    From: bo <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: CD. Co mam zrobić? Pomocy..
    Date: Thu, 03 Feb 2005 11:44:49 +0100

    Ewa wrote:

    > W poprzednim poscie zadalam pytanie..
    > "Mam bude na bazarze, sprzedaje w niej od 98 roku wyroby wlukiennicze
    > (ryczalt - male obroty). Chce rozszezyc dzialalnosc na sprzedarz
    > papierosow. Czy ze wzgledu na papierosy (i zapewne duze obroty) musze od
    > razu przejsc na Kase F i Vat?"
    >
    > Dziekuje za odpowiedzi.. :)
    >
    > Chce jeszcze o cos Panstwa zapytac.
    >
    > Co dalej?

    Nie dalej..
    NAJPIERW trzeba sie zastanowic...

    Jest RYCZALT. Jesli jest, to bezie do konca roku... chyba ze......

    Jest bazar.. sa na nim jamkies ceny i sac ceny hurtowe..

    No to co ?

    A. Oszukujemy ?
    B. Placimy grzecanie podatki ?

    w przypadku B trzeba sprawdzic czy przypadkiem marza handlowa na papierosach
    nie jest mniejsza od tego ryczaltu... Bo wtedfy obrot nie pomze...

    Jest RYCZALT, pewnie tez podmiotowe zwolnienie z VAT...
    zrezygnowac ze zwolnienia z VAT chyba mozna w kazdej chwili..

    na kase jest troszke czasu... mozna poczekac na "obrot"...

    spis bylby potrzebny GDYBY ktos chcial zaliczenie VAT na fakturach
    od towaru ze spisu z natury..
    Ale nie pamietam czy nadal to jest...

    Duze... i na bazarze malutkie marze...

    Boguslaw