbiór kolejnych 10 lat
    takich, w których stosunek sumy pobranych wynagrodzeń do sumy przeciętnych
    wynagrodzeń z tego samego okresu, liczony w procentach, przybiera wartość
    maksymalną.
    2)Wynik p. 1 pomnożony przez kwotę bazową da podstawę wymiaru.
    3)Kwota bazowa pomnożona przez 24 % da I część emerytury
    4)Obliczasz ilość lat składkowych i mnożysz przez 1,3 %.
    5)Podstawa wymiaru pomnożona przez wynik p. 4 da II część emerytury
    6)Obliczasz ilość lat nieskładkowych i mnożysz przez 0,7 %
    7)Podstawa wymiaru pomnożona przez wynik p. 6 da III część emerytury
    Prawda, jakie to proste ? Dla pytającego zapewne będzie prostsze od trudnej
    (dla Niego) sztuki kulturalnego zadawania pytań, której to sztuki
    przyswojenia sobie (po nabyciu stosownej sapiencium ilości) ) serdecznie
    pytającemu życzę.
    Andrzej R.