  • 1. Data: 2007-06-08 11:25:35
    Temat: Czy można nie wysyłać do zusu deklaracji DRA?
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Dzień dobry!

    Pani z Zusu powiedziała mi po trzech miesiącach działalności gospod., że nie
    muszą składać deklaracji DRA, i że wystarczy jeśli będę tylko wpłacał
    odpowiednie składki.
    Czy czasami nie okaże się po czasie, że jednak lepiej było składać, albo
    wysyłać z płatnika?
    Jak wy robicie?

    pozdr
    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-06-08 11:56:35
    Temat: Re: Czy można nie wysyłać do zusu deklaracji DRA?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Jak wy robicie?

    jak jestesmy jednoosobowa DG i nie mamy pracowników zadnych to nie
    wysyłamy. Oczywiscie zakładajac ze podstawy nie zmieniasz co miesiac... :)

    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
    zmienić, odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i szczęścia,
    aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło." Stephen King

  • 3. Data: 2007-06-08 13:06:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    GrzegorzP wrote:

    > Jak wy robicie?

    Wysyłać nie trzeba, ale wg mnie i tak trzeba je "zrobić",
    bo dokumentację wg ustawy trzeba prowadzić.
    Więc jak już są te deklaracje, to klikam i wysyłam.

  • 4. Data: 2007-06-09 07:44:32
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    > Wysyłać nie trzeba, ale wg mnie i tak trzeba je "zrobić",
    > bo dokumentację wg ustawy trzeba prowadzić.
    > Więc jak już są te deklaracje, to klikam i wysyłam.

    Ok, dzięki za odpowiedzi!
    Miłego dnia!

  • 5. Data: 2007-06-10 09:39:41
    Od: "wtym w...@w...op" <n...@o...pl>

    Lepiej wysyłaj.Ja mam teraz kontrole za lata 2003-2006 jak firma jednoosobowa
    i nikogo nie zatrudniałem.Pan z ZUS oznajmil że nie posiada deklaracji,których
    oczywiscie tez nie wysyłałem ,bo powiedzieli że nie musze .I jest problem.ZUS
    jak sie okazuje to panstwo w panstwie.

    pozdro

  • 6. Data: 2007-06-10 11:11:51
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 10-06-2007 o 11:39:41 wtym w...@w...op <n...@o...pl>
    napisał:

> [...]
    > oczywiscie tez nie wysyłałem ,bo powiedzieli że nie musze .I jest
    > problem.ZUS jak sie okazuje to panstwo w panstwie.

    nie wysyłałeś od początku czy dopiero po jakimś czasie?
    mnie po jakichś 6-ciu miesiącach powiedzieli w ZUSie, że już nie
    muszę składać DRA i nie składam. Ale może powinienem wypełniać je
    i trzymać u siebie w segregatorze?

    Piotr

  • 7. Data: 2007-06-10 16:37:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PiotrB. wrote:

    > mnie po jakichś 6-ciu miesiącach powiedzieli w ZUSie, że już nie
    > muszę składać DRA i nie składam. Ale może powinienem wypełniać je
    > i trzymać u siebie w segregatorze?

    Zwolnienie jest tylko ze składania.
    Z prowadzenia i posiadania dokumentacji zwolnienia nie ma.