  • 1. Data: 2004-02-13 03:30:37
    Temat: Co zrobic , by nie zwracac tyle fiskusowi ?(PIT) Jakie ulgi ? Poradzcie ...
    Od: Stasio Podróżnik na L4 <b...@p...o2.pl>

    Witam, 1 raz na grupie ...
    Mam jedno , w miare konkretne (tak mi sie wydaje) pytanie ...

    Siadlem ostatnio do picikow ... Oczywiscie PIT 37 ...
    Policzylem , policzylem ... i wyszlo do zaplaty cos kolo 5 tysiecy ...
    Otoz zaklad pracy odprowadzal skladki na poziomie 1 progu caly czas,
    kiedy ja juz w polowie roku plywalem w zakresie 2 progu ...

    Nie znam sie zupelnie na tym, zawsze jak sie rozliczalem, wychodzil mi
    jakis zwrot.

    Teraz szczegoly - w 2003 kupilem komputer za kwote okolo 3100 ...
    Przelalem na konto w banku czlonkowi rodziny bedacemu inwalida I grupy
    okolo 2300 ...

    Nie uczylem sie w zaden sposob, pracowalem tylko na umowy o prace (3) i
    umowe zlecenie(1) ...
    I tu pytania - czy moge ten zakup kompa jakos odliczyc (jesli tak, to w
    jakiej kwocie ? Jak to policzyc?) Czy przelew dla czlonka rodziny
    wymieniony wyzej moge odliczyc jako jakas darowizne ? (Jesli tak, to w
    jakiej kwocie, Jak to policzyc?)

    Wiem ze kolega kiedys robil numer z znajomym, ze jeden niby drugiemu
    sprzedawal ksiazki pomocne w pracy czy jakos tak ... i mozna to bylo
    odliczyc ... Jesli tak , to na jaka kwote moge taka umowe spisac , ile
    odliczyc od podatku ? Co w przypadku ew. kontroli zeznania bedzie
    dowodem takiej transakcji ?

    Prosze o pomoc , za ktora z gory dziekuje.

    Pozdrawiam serdecznie
    --
    Stasio Podróżnik na L4
    www: http://www.przemysl-przemysl.prv.pl/ - PRZEMYŚL => Co ? Gdzie ?

  • 2. Data: 2004-02-13 09:55:30
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    > Teraz szczegoly - w 2003 kupilem komputer za kwote okolo 3100 ...
    tak możesz odliczyć 19 % ale nie więcej niż 433,20 zł

    > Przelalem na konto w banku czlonkowi rodziny bedacemu inwalida I grupy
    > okolo 2300 ...

    nie dawniej można było, ale teraz nie cyt" ODLICZENIU NIE PODLEGAJĄ
    DAROWIZNY NA RZECZ OSÓB FIZYCZNYCH

    > Nie uczylem sie w zaden sposob, pracowalem tylko na umowy o prace (3)
    A szkoda, trzeba było

  • 3. Data: 2004-02-13 15:39:48
    Od: Stasio Podróżnik na L4 <b...@p...o2.pl>

    Dnia 2004-02-13 10:55, zawodnik klubu sportowego znanej nam ligi
    pszenno-buraczanej, zwany w półświatku rolniczym jako TH wykrzyczał
    desperacko do podpitego sędziego:

    > tak możesz odliczyć 19 % ale nie więcej niż 433,20 zł

    Dziękuję ...

    > nie dawniej można było, ale teraz nie cyt" ODLICZENIU NIE PODLEGAJĄ
    > DAROWIZNY NA RZECZ OSÓB FIZYCZNYCH

    Hmmm ... a co z tym zapisem, że na cele rehabilitacyjne, na opieke dla
    osoby z grupą (jeśli ta osoba była w szpitalu i wymagała opieki
    pielęgniarskiej) Czy mogłem daćdarowizne w jakiejś tam kwocie na
    opłacenie pielęgniarki ? Tak jakoś coś dziwnie wyczytałem w poradniku
    (pomijam, że pielęgniarką zawodową byłaby moja siostra) ... Proszę o
    jakieś podpowiedzi w tej kwestiii ... JA MUSZĘ UCIEC Z TYM GROSZEM ! ! ! ;)

    > A szkoda, trzeba było

    Fakt ... w tym roku podejmuje nauke ;)

    Również pozdrawiam ... i dziękuję za pomoc.

  • 4. Data: 2004-02-13 21:17:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Stasio,

    Friday, February 13, 2004, 4:39:48 PM, you wrote:

    > Dnia 2004-02-13 10:55, zawodnik klubu sportowego znanej nam ligi
    > pszenno-buraczanej, zwany w półświatku rolniczym jako TH wykrzyczał
    > desperacko do podpitego sędziego:

    Widzę, że bardzo Ci się spodobała zabawa czytnikiem ale, bardzo
    proszę, usuń ten badziew:

    Disposition-Notification-To: =?ISO-8859-2?Q?Stasio_Podr=F3=BFnik_na_?=
    =?ISO-8859-2?Q?L4?= <b...@p...o2.pl>

    [...]

    --
    Best regards,