  • 1. Data: 2004-07-07 19:00:45
    Temat: Czy moge nie uwzglednic faktur...
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    ..."kosztowych" w rozliczeniu miesiecznym?

    Kupuje "cos", dostaje fakture, ale ja nie uwzgledniam,
    czyli nie wrzucam w koszty, bo... chce zaplacic wiekszy
    podatek. Czy moge tak zrobic?

    Sprawa jest pilna. Z gory dzieki za odpowiedz.

    p.

  • 2. Data: 2004-07-07 20:17:11
    Temat: Re: Czy moge nie uwzglednic faktur...
    Od: "Gosi@" <q...@o...pl>

    > Kupuje "cos", dostaje fakture, ale ja nie uwzgledniam,
    > czyli nie wrzucam w koszty, bo... chce zaplacic wiekszy
    > podatek. Czy moge tak zrobic?

    co to za glupie pytanie?

  • 3. Data: 2004-07-07 20:20:58
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyli nie wrzucam w koszty, bo... chce zaplacic wiekszy
    > podatek. Czy moge tak zrobic?
    >
    > Sprawa jest pilna. Z gory dzieki za odpowiedz.

    a czemu nie?

    b.

  • 4. Data: 2004-07-07 20:57:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jul 2004, Piotr wrote:

    >+ ..."kosztowych" w rozliczeniu miesiecznym?

    "mało danych".

    Czynniki które *potencjalnie* mogą mieć znaczenie - jeśli już
    nie dla samego uznania za koszt to dla obowiązku wpisania do
    księgi/ksiag (to że wpis do KPiR nie musi być równoznaczny
    z uznaniem za koszt zdaje się "jest jasne" :]) to na początek
    (nie jestem doradzcą i za kompletność ani spójność listy nie
    ręczę):
    - rodzaj rozliczania: pełna księgowość czy KPiR ? (w powiązaniu
    z rodzajem zakupu może "po prostu i tak nie być kosztem" !)
    - metoda zaliczania w koszt w powiązaniu z "rodzajami" (a nuż
    *w ogóle* nie jest jeszcze kosztem ;))
    - rodzaj zakupu: towar handlowy czy co innego ?
    - forma DG: OF może "wyrzucić pieniądze w błoto", jej pieniądze
    i nikomu nic do tego; spółka "giełdowa" lub z udziałem kapitału
    publicznego (budżetowego - państwowego lub komunalnego) - nieko-
    niecznie, takie coś nazywa się AFAIK "niegospodarność" i pytanie
    "czy wolno wyrzucać" powoduje odpowiedź "nie" mimo że powodem
    zakazu nie są podatki !
    - przeznaczenie zakupu w powiązaniu z "rodzajami"; jak wykazano
    (*mi* wykazano, w końcu się jakiś czas temu poddałem z obroną
    bardzo restrykcyjnego stanowiska że "nie można" !) na przykład
    OF może kupić coś "dla celów osobistych" i z dyskusji wyszło iż
    jeśli to nie TH to może "po prostu nie wpisać" (a jak TH to
    chyba też - nakaz jest w drugą stronę !).

    Pewnie coś da się jeszcze dopisać.
    Wiesz co robią z tak lakonicznymi pytaniami ?
    Komentują że grupa wróżek nie zatrudnia... ;>

    >+ Sprawa jest pilna.

    No to jeszcze bardziej utajnij o co chodzi - będziesz mieć
    gwarancję że nikt ci nie odpowie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-07-07 21:15:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jul 2004, Gosi@ wrote:

    >+ > Kupuje "cos", dostaje fakture, ale ja nie uwzgledniam,
    >+ > czyli nie wrzucam w koszty, bo... chce zaplacic wiekszy
> [...]

    W którą stronę głupie ? ;)
    Załóżmy iż forma DG jest taka że zna pojęcie "niegospodarność"...
    (*TY* czy ja możemy wyrzucać SWOJE pieniądze. Ale nie każdy
    prowadzący DG wyrzuca SWOJE pieniądze...)
    IMHO oczywiście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-07-08 08:06:07
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > "mało danych".

    Mala firma uslugowa jednoosoobwa - PKPiR.

    Powiedzmy ze faktury za telefon i za dzierzawe pomieszczenia nie chce,
    aby zostaly uwzglednione w "kosztach".

    p.

  • 7. Data: 2004-07-08 08:19:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2004, Piotr wrote:
    [...]
    >+ Mala firma uslugowa jednoosoobwa - PKPiR.
    >+
    >+ Powiedzmy ze faktury za telefon i za dzierzawe pomieszczenia nie chce,
    >+ aby zostaly uwzglednione w "kosztach".

    To ja bym przeszkód nie widział. Po prawdzie ustawa stanowi (art. 22)
    że "kosztami uzyskania przychodów są", ale... ale nie widzę powodu
    (tj. podstawy prawnej) do potencjalnego ukarania :)
    Mało tego: "wie pani, kilka razy dzwoniłem prywatnie no i w lokalu
    urządziłem przyjęcie imieninowe, wiec z uznałem że z tytułu
    wykorzystywania telefonu i lokalu dla celów osobistych nie przysługuje
    mi uznanie ich za KUP" :) - ale to tylko jakby ktoś BARDZO się CHCIAŁ
    czepiać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-07-08 09:24:44
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    wiadomości

> [...]
    > wykorzystywania telefonu i lokalu dla celów osobistych nie przysługuje
    > mi uznanie ich za KUP" :) - ale to tylko jakby ktoś BARDZO się CHCIAŁ
    ------------------------

    albo: "proza życia zmusza mnie czasem do nocowania w biurze.........[+
    krępująca chwila ciszy].."

    [hanna.]

  • 9. Data: 2004-07-08 09:47:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2004, hanna wrote:
    [...]
    >+ albo: "proza życia zmusza mnie czasem do nocowania w biurze.........[+
    >+ krępująca chwila ciszy].."

    RRRRRRROTFL !! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-07-08 10:20:54
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gosi@ pisze:

    > co to za glupie pytanie?

    Wcale nie glupie.

    Na ogol ktos kto chce zaplacic wiekszypodatek ma ku temu
    powod.Takim powodem moze byc np chec wykazania sie przed
    "kims" dochodem, korego nie ma..

    Jest to wiec swego rodzaju falszowanie ksiag,
    w celu poswiadzcenia nieprawdy.
    Bo KPiR ma odzwierciedlac FAKTY..

    Inna sprawa, ze ktos moze cos kupic na fakture i
    NEI WYKORZYSTAC do DG.

    Znow inna sprawa jest z takim "kosztem" jak
    "zakup towarow handlowych".
    Tu juz instrukcja do KPiR mowi ze mUSZA byc wpisane.

    boguslaw