  • 1. Data: 2002-10-13 21:12:42
    Temat: Czy ktoś wie ???? BARDZO PILNE !!!
    Od: "Dariusz Smus" <s...@i...pl>

    Słyszałem od mojej klientki iz tylko do jutra (czyli do 15 X ) mozna rzekomo
    skladac do urzedu skarbowego spis faktur, ktorych należności nie zostały
    zapłacone a termin zapłaty minol ponad 60 dni temu.
    Po sprawdzeniu podobno urząd skarbowy pozwala wtedy zaksięgować tą sprzedaż
    jako koszt i zwraca podatek do czasu uregulowania tego dlugu przez
    kontrahenta.

    Czy jest to prawda ?
    Jeżeli tak to czy ktos moglby udzielic dokladnieszych informacji na ten
    temat.

    --
    pozdrawiam

    Dariusz Smus
    s...@i...pl

  • 2. Data: 2002-10-13 22:03:57
    Temat: Re: Czy ktoś wie ???? BARDZO PILNE !!!
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Dariusz Smus wrote:
    > Słyszałem od mojej klientki iz tylko do jutra (czyli do 15 X )

    do 14 X

    > Po sprawdzeniu podobno urząd skarbowy pozwala wtedy zaksięgować tą sprzedaż
    > jako koszt i zwraca podatek do czasu uregulowania tego dlugu przez
    > kontrahenta.
    Nie zwraca podatku - księgujesz jako kup
    > Jeżeli tak to czy ktos moglby udzielic dokladnieszych informacji na ten
    > temat.
    To jest tzw. premia podatkowa i niektóre z jej warunków to niezaleganie,
    złożenie w terminie etc.
    Szczegóły:
    Dz.U. nr 155 poz. 1287
    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jednostk
    a&akt=nr205731&ver=-1&jedn=-1

    patrz rozdział III o premii podatkowej.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2002-10-14 11:06:31
    Od: "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl>

    15 październik 2002 r.
    - pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-10-14 17:37:56
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Smus" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Słyszałem od mojej klientki iz tylko do jutra (czyli do 15 X ) mozna
    rzekomo

    Witam,
    część postu wyciąłem.
    Ann ma rację maup wprowadza w błąd.

    Ostatni dzień na zgłoszenie przez przedsiębiorców nieposiadających
    zaległości podatkowych, wierzytelności zaliczonych do przychodów należnych,
    w celu uzyskania prawa do tzw. premii podatkowej. Przedsiębiorca będzie mógł
    to zrobić, jeżeli:
    - należności te nie zostały uregulowane przez dłużników przez co najmniej 90
    dni od ich powstania,
    - stanowiły przychód należny przedsiębiorcy przed 1 lipca 2002 r.
    Zgłoszenie składa się do właściwego urzędu skarbowego (podstawa prawna: art.
    5 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o restrukturyzacji niektórych należności
    publicznoprawnych od przedsiębiorców - Dz. U. Nr 155, poz. 1287).
    Składka na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne od osób prowadzących
    działalność gospodarczą i zatrudniających pracowników.
    Składka na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne od osób zatrudnionych na
    podstawie umowy o pracę.
    Składka na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
    Podatek od nieruchomości płacony przez osoby prawne, jednostki organizacyjne
    nie mające osobowości prawnej, jednostki organizacyjne Agencji Własności
    Rolnej Skarbu Państwa oraz jednostki organizacyjne Lasów Państwowych na
    rachunek budżetu gminy właściwej ze względu na miejsce położenia
    nieruchomości za dany miesiąc (art. 6 ust. 8 pkt 3 ustawy z dnia 12 stycznia
    1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych Dz. U. z 1991 r. Nr 9, poz. 31 z
    późn. zmianami).
    Podatek leśny płacony przez osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające
    osobowości prawnej, jednostki organizacyjne Agencji Własności Rolnej Skarbu
    Państwa oraz jednostki organizacyjne Lasów Państwowych na rachunek budżetu
    gminy właściwej ze względu na miejsce położenia lasów za dany miesiąc (art.
    66 ust. 8 pkt 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r o lasach Dz. U. z 2000 r.
    Nr 56, poz. 679 z późn. zmianami).

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2002-10-14 18:50:10
    Od: Tomek <t...@f...polbox.pl>

    Dariusz Smus wrote:

    > S?ysza?em od mojej klientki iz tylko do jutra (czyli do 15 X ) mozna rzekomo
    > skladac do urzedu skarbowego spis faktur, ktorych nale?no?ci nie zosta?y
    > zap?acone a termin zap?aty minol ponad 60 dni temu.
    > Po sprawdzeniu podobno urz?d skarbowy pozwala wtedy zaksi?gowaae t? sprzeda?
    > jako koszt i zwraca podatek do czasu uregulowania tego dlugu przez
    > kontrahenta.
    >
    > Czy jest to prawda ?
    > Je?eli tak to czy ktos moglby udzielic dokladnieszych informacji na ten
> [...]

    Pamietaj tylko o tym, ze w liste naleznosci wpiujesz kwoty netto i takie
    wliczasz jako KUP.
    Pozdrawiam.
    Tomek

  • 6. Data: 2002-10-14 19:17:27
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Sławomir Malibo wrote:
    > Ann ma rację maup wprowadza w błąd.
    Maup się kaja ale w pisemku, jakie dostał od swojego US była podana data
    właśnie 14. Dopiero w US w środku maup dowiedział się, że do 15.
    Odszczekuję niniejszym i przepraszam.