  • 1. Data: 2009-04-07 23:16:19
    Temat: Czy mogę odliczyć stratę z DG?
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    Sytuacja następująca: działalność gospodarcza, w roku 2006 strata 20000,
    w roku 2007 zysk 3000 i w tymże roku likwidacja dg. W zeznaniu rocznym
    za 2007 nie było odliczenia straty, bo nie było z czego - składki i inne
    ulgi zredukowały podatek do 0. Czy mogę odliczyć stratę w 2008?
    Działalność nie jest już prowadzona, więc nie ma już "tego samego
    źródła", ale jest 3000 z "tego samego źródła" z 2007 roku, lecz czy
    można to tak potraktować?

    Grzexs

  • 2. Data: 2009-04-07 23:35:42
    Temat: Re: Czy mogę odliczyć stratę z DG?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ulgi zredukowały podatek do 0. Czy mogę odliczyć stratę w 2008?

    Strate odlicza sie od podatku nie od dochodu.
    Bylo wiec od czego. Mogles odliczyc te 3000 straty - choc podatek
    zaplacilbys identyczny jak i bez odlcizania - czyli 0 zl. Z tego prawa nei
    skorzystales. Mozesz jednak wciaz odliczyc strate o ile otworzysz
    dzialalnosc i w roku 2009, 2010 lub 2011 pojawi sie dochod.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-04-07 23:37:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ulgi zredukowały podatek do 0. Czy mogę odliczyć stratę w 2008?

    Strate odlicza sie od dochodu nie od podatku.
    Bylo wiec od czego. Mogles odliczyc te 3000 straty - choc podatek
    zaplacilbys identyczny jak i bez odlcizania - czyli 0 zl. Z tego prawa w
    2007 wiec z wlasnego wyboru nie
    skorzystales. Mozesz jednak wciaz odliczyc strate o ile otworzysz ponownie

  • 4. Data: 2009-04-07 23:42:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ulgi zredukowały podatek do 0. Czy mogę odliczyć stratę w 2008?

    Rozumiem, ze w 2007 nei miales innych zrodel przychodu, tylko owa
    nieszczesna , przynoszaca straty DG?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-04-08 00:33:49
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > Rozumiem, ze w 2007 nei miales innych zrodel przychodu, tylko owa
    > nieszczesna , przynoszaca straty DG?

    Nie do końca. Wtedy rozliczałem się z żoną, która miała inne źródła
    dochodu. Ale ja nie miałem innych źródeł.

    Grzexs

  • 6. Data: 2009-04-08 00:36:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie do końca. Wtedy rozliczałem się z żoną, która miała inne źródła
    > dochodu. Ale ja nie miałem innych źródeł.

    Hmmm - czyli chyba jednak dales ciala, ze nie odliczyles wtedy tych 3
    tysiakow.
    Bo one sie zsumowaly z dochodem zony i wziely udzial w wyliczeniu podatku.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-04-08 01:44:06
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > Hmmm - czyli chyba jednak dales ciala, ze nie odliczyles wtedy tych 3
    > tysiakow.
    > Bo one sie zsumowaly z dochodem zony i wziely udzial w wyliczeniu podatku.

    Też nie do końca. Symulowałem obliczenia na dwa pity i też wychodziło 0.

    Grzexs

  • 8. Data: 2009-04-08 09:07:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Też nie do końca. Symulowałem obliczenia na dwa pity i też wychodziło 0.

    Znaczy Wasz laczny podatek Twoj i Twojej zony wyszedl i tu i tu zero?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-04-09 10:18:20
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > Znaczy Wasz laczny podatek Twoj i Twojej zony wyszedl i tu i tu zero?

    Tak. Oczywiście po uwzględnieniu ulg.

    Grzexs

  • 10. Data: 2009-04-09 13:12:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    No nic, czyli postapiles slusznie.
    Ale zeby odliczyc strate musialbys znowu otworzyc DG - tym razem dochodowa.
    Np. "Koszty tanio sprzedam" :)

    Pozdrawiam
    SDD