  • 11. Data: 2007-06-05 06:47:44
    Temat: Re: Co z tym zrobić ? - lewa faktura
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0706042135540.3144@athlon64...

    > wKF: zamienić "aparat skarbowy" na "Urząd Gminy/Urząd Miasta".

    Jednak nie. parat skarbowy ma (przynajmniej oficjalnie) zintegrowany system
    dzialajacy w WAN'ie (choc fakt., niektore US'u mialy jeszcze 2 lata temu 256
    kbps do IS'ow). System referencyjny, aktualizowany raz na dobe,
    udostepniajacy te dane to tydzien roboty. Tylko trzeba by sie bylo do tego
    zabrac z glowa...

    Wladowanie w impreze administracji samorzadowej wymusilo by powstanie
    koszmarka, ktorego nikt nie lubi, i ktory mialby spore szanse na wpadki jak
    np. przy dowodach osobistych (wykupienie transmisji danych u operatora o
    najmniejszym wowczas zasiegu...).

    > Aczkolwiek uważam, że absurdem jest niepodawanie i niepoświadczanie przez
    > US *tych danych które są jawne* (powołanie na tajemnicę skarbową!), to
    > właśnie tak to wygląda: ani US ani ZUS nie poda Ci informacji, które każdy
    > może uzyskać, ale w urzędzie miasta/gminy.

    O VAT'ostwie podmiotu tez?

    No i ta tajemnica skarbowa. W przypadku EU-NIP obowiazuje jakby /mniej/...

    > Secundo: zdaje się, że wykonalne jest sprawdzenie (wpisu do JAWNEGO
    > rejestru DG) telefonicznie.

    I to akurat nie jest dobre rozwiazanie - kilka glupawych akcji urzednikow
    opisanych przez media i faktycznie bedzie sie sprawdzac przedawce jednego
    tuszu do drukarki. Skonczy sie nowym formularzem, ktory bedzie trzeba
    wypelnic, zlozyc, pewnie oplacic i czekac miesiac na odpowiedz :/

    > O ile słuszne było że jest nieprawidłowe jest zostawienie sprawy
    > w postaci "każdy sobie rzepkę skrobie" i poszczególne "pomysły"
    > są *niekompatybilne*, to oczywiste jest że należało opracować
    > JAWNY I PROSTY standard formatów danych wejścia i wyjścia.
    > Powstanie kilku *małych* (i odrębnych) systemów byłoby oczywiście
    > tańsze :> - ale nie, teza o pozornej tańszości systemu centralnego
    > (patrz Płacznik jako dowód rzeczowy :>) jak zwykle wygrywa :]

    Placznik to pryszcz. Jak dziala, tak dziala, ale dziala i to elektronicznie.
    Wiekszym jajem jest POLTAX - jakby policzyc rzeczywiste koszty, kosztowal,
    kosztuje i bedzie kosztowal wiecej a nie potrafi (przynajmniej 2 lata temu
    nie potrafil, a nie sadze, zeby sie cos zmienilo) wielu oczywistych rzeczy.

    Zreszta o tym moglbym napisac ksiazke... Uczestniczylem w kilku projektach
    dla administracji. Trzy nawet sa /moje/.

    > Po co Ci "oryginał wpisu", skoro dowolna forma potwierdzenia wpisu
    > w EDG załatwia formalność, możesz wyjaśnić?

    VAT, VAT, VAT...

    sz.

  • 12. Data: 2007-06-05 07:49:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2007, szomiz wrote:

    > Jednak nie. parat skarbowy ma (przynajmniej oficjalnie) zintegrowany system
    > dzialajacy w WAN'ie

    Ja o prawnej stronie zagadnienia :)

> [...]
    > np. przy dowodach osobistych (wykupienie transmisji danych u operatora o

    Chyba nie :)
    Ale istotne jest, w którą stronę chce sie uzyskać dane: jak ktoś
    ma NIP a chce dostać numer wpisu do EDG to zdaje się na problem
    napotyka. Chyba że coś się zmieniło...

    > No i ta tajemnica skarbowa. W przypadku EU-NIP obowiazuje jakby /mniej/...

    Bo, moim zdaniem, jest to tak jak z powoływaniem się na ochronę danych
    osobowych: wykonawca przepisów patrzy sobie wybiórczo, i na wszelki
    wypadek mówi "ale ja tego Panu NIE MUSZĘ POWIEDZIEĆ", ukrywając się
    za tekstem "ochrona danych", świadomie lub nie.
    IMO brakuje jawnego nakazu ujawniania danych które są dostępne publicznie
    (w innym miejscu, w innym rejestrze).

> [...]
    > tuszu do drukarki. Skonczy sie nowym formularzem, ktory bedzie trzeba
    > wypelnic, zlozyc, pewnie oplacic i czekac miesiac na odpowiedz :/

    Znaczy ja nie mam nic przeciw tezie, że udostępnienie bazy internetem
    ma swoje plusy.

    > VAT, VAT, VAT...

    No tak, ale to faktycznie w US i nie ma związku z faktem prowadzenia
    DG :) w rozumieniu przepisów o ewidencji DG, czyli potocznie rozumianym.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-06-06 11:42:56
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał

    > Faktura została wystawiona (czyli nastąpiła sprzedaż) = działalność jest
    > prowadzona...

    Rece opadaja, jak sie czyta niektorych "ekspertow" :)

    Widze ze zycia nie znasz. Poznasz - zabieraj glos.

    Neko

  • 14. Data: 2007-06-06 11:51:41
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Neko pisze:
    > Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał

    > Rece opadaja, jak sie czyta niektorych "ekspertow" :)
    >
    > Widze ze zycia nie znasz. Poznasz - zabieraj glos.

    Noooo...Wąski, stary wygo....teraz żeś mi prawie prawie zaimponował...

  • 15. Data: 2007-06-06 11:57:28
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał

    > Noooo...Wąski, stary wygo....teraz żeś mi prawie prawie zaimponował...

    No, skoro ci zaimponowalem (naprawde milo mi), to
    mozesz z czystym sumieniem zasunać kotare i pojsc na piwo. :)

    Neko

  • 16. Data: 2007-06-06 11:58:14
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Necko pisze:
    > Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał

    > No, skoro ci zaimponowalem (naprawde milo mi), to
    > mozesz z czystym sumieniem zasunać kotare i pojsc na piwo. :)

    *prawie prawie* zaimponowałeś, do "zaimponowałeś" bez "prawie" jeszcze
    daleeeeeeko "ekspercie" od bicia piany

  • 17. Data: 2007-06-06 12:48:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2007, Neko wrote:

    > Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał

    > Rece opadaja, jak sie czyta niektorych "ekspertow" :)
    >
    > Widze ze zycia nie znasz. Poznasz - zabieraj glos.

    A co jest nie tak w cytacie?

    To że realizacja umów i użytkowanie dokumentów wystawionych przez
    prowadzących DG sprzecznie z przepisami (bez rejestracji, jak
    to ludziska mawiają: "nielegalnie") może nastręczać sporo komplikacji
    to już osobna sprawa :|
    "Nielegalna DG" to też DG.

    pzdr, Gotfryd