  • 1. Data: 2005-02-02 16:35:54
    Temat: CD. Co mam zrobić? Pomocy..
    Od: "Ewa" <h...@o...pl>

    W poprzednim poscie zadalam pytanie..
    "Mam bude na bazarze, sprzedaje w niej od 98 roku wyroby wlukiennicze
    (ryczalt - male obroty). Chce rozszezyc dzialalnosc na sprzedarz papierosow.
    Czy ze wzgledu na papierosy (i zapewne duze obroty) musze od razu przejsc na
    Kase F i Vat?"

    Dziekuje za odpowiedzi.. :)

    Chce jeszcze o cos Panstwa zapytac.

    Co dalej? Czy przed przejściem na 'kase+vat' zrobić spis z natury
    (papierosy+skarpetki+rajstopy+inne) aby odliczyć vat naliczony czy lepiej
    wbijać i pokrywać to fakturami na bieżąco? - w spisie beda towary na faktury
    (7% i 22% vat) oraz na zwykle rachunki.. Moze lepiej odprowadzac Vat i
    placic ryczalt, ale sie nie wychylac? :/ A moze przejsc na ksiazke Przych. i
    Rozch. ? ..tylko jak? w trakcie roku? :(
    ..moze dopisac cos do DG co nie podlega ryczaltowi?

    Niewiem co mam zrobic, papierosy to duze obroty :**o(

  • 2. Data: 2005-02-03 10:44:49
    Temat: Re: CD. Co mam zrobić? Pomocy..
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Ewa wrote:

> [...]
    > (ryczalt - male obroty). Chce rozszezyc dzialalnosc na sprzedarz
    > papierosow. Czy ze wzgledu na papierosy (i zapewne duze obroty) musze od

    Nie dalej..
    NAJPIERW trzeba sie zastanowic...

    Jest RYCZALT. Jesli jest, to bezie do konca roku... chyba ze......

    Jest bazar.. sa na nim jamkies ceny i sac ceny hurtowe..

    No to co ?

    A. Oszukujemy ?
    B. Placimy grzecanie podatki ?

    w przypadku B trzeba sprawdzic czy przypadkiem marza handlowa na papierosach
    nie jest mniejsza od tego ryczaltu... Bo wtedfy obrot nie pomze...

    Jest RYCZALT, pewnie tez podmiotowe zwolnienie z VAT...
    zrezygnowac ze zwolnienia z VAT chyba mozna w kazdej chwili..

    na kase jest troszke czasu... mozna poczekac na "obrot"...

    spis bylby potrzebny GDYBY ktos chcial zaliczenie VAT na fakturach
    od towaru ze spisu z natury..
    Ale nie pamietam czy nadal to jest...

    Duze... i na bazarze malutkie marze...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-02-03 13:25:42
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Ewa wrote:

> [...]
    > roku? :( ..moze dopisac cos do DG co nie podlega ryczaltowi?
    >
    > Niewiem co mam zrobic, papierosy to duze obroty :**o(

    Ryczałt rzadko się opłaca w handlu, chyba że masz naprawdę duże marże i
    mało kosztów. Ale generalnie KPiR.
    Możesz przejść w trakcie roku, wykonaj jakąkolwiek sprzedaż wykluczoną
    z ryczałtu i już. Powiadamiasz US że w dniu tym i tym dokonałaś takiej
    operacji i przechodzisz na zasady ogólne.

  • 4. Data: 2005-02-04 11:59:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ctsvaq$n0q$5@galaxy.uci.agh.edu.pl>,
    bo <a...@a...edu.pl> wrote:

    > spis bylby potrzebny GDYBY ktos chcial zaliczenie VAT na fakturach
    > od towaru ze spisu z natury..
    > Ale nie pamietam czy nadal to jest...

    Jest. "Za zgodą naczelnika urzędu skarbowego".

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2005-02-04 12:57:11
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Jest. "Za zgodą naczelnika urzędu skarbowego".

    Gdy mnie to dotyzcylo mily Pan Naczelnik dawal to "z automatu"
    oczywisce na wniosek podatnika...

    Jaka jest teraz praktyka,nie wiem.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2005-02-04 13:45:31
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ctvreu$7rv$2@galaxy.uci.agh.edu.pl>,
    bo <a...@a...edu.pl> wrote:

    > Gdy mnie to dotyzcylo mily Pan Naczelnik dawal to "z automatu"
    > oczywisce na wniosek podatnika...
    >
    > Jaka jest teraz praktyka,nie wiem.

    Ja też nie. Nie widziałem sensu robienia remanentu.