  • 1. Data: 2002-11-03 17:14:39
    Temat: Czy mam DUŻĄ ulgę budowlaną??
    Od: "employer" <e...@e...pl>

    Szanowni grupowicze!
    Mam nadzieję że ktos mi pomoże bo chyba zaraz wykorkuję!!
    Jest problem z dużą ulgą budowlaną , która obowiązywała do XII 2001 roku.
    Zleciłem wykonanie projektu mojego nowego domu i uzyskałem pozwolenie na
    budowę
    jeszcze w październiku 2001 roku czyli jeszcze wtedy gdy ulga obowiązywała.
    Jednak o dziennik budowy wystąpiłem dopiero w czerwcu br . Wcześniej bo
    jeszcze w 2000 roku rozpoczołem gromadzenie materiałów budowlanych do
    planowanej inwestycji , uprzątnołem teren zadbałem o wyburzenie starego
    obiektu znajdującego się na mojej działce, a teraz o mało co nie dostałem
    zawału jak znajomy mi powiedział że duża ulga budowlana przeszła mi koło
    nosa jeżeli teraz dopiero wystąpiłem o dziennik budowy i postawiłem dom w
    stanie surowym. Proszę pomóżcie czy mieliście już doświadczenia z Urzędem
    Skarbowym i jak to jest interpretowane kiedy następuje faktycznie moment
    rozpczęcia budowy i czy łapię się na ulgę
    Dziękuję Wam za pomoc
    Arek
    a...@w...pl

  • 2. Data: 2002-11-03 18:51:38
    Temat: Re: Czy mam DUŻĄ ulgę budowlaną??
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "employer" <e...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Szanowni grupowicze!
    > Mam nadzieję że ktos mi pomoże bo chyba zaraz wykorkuję!!
    > Jest problem z dużą ulgą budowlaną , która obowiązywała do XII 2001 roku.

    Czy poniosles jaki wydatek na budowe domu, ktory odliczyles w zenzniu
    rocznym?

    Karol

  • 3. Data: 2002-11-03 21:17:38
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy poniosles jaki wydatek na budowe domu, ktory odliczyles w zenzniu
    > rocznym?

    Karol. Nie jest istotne czy odliczono w zeznaniu rocznym ale czy ..
    podatnik nabyl prawo do ulgi.. nabycie prawa do ulgi nie jest rownoznaczne
    z wykorzystaniem tego prawa
    WT

  • 4. Data: 2002-11-04 12:10:12
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "employer" [...]
> [...]
    > Skarbowym i jak to jest interpretowane kiedy następuje faktycznie moment
    > rozpczęcia budowy i czy łapię się na ulgę

    Co prawda bralem to przy troche mniejzej uldze ale...

    Urzedy mialy klopoty z jednolitym stanowiskiem w sprawie "nabycia prawa" do
    ulgi.
    Czesc uznaje ze ulga nabywana jest dopiero od chwili uzyskania pozwolenia na
    budowe
    I PONIESIENIA wydatkuw na TE budowe,
    inne, ze od chwili PONIESIENIA wydatkow na KONKRETNY dom o ile podatnik
    uzyska poniej pozwolenie na JEGO budowe i wykaze ze wlasnie w zwiazku z ta
    budowa
    wydatki poniosl.

    Ustawa o podatku dochodowym na ten temat (moment nabycia prawa) milczy
    nie wiem, czy juz nastapilo ujednoliceie stanowisk...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-11-04 19:48:22
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >
    > Karol. Nie jest istotne czy odliczono w zeznaniu rocznym ale czy ..
    > podatnik nabyl prawo do ulgi.. nabycie prawa do ulgi nie jest

    AFAIK to najczesciej spotykanie stanowisko US jest takie, ze trzeba poniesc
    wydatek.
    O czym czesciowo napisal juz B.Szostak
    Jezeli "employer" nie poniosł i nie odliczył w roku 2001, to teraz nie
    pozostaje mu juz chyba nic innego jak zaczac od rozmowy z US. Moze w jego US
    inaczej traktują "nabycie prawa".

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 6. Data: 2002-11-06 09:45:28
    Od: "Padre" <l...@i...pl>

    Hi,

    W moim przypadku bylo tak, ze dziennik i pierwszy wpis w dzienniku mialem
    datowany na 29.12.2001 :)))
    Wpis dotyczyl wytyczenia przez geodete rogow domu.
    W US w trakcie "spowiedzi" pani wystarczylo tylko pozwolenie na budowe, aby
    zaakceptowac wydatki zwiazane z odliczeniami w ramach wielkiej ulgi
    budowlanej.
    Dziennika budowy nawet nie widziala, wiec mysle, ze to raczej sprawa
    poszczegolnych urzedow skarbowych..

    Pozdrawiam
    Padre